Mökkeily on "kivaa"...mutta kotiin on aina ihana palata...

punatukkainen

Aktiivinen jäsen
09.01.2005
2 604
0
36
Olihan se kiva reissu ja nyt pitäisi sitten olla akut ladattuna... :laugh: Joo, päätettiin sitten kaverin kanssa lähteä viiden lapsen kanssa mökille.
No, perille päästyämme purin kassit ja pussit paikoilleen.
Ja jonkun ajan kuluttua aloin ihmetellä, että enkö tuonutkaan paahtoleipää mukana kuten lupasin...siinä hetken ihmeteltiin, kun rannasta alkaa kuulumaan koululaisten huuto.."äiti miksi järvi on täynnä leipää??"
Äkkiä sinne katsomaan ja totta, kaverini 6.v tyttö kirkkain silmin sanoo, että ajatteli antaa sorsille vähän leipää. :D Ei sitten näkynyt sorsia pariin päivään. Saivat varmaan yliannostuksen paahtoleivästä! :D ;)
No, siinä sitten pari tuntia juoksin kuopuksen 2.v perässä, millon suihkutin hyttysmyrkkyä vaatteisiin ja millon hain "karjuvan" lapsen pois rannasta, kun ihan väkisin oli menossa laiturille...yms.
Kannettiin sitten saunalle vesiä, että päästäisiin saunomaan...no, siinä sitten odoteltiin saunan lämpenemistä, kunnes alettiin ihmettelemään, että miksi noi tytöt kantaa vettä saunasta järveen. :o
6.v tyttö sitten tokaisi, että "me lämmitetään järveä, että se tulis lämpimämmäksi"... :D
Joo, ei siinä mitään, mutta kun just kannettiin selkä vääränä sitä vettä sinne saunaan...heh.. ;)
Saunan jälkeen istuttiin sitten iltaa grillaillen ja kuopuskin sitten innostui vielä leikkimään, joten eikun uudet hyttysmyrkyt niskaan ja mitäs hyötyä oli saunomisesta?? ;)
Ja kyllä ne hyttyset oli minunkin kimpussa...argh... :o ja päivällä paarmat... :o
Siinä sitte huidoin illat hyttysiä ja päivät paarmoja....
Ei siinä mitään, mutta just kun olin saanut unen päästä kiinni, niin alkaa korvanjuuressa kuulua ininää........ja eikun taskulampun kanssa hyttystä jahtaamaan, että sais nukkua. :whistle:
Niin, että olipa ihanaa tänään tulla kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No selvä se, kun unohditte oleellisen matkasta.

Siis miehet jotka kantavat vedet ja listivät itikat.

:D

Joo, tällä kertaa jätettiin miehet tekemään töitä ja me ajateltiin lähteä "lomailemaan" ;) Mutta mä olin kokonaan unohtanut nää itikat ja paarmat!!! :o
Eihän siitä ole kuin vuosi, kun viimeksi olin mökillä. ;)

Yhteistyössä