• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

MOKKAPALAT!

  • Viestiketjun aloittaja huono kokki
  • Ensimmäinen viesti
huono kokki
Mun tartteis tehdä tytön synttäreille mokkapaloja, ni riittääx uunipellilliseen 4 munan pohjalla tehty, vai pitäskö 6 munaa laittaa? Ja uunin lev.siis 50cm.. Jos olette sitä mieltä että 6 munaa tartteis, ni saanko loputkin ohjeet :)
 

Mokkapalat

6 Kanamunaa
6 dl. Sokeria
8 dl. Vehnäjauhoja
5 tl. Leivinjauhetta
4 tl. Vaniljasokeria
5 rkl. Kaakaojauhetta
3 dl. Maitoa
300 g. Voita

- Vaahdota munat ja sokeri hyvin.
- Sulata rasva.
- Siivilöi ja sekoita kuivat aineet ja lisää muna-sokerivaahtoon.
- Lisää lopuksi maito ja voi.

Paisto 175 asteesa 20-30 min.

Kuorrutus:
4 rkl. Kahvia
50g. Voita
2 rkl. Kaakaojauhetta
n. 4 dl. Tomusokeria

- Siivilöi ja sekoita kuivat aineet, lisää voita ja kahvia niin paljon
että kuorrute on sopivatn juoksevaa. (Ei kannata tehdä liian juoksevaa)


Tällä ohjeella tulee mun mielestä tosi hyviä. Joskus tältä palstalta ton ohjeen sain =)
 
vieras
Mä löysin jonkun blogista tällasen ohjeen, jolla oon kokeillut ja on oikeesti ollu hyviä:

http://lillin.vuodatus.net/blog/1468218/muhkeat-mokkapalat/

pitäiskö tehä taas pellillinen kun puheeksi tuli :p
 
vieras
Ihan järjetön määrä rasvaa ja sokeria tuossa reseptissä! Epäilemättä hyvää, mutta löytyisikö keneltäkään yhtään kevyempää ohjetta? Kuitenkin siten, että maku säilyisi edelleen yhtä herkullisena.
 
tahmatassut
SUKLAAPIIRAKKA (1 uunipelti)

8 1/4 dl vehnäjauhoja
5 1/2 dl sokeria
1 tl suolaa
2 tl soodaa
6 rkl kaakaojauhetta

2 rkl etikkaa
2 tl vaniljasokeria
n.1,2 dl öljyä
n. 5 1/2 dl vettä

Sekoitetaan ensin jauhot,sokeri,suola,sooda ja kaakao. Sitten lisätään etikka,
vaniljasokeri, öljy ja vesi ja sekoitetaan. Paistetaan 200 astetta n. 35 min.

Kuorrutus (lämpimälle pinnalle)
50 g sul. margariinia
1/2 dl kahvia
1 pkt (n.250 g) tomusokeria
3 rkl kaakaota
2 tl vaniljasokeria

Kuorrutteen ainekset sekoitetaan yhteen ja levitetään vielä hieman lämpimän piirakan päälle.

Tää on ihan paras ohje, on munaton ja maidoton ja tulee tosi muhkea piirakka. Ja mikä parasta, ei tartte käyttää vatkaimia. =) Netistä tän oon joskus bongannut leivontablogeista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä löysin jonkun blogista tällasen ohjeen, jolla oon kokeillut ja on oikeesti ollu hyviä:

http://lillin.vuodatus.net/blog/1468218/muhkeat-mokkapalat/

pitäiskö tehä taas pellillinen kun puheeksi tuli :p
Tos ohjeessahan sanotaan, että vähemmänkin voi käyttää. Enkä mä ole käyttäny edes tota sokerimäärää, kyl ne vaahtoutuu vaikkei kaikkee sokeria laitetakaan. Mä oon sitä mieltä, et jos leivotaan synttäreille tai muihin juhliin, niin silloin voi tarjota vaikka vähän lihottavampaa, mut ihan itselle tehtävät jutut voi olla sit kevyempiä. Juhlis on yleensä enemmän syöjiä jakamassa, niin kaikki kalorit ei tule mulle ;)
 

Yhteistyössä