Mokkapalat piirakkavuokaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotileipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotileipuri

Vieras
Oon hukannu sen mokkapalaohjeen millä yleensä teen :(
Harmittaa,koska se oli älyttömän hyvä ohje - mokkiksista tuli ihanan pehmeitä ja kuohkeita,kuorrutteen määrä riittävä ja maku herrrkullinen.

Eilen sitten tein jollain ikivanhalla ohjeella jota en ole käyttäny vuosiin,ja tulos ei todellakaan ollu hyvä - kuiva ja liian mureneva pohja,ja kuorrute liian tumma (turhan paljon sekä kaakaota että kahvia) ja löysä.

Olisko jollain antaa niin maailman parasta ohjetta? Vielä jos olisit laskenut sen valmiiks sopivaksi n 28-senttiseen pyöreään vuokaan. Se mun kadonnut ohje oli puolitettuna ihan ok mutta vähän turhan paksu vuokaan.

Tämä on se paras, palstalta saatu, mutta pellille sopiva, pienennä itse:) Suoraan kopsattu viestistä palstalta vuodelta 2007 (terveisiä ohjeen laittajalle!)

Mokkapalat

6 munaa
6 dl sokeria
300 g margariinia
3 dl maitoa
2 tl vanilja-tai vanilliinisokeria
3 tl leivinjauhetta
3 rkl kaakaojauhetta
8 dl vehnäjauhoja

Kuorrutus:
4 dl (227 g) tomusokeria
2 rkl kaakaojauhetta
2 tl vanilja-sokeria
50 g sulatettua margariinia
n. 4 rkl kahvijuomaa

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Lisää sulatettu rasva. Sekoita kuivat aineet ja lisää seos taikinaan siivilän läpi vuorotellen maidon kanssa. Paista 20-30 min 200 asteessa.

Sekoita kuorrutuksen kuivat aineet kulhossa. Lisää rasva ja kuumaa kahvia vähitellen kunnes saat sopivan notkean seoksen. Kaada kuorrutus vähän jäähtyneen pohjan päälle ja levitä tasaiseksi kerrokseksi. Anna kuorrutuksen jähmettyä - tarjoile.

(kaakaojauhe mieluiten sitä leivontakaakaota..tulee suklaisempi..ja kuorrutus vähintään 1,5kertasena)

Yhteistyössä