Mökille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkanen1984
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kukkanen1984

Jäsen
03.01.2010
308
0
16
Ollaan lähdössä mökillemme, joka on saaressa, eli vene matkaa on. Lapsi kolme kk tulee toki mukaan, nyt mietitty hänelle turvallista matkustusta veneessä.

Pelastusliivit;onko niin pienelle sopivia olemassa? Missä myydään?

Entäs missä lapsi veneessä matkustaa? onko paras/turvallisin sylissä? vai esim turvaistuimessa? istuimen vyöt kiinni vai auki?

Kyllä on avuton mamma......

Riippuu varmaan veneestä? Sylissä olen kuljettanut ja pelastusliivit oli lainassa sukulaisilta, kyseessä sellainen pieni vene jossa ei hytissä paljon tilaa.

http://www.sannas.fi/Hokka-pelastusliivit-vauvalle

Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen1984:
no siis meillä milloin ihan soutuveneellä milloin moottori...ei mitään hyttejä. emmme harrasta veneilyä, lähinnä vain matkustamme sillä mökillemme.

Soutuveneessä olen pitänyt ihan sylissä, pelkäsin että kaukalossa pääsee tippumaan kaukalon kanssa ja uppoaa pohjaan.. mutta tässä kannattaa kuunnella itseään ja sitä mikä tuntuu tilanteessa parhaalta. Ehkä vyöt auki voisi toimia myös. Ostaisin kuitenkin nuo pelastusliivit jos vain mahdollista.

Hyvää mökkireissua teille! :)

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
no siis meillä milloin ihan soutuveneellä milloin moottori...ei mitään hyttejä. emmme harrasta veneilyä, lähinnä vain matkustamme sillä mökillemme.

Soutuveneessä olen pitänyt ihan sylissä, pelkäsin että kaukalossa pääsee tippumaan kaukalon kanssa ja uppoaa pohjaan.. mutta tässä kannattaa kuunnella itseään ja sitä mikä tuntuu tilanteessa parhaalta. Ehkä vyöt auki voisi toimia myös. Ostaisin kuitenkin nuo pelastusliivit jos vain mahdollista.

Hyvää mökkireissua teille! :)

ilman muuta pelastusliivit...tuntuu vain hurjalta pukea alle 6 kiloiselle 15kiloiseen asti tarkoitetut liivit, muunlaisia en vielä ole löytänyt...jotenkin kaipaisin "sopivamman" kokoisia, pysyisi paremmin päällä. Ja myös kääntäisi lapsen, jos tarve tulee.

myö ostettiin pari vuotta sitten sitten urheiluliikkeestä vauvaliivit, joissa on "tuettu" niska (ei semmonen lärpäke niinku isompien liiveissä ).

Niissä tais lukkee, et siihen asti, kunnes lapsi oppii seisomaan. Hyvät oli ja just oiean kokoiset.

Meidän 3kuiselle nuokin liivit ovat suuret ja hankalat.Nyt vietiin veneessä mökille turvakaukalossa.
Tänä kesänä kuitenkin veneillään paljon niin totuttava niihin vaan on

Alkuperäinen kirjoittaja s:
myö ostettiin pari vuotta sitten sitten urheiluliikkeestä vauvaliivit, joissa on "tuettu" niska (ei semmonen lärpäke niinku isompien liiveissä ).

Niissä tais lukkee, et siihen asti, kunnes lapsi oppii seisomaan. Hyvät oli ja just oiean kokoiset.

muistatko yhtään minkämerkkiset?

Meillä nuo hokka-merkkiset liivit olleet käytössä ihan 2kk iästä saakka.Tosi hyvät ja mukautuvat liivit vauvalle. Meilä vauvana matkustivat pelastusliivit päällä veneen "lattialla" mihin pakulla peitolla tehtiin ns.peti.Nuo liivit tukee pientä tosi hienosti.Nukkuneet ovat tyytyväisinä.Aurinkoisella ollaan laitettu aurinkosuoja sateenvarjosta.Tää toimi meillä joku muu taas muulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma:
Meillä nuo hokka-merkkiset liivit olleet käytössä ihan 2kk iästä saakka.Tosi hyvät ja mukautuvat liivit vauvalle. Meilä vauvana matkustivat pelastusliivit päällä veneen "lattialla" mihin pakulla peitolla tehtiin ns.peti.Nuo liivit tukee pientä tosi hienosti.Nukkuneet ovat tyytyväisinä.Aurinkoisella ollaan laitettu aurinkosuoja sateenvarjosta.Tää toimi meillä joku muu taas muulla.

Kuulostaa hyvältä idealta! Kiitos vinkistä.

Teillä on on hokka ollut noin pienellä niin miten siinä tuo pää, tuleeko se "läpi" liivistä, tai siitä "kaulurista" vai onko hyvin säädettävissä?

Rukka näky merkki olevan. Kävin just hakemassa ne tuolta vintiltä, kun ollaan viikonloppuna lähössä vesille pariviikkosen vauvan kanssa.

Sit sillon oli myös semmosia liivejä, missä se vauva oli ikään kuin "kapalossa" , mutta ne oli aika hurjan hintasia, eikä miusta näyttäny kovin käteviltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mulla kyllä hirvittäisi laittaa turvakaukaloon. Sylissä pitäisin.

no minua kyllä hirvittäisi pitää sylissä ja samalla ajaa venettä....

Turvakakalossa täytyy vain jättää vyöt auki ja katsoa ettei poika kiemuurtele pois kaukalosta..

no varmasti hirvittää. mutta jotenkin automaattisesti oletan että veneessä on muitakin?

mulla kyllä hirvittäisi laittaa turvakaukaloon. Sylissä pitäisin.

no minua kyllä hirvittäisi pitää sylissä ja samalla ajaa venettä....

Turvakakalossa täytyy vain jättää vyöt auki ja katsoa ettei poika kiemuurtele pois kaukalosta..

no varmasti hirvittää. mutta jotenkin automaattisesti oletan että veneessä on muitakin?

no ei aina ole... valitettavasti.

Yhteistyössä