Modet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alias

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kun te voitte lukita ketjun tai
bannata sillä perusteella, että esiintyy yhdessä ketjussa usealla eri nimimerkillä (siis teette sen ip osoitteen perusteella) niin mistä tiedätte jos samalta koneelta kommentoi usemapi ihminen eikä se sama? Itse kirjoitan yhdellä nimimerkillä per ketju ja nikki vaihtuu korkeintaan ketjun vaihtuessa, mutta joskus esim. pariskunnat saattavat käyttää kumpikin kaksplussaa ja kommentoida ja sitten ketju lukitaan, kun ip osoite on sama? Eli miten homma siinä tapauksessa toimii?

Alkuperäinen kirjoittaja alias:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kun te voitte lukita ketjun tai
bannata sillä perusteella, että esiintyy yhdessä ketjussa usealla eri nimimerkillä (siis teette sen ip osoitteen perusteella) niin mistä tiedätte jos samalta koneelta kommentoi usemapi ihminen eikä se sama? Itse kirjoitan yhdellä nimimerkillä per ketju ja nikki vaihtuu korkeintaan ketjun vaihtuessa, mutta joskus esim. pariskunnat saattavat käyttää kumpikin kaksplussaa ja kommentoida ja sitten ketju lukitaan, kun ip osoite on sama? Eli miten homma siinä tapauksessa toimii?

Teidät bannataan, joten se siitä ja pulinat pois

No siis teidät on ehkä hieman huono sanamuoto, koska itse pyrin olematta harrastamatta kyseistä toimintaa. Joskus mieheni on kyllä toiselta koneelta sanonut, että pitäskö kommentoida, kun on lukenut jotain ketjua, mutta olen sanonut ettei sitä tekisi niin eivät sitten luule, että samasta ip: stä yksi henkilö kommentoi monella nikillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä jos kirjaston koneella käy useampi palstalla?
Banni tulee varmaankin sille ip:lle. Modehan ei voi tietää, että kyseessä eri henkilöt. Mä kirjoittelen useinkin samalla nikillä, mutta eri ip:stä. Se kaiketi ei ole kiellettyä.

Epäreilua ja väärin, ettei koko perhe saa käyttää vapaasti omia koneitaan! Kyllä jokaisella on sananvapaus, eikä toisten tarvitse kärsiä, jos yksi töppää. Ihan väärin ylläpidolta vahtia ip:eitä! Mitä se heille kuuluu, montako konetta tässä ip-osoitteessa on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yksityisyydensuoja:
montako konetta tässä ip-osoitteessa on?

Miten tuo on mahdollista edes? Eikös jokaisella koneella ole oma ip-osoite, vaikka samaa netti-yhteyttä käyttäisivätkin?

mut jostain syystä jos käyttää vaikka naapurin yhteyttä, voipi sanktiot tulla naapurille (jos siis x käyttää y:n yhteyttä ja toimii rikollisesti, voi y saada sanktion vaikkei olekaan syyllinen)

mut sitten taas olen ajatellut kuten sinäkin, että koneilla olis omat ip:t.

no minä en näistä tajuakaan :)

Sama ip voi olla useimmissakin koneissa. Mulla kaveri kävi aikoinaan av:lla ja kun kerran yritti mun koneelta vastata sinne, tuli ilmoitus, että on bannattu eikä voi vastata. Laittoi sitten kyselyä sinne jonnekin ja sai vastaukseksi, että joku saman ip:n omaava oli bannattu ja samalla sitten munkin kone.

Tuo kohta noissa säännöissä on niin tapauskohtainen, jos eteen tulee vaikkapa provosoiva ketju jossa joku kiinnittää moden huomion ja hänellä on monta provosoivaa nimimerkkiä siinä samassa ketjussa, silloin saattaa banni napsahtaa. Eli jonkinlaisesta haukkumisesta/yksinpuhelusta. Kaksi nikkiä ketjussa ei aina välttämättä tarkoita bannia. Eli jos aloitat esim jonkun aran aiheen harmaana ja jatkat omalla nikilläsi ja ketju pysyy asiallisena, niin mikäs siinä.

Yhteistyössä