Moccamasterin pesu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miukuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miukuliina

Vieras
Mulla alkoi kahvinkeitin vuotaa, valuttaa jostain syystä keitinvettä pitkin pöytiä. Muistin sitten, että mulla on veljen vanha moccamaster yläkaapissa säilytyksessä ja ajattelin sitten ottaa sen käyttöön.

Keitin on ollut kaapissa ainakin vuoden, enkä tiedä, milloin se on sitä ennen edes pesty. Vesisäiliö näkyy olevan aika pölyinen ja likainen, vaikka kansi on ollut päällä.

Irtoavat osat aion pestä normaalisti tiskikoneessa ja putkiston pesen etikkavedellä, mutta millä "myrkyllä" mä sen vesisäiliön saisin puhtaaksi???

eikun laita ruokasoodaa muutama lusikallinen siihen säiliöön, päälle lämmintä vettä, anna liota puolisen tuntia ja pese tiskiharjalla. siinä vesisäiliön pohjassa on ruuvi, mahtaiskohan sen vesisäiliön saada siitä irti ruuvin avaamalla? en ole vielä itse tullut kokeilleeksi. ois helpompi puhdistaa, jos se irtoaa siitä, se pohja kun on aika epätasainen..

Alkuperäinen kirjoittaja sgfd:
eikun laita ruokasoodaa muutama lusikallinen siihen säiliöön, päälle lämmintä vettä, anna liota puolisen tuntia ja pese tiskiharjalla. siinä vesisäiliön pohjassa on ruuvi, mahtaiskohan sen vesisäiliön saada siitä irti ruuvin avaamalla? en ole vielä itse tullut kokeilleeksi. ois helpompi puhdistaa, jos se irtoaa siitä, se pohja kun on aika epätasainen..

mä en uskalla mennä ruuvaamaan sitä... alkaa sitte vielä sekin vehje vuotamaan ja milläs mä sitte kaffeeni keitän!!!!

Eikö tuo ruokasooda hankaa sitä muovipintaa niin että pinttyy sitten helpommin. En ole uskaltanut kokeilla. Soodasta on vaan sellainen kuva, kun sillähän pestään paikkoja joihin haluaa että maali tarttuu, vaikka onhan tietenkin eri sooda kyseessä. Etikalla olen saanut ihan puhdasta, haju vaan ei ole miellyttävä.

Yhteistyössä