Moccamaster, kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja kahvinkeitin hakusessa
  • Ensimmäinen viesti
kahvinkeitin hakusessa
Pitäisi ostaa uusi kahvinkeitin ja tähän asti on ollut ihan tavallinen keitin käytössä. Te kenellä on Moccamaster, oletteko tyytyväisiä eli tuleeko kahvista siinä oikeasti parempaa kuin halvoista keittimistä? Kovin kalliilta vaan tuntuu, mutta laatu toki aina maksaa

"Hanna"
Mulla on äidin ja isän vanha Moccamaster, ikää yli 20 vuotta.
Kahvi tulee edelleen kuumana ja keitin toimii muutenkin moitteetta. Pannun jouduin uusimaan kun lapsi pudotti alkuperäisen.

Että voin suositella =) maksaa itsensä kyllä takaisin kun ei tarvii ostaa uutta muutaman vuoden välein.

Meil
Meillä Moccamasterista malli, jossa kahvi menee suoraan termoskannuun. Älyttömän hyvä, koska itse juon aamulla kahvia hitaasti ja normi kannumallissa ehtisi palaa moneen kertaan.

tulee hyvää
Ennen olin vähän että nojoo, ihan turha kapine, mutta kun sain oman, ällistyin miten hyvää kahvi voikaan olla!!! :) Eli nyt olen ihan koukussa omaan moccamaster-kahviini. :D Suosittelen siis!

Hyvä kahvinkeitin, tulee kuumaa,hyvää kahvia. Kestävä.
Meillä on kestänyt n 10 vuotta eikä yhtään osaa ole tarvinnut vaihtaa.

Jos keität harvoin
Moccamaster on ihan hyvä keitin, muttei niin hyvä ettei jotain huonoa, kun itse keitän harvoin
http://tovinen.vuodatus.net/lue/2008/03/moccamaster-kahvinkeitin

vierasss
Meillä on ollu masteri nyt varmaan 4vuotta. Se karvalakkimalli, eli ei mitään tippalukkoja yms. Kyllä sen eron huomaa oikeesti, jostain "normikeittimestä" tarjoiltu kahvi on niin kitkerän ja viileän oloista.. :D Putsaan keittimen kerran kahdessa viikossa ruokasoodalla ja aina pannuun vettä kun sammuttaa keittimen, se levy on niin kuuma että polttaa nopeasti ne kahvilirut kiinni.

Leoemel
mä taas en tykkää yhtään moccamaster kahvista. Töissä semmoinen on ja pakko juoda, mutta kotona on aina ihan peruskeitin. Mun mielestä mokkamaster tekee kahvista liian kuuman, polttaa maun.

vieras*
Jos annostelee kahvin määrän oikein suhteessa vesimäärään, niin kaikilla keittimillä tulee hyvää kahvia. Vastaavasti Moccamsretillakin saa aikaan kamalaa sotkua.

Meillä on töissä ollut aina Moccamasterit ja kahvi on usein todella pahaa eli kitkerää ja väkevää, keittovuorossa oleva ei mittaa kahvin määrää vaan kaataa suoraan paketista silmämääräisen määrän suodattimeen.

Meillä on myös kotona moccamaster ja kahvi on hyvää.

Töissä olevien moccamastereiden tippalukoissa on ongelmia (johtunee tumpuloista käyttäjistä). Meillä on kotona tavallinen vanhan mallinen moccamster, jossa ei ole tippalukkoa, vanhan mallinen suodatin on helppo puhdistaa astianpesukoneessa.

vierass
Me laitettiin Moccamaster kaappiin ja ostettiin toinen keitin, kun kyllästyttiin etenkin toimimattomaan tippalukkoon. Käytössä on OBH Nordica, joka keittää ensin veden yläosassa ja laskee sen sitten alla olevaan pannuun. Kahvin maussa ei ole eroa, mutta tässä uudessa tippalukko toimii, vaikka suodatus olisi vielä kesken, ja muutenkin on oltu tyytyväisiä.

"Leila"
Meillä ollut noin vuoden ja tyytyväisiä ollaan. Varmasti moni muukin keitin ajaisi ihan saman asian. Mummolla on joku pieni muovinen keitin ja silläkin tulee hirmu hyvää kahvia. Enemmän kait kiinni kahvista, veden raikkaudesta ja koneen puhtaudesta. Ja toki valmiin kahvin lämpötilastakin. Mut tosiaan tuo varaosien helppo saatavuus oli meillä yksi iso tekijä. Ei tartte vaihtaa koko konetta jos joku osa meneekin rikki

viera.s
En ole ollut ollenkaan tyytyväinen. Suurin ärsytyksen aihe on manuaalinen tippalukko, joka ei ole koskaan toiminut. Eli tiputtaa kahvia läpi vaikka se olisi päällä. Sen verran se kumminkin toimii, että jos jää vahingossa päälle kahvi menee pilalle (suodatinpussin yli, puruja joukkoon). Maussa en ole huomannut mitään eroa muihin kahvinkeittimiin.

Mutta nyt reilu 5 vuotta vanha Moccamasterimme hajosikin, joten pääsee roskiin eikä toista samanmerkkistä taatusti osteta. Siinä on nyt sellainen vika, että levy on kuumana koko ajan, jos töpseli on seinässä. Tuossa mallissa on automaattinen sammutus 2 tunnin jälkeen, mutta silloin sammuu vaan merkkivalot, levy pysyy kuumana. Ihan itsekseen pöydällä vielä on hajonnut, ei ole tippunut eikä sitä ole edes siirretty tai kuljetettu minnekään.

Kahviratti
Moccamaster on todella pitkäikäinen kahvinkeitin. Suosittelen ehdottomasti! Mieheni ja minä saimme sellaisen vanhemmiltani kihlalahjaksi kesällä 1988, eli 27 vuotta sitten. Koko avioliittomme ajan se on ollut meillä päivittäisessä käytössä ja toimii edelleenkin moitteettomasti.

Lasikannun olen pari kertaa joutunut uusimaan, mutta kaikki muut alkuperäiset osat ovat tallella ja käyttökelpoisia. Keittimemme on perusmalli ilman mitään tippalukkoa tai muita ylimääräisiä nippeleitä. Kannu, suodatinsuppilo kansineen sekä vesisäiliön kansi on helppo irrottaa ja pestä tiskikoneessa. Putkiston puhdistan n. 1x/kk laskemalla sen läpi vettä, johon on sekoitettu 1/3 etikkaa. Sen jälkeen pari kolme säiliöllistä puhdasta vettä.

Viimeksi pari tuntia sitten join tällä keittimellä keitettyä aamukahvia, ja hyvää oli!

vierailija
Moccamaster on todella pitkäikäinen kahvinkeitin. Suosittelen ehdottomasti! Mieheni ja minä saimme sellaisen vanhemmiltani kihlalahjaksi kesällä 1988, eli 27 vuotta sitten. Koko avioliittomme ajan se on ollut meillä päivittäisessä käytössä ja toimii edelleenkin moitteettomasti.

Lasikannun olen pari kertaa joutunut uusimaan, mutta kaikki muut alkuperäiset osat ovat tallella ja käyttökelpoisia. Keittimemme on perusmalli ilman mitään tippalukkoa tai muita ylimääräisiä nippeleitä. Kannu, suodatinsuppilo kansineen sekä vesisäiliön kansi on helppo irrottaa ja pestä tiskikoneessa. Putkiston puhdistan n. 1x/kk laskemalla sen läpi vettä, johon on sekoitettu 1/3 etikkaa. Sen jälkeen pari kolme säiliöllistä puhdasta vettä.

Viimeksi pari tuntia sitten join tällä keittimellä keitettyä aamukahvia, ja hyvää oli!

vierailija

Yhteistyössä