Moccamaster kahvinkeittimen vesisäiliön vaihto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kahvikissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kahvikissa"

Vieras
Sain vanhan Moccamasterin, josta olen nyt ulkoiset osat irroittanut ja puhdistanut tahi vaihtanut uusiin. Koneisto on puhdistettu sitruunahappoliuoksella. Onko kenelläkään kokemusta vesisäiliön irroituksesta ja vaihdosta? Puhdistuksen jälkeenkin muovi on sen verran kulahtaneen näköinen, että tekisi mieli uusia vesisäiliö.

Yhden kaupan sivuilla luki näin:
Huom! Säiliön vaihtaminen vaatii keittimen avaamista. Suosittelemme että säiliö vaihdetaan valtuutetussa huoltopisteessä. Kansi ei sisälly hintaan.

Eli jotakin pitäisi osata, jos sen menee itse avaamaan.

Minä olen vaihtanut. Keitin pitää tosiaan avata ja mjuutamia johtoja ja osia pitää sieltä sisältä irrottaa. Kannattaa merkitä ne johdot huolellisesti että löytävät omat paikkansa kasatessa.

Homma ei mitään suurta rakettitiedettä ole mutta ihan kaikille tätä toimenpidettä en suosittele tehtäväksi. Sieltä kuitenkin pitää irrottaa sisuskaluja jonkin verran.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26823400:
Minä olen vaihtanut. Keitin pitää tosiaan avata ja mjuutamia johtoja ja osia pitää sieltä sisältä irrottaa. Kannattaa merkitä ne johdot huolellisesti että löytävät omat paikkansa kasatessa.

Homma ei mitään suurta rakettitiedettä ole mutta ihan kaikille tätä toimenpidettä en suosittele tehtäväksi. Sieltä kuitenkin pitää irrottaa sisuskaluja jonkin verran.

Kiitos, taidan tilata netistä säiliön ja kokeilla sen vaihtoa. Avasin jo pohjan eilen ja kurkistin sisään. Eiköhän tuon saa hoidettua, jos työkalut pysyy käsissä :-)

[QUOTE="Kahvikissa";26823538]Kiitos, taidan tilata netistä säiliön ja kokeilla sen vaihtoa. Avasin jo pohjan eilen ja kurkistin sisään. Eiköhän tuon saa hoidettua, jos työkalut pysyy käsissä :-)[/QUOTE]
"Vesisäiliön uusimisen yhteydessä kannattaa uusia vesisäiliön yläpään kumiholkki, johon juoksuputki kiinnitetään."

[QUOTE="Kahvikissa";26823538]Kiitos, taidan tilata netistä säiliön ja kokeilla sen vaihtoa. Avasin jo pohjan eilen ja kurkistin sisään. Eiköhän tuon saa hoidettua, jos työkalut pysyy käsissä :-)[/QUOTE]
Juu, muista tosiaan merkitä ne kaikki sähköjohdot tarkasti ja ota vielä vaikka valokuva sisuksista ennen kuin purat mitään. Sieltä pitää muistaakseni irrottaa myös se lämmityskierukka jonka putkien liitokset täytyy sitten tietysti liittää vesitiiviisti.
Ajatuksella ja huolellisesti vaan niin kyllä se onnistuu. :)

[QUOTE="vieras";26823557]"Vesisäiliön uusimisen yhteydessä kannattaa uusia vesisäiliön yläpään kumiholkki, johon juoksuputki kiinnitetään."[/QUOTE]
Mä muistelen että se olisi tullut uuden vesisäiliön mukana. Ihan satavarma en ole.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26823566:
Juu, muista tosiaan merkitä ne kaikki sähköjohdot tarkasti ja ota vielä vaikka valokuva sisuksista ennen kuin purat mitään. Sieltä pitää muistaakseni irrottaa myös se lämmityskierukka jonka putkien liitokset täytyy sitten tietysti liittää vesitiiviisti.
Ajatuksella ja huolellisesti vaan niin kyllä se onnistuu. :)

Kiitos, yrittänyttä ei laiteta.

Yhteistyössä