Mobile musiikilla vai ilman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sukulaistäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sukulaistäti

Vieras
Pyytäisin teidän nuorempien äitien apua, kun omat lapseni ovat jo niin vanhoja, ettei ole enää tällaiseen asiaan oikein tuntumaa.

Sain lahjatoiveen, että ostaisin iloisen värisen mobilen vauvalle. Googletin ja löysinkin muutaman, mutta onko musiikkimobile se ainoa oikea, kun itse tykkäisin enemmän tuollaisesta villahuopaisesta? Eli onko siitä musiikista oikeasti iloa vauvalle, vai riittäisikö vain muuten mielenkiintoa katsella värikkäitä hahmoja?

Tässä malliksi, mitä ajattelin (näkyvät paremmin, kun kuvat klikkaa isoiksi):

http://www.ziro.fi/eshop/categories/241/

Vähä tuntuu että ne äänet noissa leluissa ja tuommosissa on aivan liian kovia. Ottaa omaan korvaanki, saati sitte pienen lapsen korvaan.

Joten jos mä toivoisin tommosta, ni ehdottomasti ilman musiikkia.

Meidän poika ei ehkä siitä musiikista niin välittänyt, mutta hän tykkäsi seurata mobilea kun se liikkui/pyöri. Eli siinä musiikkimobilessa on yleensä moottori, joka pyörittää mobilea ja niissä on yleensä myös jokin katkasin, mistä voi kytkeä musiikin pois. Meillä se siis pyöri yleensä ilman musiikkia. Toi huovutettu mobile on kyllä hieno, mutta siinä ei ole mitään mikä pyörittää sitä.

Ei missään tapauksessa sellaista pimputtavaa konemusiikkia meille ainakaan!

Tuo huopainen sopisi minulle hyvin, ja liikkuuhan sekin varmasti jonkin verran, kun ilmavirta sitä heiluttaa.

Meilla on mobile jossa musiikkiakin, mutta sitä ei ole pakko laittaa päälle. Saa vain pyörimään halutessaan ilman musiikkia tai sen kanssa. Lastentarvikeliikkeestä ostettu jotain reilu 5vuotta sitten.

Ei ollut tullut mieleen laittaa mobilea hoitopöydän päälle, harmittelin vaan, kun oli jo ennestään yksi ja lahjaksi saimme toisen. Onneksi täältä tuon hoksasin. :)

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Nattou_LL_mobile.jpg
pojalla tällanen ja toimii siis musiikilla ja pyörii siinä samalla. poitsu rauhottuu ton alle tosi hyvin ja alkaa aina hymyilee ja naureskelee noille hiirille :) kun musiikki loppuu pyytää laittaa päälle taas. Toi on ollut kyllä melkonen pelastus meillä =)

Jostain olen lukenut, että kirkkaat värit (keltainen, punainen jne) ovat ensimmäiset, jotka vauva näkee. Tuli mieleen näistä mobileista, että onko eroa sillä, ovatko värit kirkkaita perusvärejä vai noita hempeitä pastellisävyjä? Luulisi, että vauva reagoisi herkemmin kirkkan värisiin hahmoihin...

Yhteistyössä