MLL:n lastenvahdit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilima
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse tein niitä töitä ollessani 16-18 vuotias. Ja kyllähän se perhe varmaan loppupeleissä on vastuussa, mutta toki hoitajat joutuvat syyniin ennen koulutusta jne. eli ei sinne ketä sattuu oteta.

Ja MLL:n tuki on koko ajan kaytettävissä ja omalle ohjaajalle voi soittaa milloin vain.

Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Itse tein niitä töitä ollessani 16-18 vuotias. Ja kyllähän se perhe varmaan loppupeleissä on vastuussa, mutta toki hoitajat joutuvat syyniin ennen koulutusta jne. eli ei sinne ketä sattuu oteta.

Ja MLL:n tuki on koko ajan kaytettävissä ja omalle ohjaajalle voi soittaa milloin vain.

miten perhe on vastuussa jos palkkaa lastenhoitajan.. ? vastuu siirtyy sillon sille hoitajalle kyllä..
eiks ne oo täysikäsiä siellä vaan.. ?

Ikäraja ja hoitajilla on oltava pakollisesti vastuuvakuutus 1.9 alkaen muuten ei voi toimia hoitajana mll:n kautta.
Mulla on hyviä kokemuksia ja suurinosa on ollut 18v- ja yli

Miksi MLL:n hoitajista ollan niin vainoharhaisia että ne ovat huonoja? Voi olla että joku voi olla ehkä heikompi hoitaja, mutta kyllä valtaosa hoitajista on ihan kunnollisia ja hyviä ja ovathan he kaikki koulutettu myös hoitajiksi.

ja hinta nousee se on 8,20e/h jo joissakin kaupungeissa, ainakin Hki, kouvola ja Tre.llä se tulee 1.9 alaken.
Muuten hoitajan taksa on 6,20e /h ja vanhemmat turvaavat hoitajan kotiin menon yöllä esim. taksilla ja maksavat sen.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:

miten perhe on vastuussa jos palkkaa lastenhoitajan.. ? vastuu siirtyy sillon sille hoitajalle kyllä..
eiks ne oo täysikäsiä siellä vaan.. ?

No tarkoitin siis hoitajia jotka ei ole täysikäisiä. Itsekin tein hommia 2 vuotta alaikäisenä ja tuskin olisin mihinkään täyteen vastuuseen joutunut jos jotain olisi tapahtunut.

-hui kauhistus-,meillä on ollut 15v tyttö hoitamassa 6kk vauvaa,kun oltiin leffassa 50km päässä!Luulin että jos jotain sattuu MLL vastaa,en kyllä arvannut,että olen itse vastuussa vaikka en ole paikalla!

Siis miten ihmiset oivat olla näin uusavuttomia. Oma koti, oma lapsi oma vastuu. Koululaisia ja sukulaislikkoja on iänpäivät käytetty lapsenvahteina. Ei kai siinä mitään tavatonta ole. Olisin kiitollinen, jos löytäisin kivan nuoren meille hoitoavuksi silloin tällöin.

Yhteistyössä