MLL:n lastenhoitaja - kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kata

Vieras
Onko kukaan käyttänyt MLL:n hoitajaa esim. pakollisen menon (2h) ajan lapsensa hoitajana? Ensi perjantaina olisi pakko hoitaa eräs asia keskellä päivää, mies on koko viikon työmatkalla, enkä saa ketään näin lyhyellä varoitusajalla tyttöä vahtimaan 2-3 tunnin ajaksi keskipäivän aikaan.

Mieli tekisi ottaa MLL:n hoitaja, mutta vähän pelottaa jättää ihan vieraalle. Tyttö on kohta 11 kuukautta.

• Tykkää
Reactions: Käyttäjä2495
Riippuu ihan ihmisestä, olen nuorena käynyt sen kurssin ja toiminut hoitajana ja kyllä siellä vaikka minkälaista sakkia oli.. Itse sain sitä kautta monta "vakkariperhettä" joissa kävin sitten myöhemminkin hoitelemassa.

Kehottaisin kokeilemaan onnea, jos kerran parin tunnin rupeamasta kyse :)

Kävin itse kurssin talvella 08 ja pakko sanoa, että aika paljon siellä opetettiin! 10kertaa 4 tuntia oli opetusta ja mielestäni tosi hyvin siellä kerrottiin kaikesta yleisestä + kaikesta vähän erikoisemmasta. Tuon 40 tunnin lisäksi oli neljän tunnin harjoitushoito perheessä. Varsinkin, jos saat täysikäisen, niin kai koulutettu asiansa osaa :)

Ja kannattaa varata jonkin aikaa siihen, että olette hoitajan kanssa yhtäaikaa lapsen kanssa, jotta lapsi ehtii vähän tutustua hoitajaan. Itsekin tekisi mieli käyttää MLL:n lastenhoitopalveluia ja saada sitä kautta vakkarihoitaja lapselle, joka nyt 8kk. Itselläkin välillä menoja, jonne lasta ei voi ottaa mukaan ja mies ei aina saa vapaata töistä. Kun itse tein töitä MLL:n kautta, minusta oli kiva, jos paperille oli kirjoitettu päivärytmiä(varsinkin, jos pidempi hoitopäivä); nukkumiset, syömiset, allergiat ja ulkoilut yms. Myös mielilelut on hyvä mainita, jos tulee suru puseroon. Vanhempien puh. nrot,

Yhteistyössä