Miun uraisä ei tajuuuuuu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
Sanoi olevansa väsyny, menny kahdelta yöllä nukkumaan. Sanoin olevani myö väsyny, typerä minä kukkuilin palstalla puoli kolmeen. Isä siihen, että hän on kuitenkin heränny aikaisemmin. Tiedustelin, että heräsikö ennen kuutta? Ei kuulemma.

"Mutta sinähän voit nukkua päivälläkin."

Jaa. Silloin kun ollaan järjestelemässä synttärijuhlia taloudessa jossa on kolme alle 3v lasta ja oma on alle 3 kk, ei paljoa päivisin nukuta. Se varmaan luulee että siskon kanssa makoillaan päivät pitkät sohvilla ja nukutaan.

Siis ei tuon tytön kanssa ole mitenkään kauhean rankkaa, mutta ei se tarkoita sitä että voisin NUKKUA milloin huvittaa keskellä päivää; vaikka vaa sohvalla istuisin, on vähän pakko olla hereillä, ja tuo ei nuku mitään neljän tunnin maratoonipäikkäreitä, vaan puolen tunnin - tunnin pätkiä, ellei sitten ole kantoliinassa, jolloin minä en voi nukkua. Ja vaikka nukkuis, niin täällä riittää tekemistä...

Siis itseaiheutettu toi univaje, mutta ei se tarkoita sitä, että mä päivät pitkät laiskottelen, päinvastoin. Illalla tulee kukkuiltua just sen takia, että päivät hurahtavat kotitöiden ja lasten parissa.

Ärh.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Jos olet muutenkin väsynyt, niin ehkä ei ole järkeä valvoa puoli kolmeen yöllä??

En siis ole muuten väsynyt, koska saan nukkua yöllä hyvin, mutta ei se tarkoita että laiskottelen päivät pitkät. Nautin tekemisestä, mutta ärsyttää, että isä luulee äitiyslomalaisten viettävän jotain vapaa-aikaa...

Kukkuiltua tulee välillä vähän omaa tyhmyyttäni =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei meillä ainakaan minun isä kysele minun nukkumisia

Kunhan satuttiin puhumaan siitä, että häntä väsyttää, ja mä vastasin että niin muakin. Kyllä me kuulumisia vaihdetaan isän kanssa aika useinkin.

Mä olen uraäiti eikä multa kyllä heru tippaakaan ymmärrystä, kun toi mun kollini aamulla valittelee kouluun lähtiessään väsymystään, jos on valvonut yli puolen yön telkkaria katsoessaan. Sanon vaan, että mitäs katsoit. Ja sitten se vaan nauraa, että niinpä :D

Se on kyllä oikeassa siinä että äitiyslomalla voi ajankäyttönsä säädellä itse. Sitten työelämässä/koulumaailmassa se ajankäyttö on pakosti pitkälti muiden sanelemaa.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Miksi sen sitten pitäisi tajuta.

Tuskin sillä on kokemusta mistään pikkulapsiajasta, jos on sitä uraa luonut teidän lapsuuden.

Se väittää aina valvoneensa yöt mun kanssa yms. :whistle: Mutta äiti imetti mua siihen asti, että yöheräilyt loppu, joten tuskin se ihan niin paljon meitä kattoi.

Kyllä se ärsyttää, kun oma isä luulee etten saa mitään aikaiseksi (ihme kun en opiskele paria tutkintoa tässä samalla, eihän mulla ole ku vapaa-aikaa). Jotenkin ajattelin, että älykäs ihminen osais päätellä, ettei vauvan kanssa arki ole pelkkää makoilemista ja nukkumista, eikä sen pidäkään olla sitä.

Kaikille kommentti: Kyllä mun isäkin valvoi ihan omatoimisesti kahteen yöllä ;) Ei kukaan häntä siihen pakottanut.

Ärsyynnyin siitä, että hän luulee vauva-arjen olevan pelkkää laiskottelua. Tiedän hyvinkin, että oma syy oli että olin väsynyt, en nyt siihen viitannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen uraäiti eikä multa kyllä heru tippaakaan ymmärrystä, kun toi mun kollini aamulla valittelee kouluun lähtiessään väsymystään, jos on valvonut yli puolen yön telkkaria katsoessaan. Sanon vaan, että mitäs katsoit. Ja sitten se vaan nauraa, että niinpä :D

Emmä ymmärrystä mun valvomisilleni hakenu tai myötätuntoa, mutta otti päähän kun hän luulee päivien olevan pelkkää nukkumista. Yöllä nukutaan, ei päivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja eevi:
Se on kyllä oikeassa siinä että äitiyslomalla voi ajankäyttönsä säädellä itse. Sitten työelämässä/koulumaailmassa se ajankäyttö on pakosti pitkälti muiden sanelemaa.
Peesi tähän =)

Voi toki, mutta ei se tarkoita sitä että aina löytyy aikaa nukkua ja olla :) Vauvat ja pikkulapset osaavat välillä olla välittämättä äidin hienoista suunnitelmista.

Tässä oli myös kyse sen äänenpainosta ja mitä se sitten jälkeenpäin puhui ja mitä se välillä muutenkin sanoo, mut juuu....

Ja näihin sanoihin voisin päättää tämän illan istunnon, ettei huomenna sitten ole väsy :p On ollu taas hirmukiireinen päivä, paljon vieraita ollu juhlimassa, ja oli mukamaspakko päästä palstailee *hetkeksi* ennen nukkumaanmenoa. Ja hups, kello läheneekin jo puoltayötä.

Hyviä öitä, kauniita unia! :wave:

tiedän monia isiä kaveripiiristäkin jotka luulee, että kotona istutaan ja lapset istuu vieressä eikä mitään tehdä.. nojoo mä ainakin joudun koko ajan komentaa, tekee ruokia, vaihtaa vaippoja jne. hyvä ku saa kahvitaukoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Voi toki, mutta ei se tarkoita sitä että aina löytyy aikaa nukkua ja olla :) Vauvat ja pikkulapset osaavat välillä olla välittämättä äidin hienoista suunnitelmista.

Tässä oli myös kyse sen äänenpainosta ja mitä se sitten jälkeenpäin puhui ja mitä se välillä muutenkin sanoo, mut juuu....
Mutta hei...ootko ajatellut, että ennen vanhaan ne lihalla ja maidolla ruokitut äidit nousi hyvin pian synnytyksen jälkeen takaisin maatilan töihin? Ei ne iseilleen valitelleet, että onpas niin raskasta imetelä ja hoitaa tätä vauvaa. Jospa niissä eläinproteiineissa sittenkin on jotain sellaista, mitä kasviproteiineissa ei ole?

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Mutta hei...ootko ajatellut, että ennen vanhaan ne lihalla ja maidolla ruokitut äidit nousi hyvin pian synnytyksen jälkeen takaisin maatilan töihin? Ei ne iseilleen valitelleet, että onpas niin raskasta imetelä ja hoitaa tätä vauvaa. Jospa niissä eläinproteiineissa sittenkin on jotain sellaista, mitä kasviproteiineissa ei ole?

Heh,loistavaa ja niin totta =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Mun isäni sanoi mulle että vain työstä väsyy ei kotona olemisesta. Ja mä otin siitä itteeni.

Oisi varmaan moni muukin kotiäiti ottanu. :/

No hyvä etten ole ainut. Loukkas kyllä. Kun enhän mä täällä mitään tee.... isän mielestä. Olen vaan kotona.

Mun isäni sanoi mulle että vain työstä väsyy ei kotona olemisesta. Ja mä otin siitä itteeni.

No hyvä etten ole ainut. Loukkas kyllä. Kun enhän mä täällä mitään tee.... isän mielestä. Olen vaan kotona.

:headwall: Kokeilisipa muutaman päivän sun arkea, muuttuis ääni kellossa. :(
Helvetti.

:headwall: Kokeilisipa muutaman päivän sun arkea, muuttuis ääni kellossa. :(
Helvetti.

Olen mä sille sanonu että saa tulla kokeilemaan. Sillä itellään ei ole mitään kokemusta lapsiperheen elämästä. Erosivat kun olin alle kouluikänen ja isä oli reissuhommissa jo sillon. Oon ainut lapsi. Eikä sen eukollakaan oo lapsia. No mut se on hänen oma kapea elämänsä. Oon tehny selväks etten kuuntele enää sellasta. Puheväleissä ollaan. Saa nähä mikä valitus taas on kun tulee alkuviikosta käymään. Se muistaa kyllä saarnata aina ja kaikesta minkä teen eritavalla kun hän.

Olen mä sille sanonu että saa tulla kokeilemaan. Sillä itellään ei ole mitään kokemusta lapsiperheen elämästä. Erosivat kun olin alle kouluikänen ja isä oli reissuhommissa jo sillon. Oon ainut lapsi. Eikä sen eukollakaan oo lapsia. No mut se on hänen oma kapea elämänsä. Oon tehny selväks etten kuuntele enää sellasta. Puheväleissä ollaan. Saa nähä mikä valitus taas on kun tulee alkuviikosta käymään. Se muistaa kyllä saarnata aina ja kaikesta minkä teen eritavalla kun hän.

aLkaa oikein sapettamaan sun puolesta. Mutta miehet on miehiä, eipä niillä yleensäkään ole hajua äitien arjesta missään suhteessa.
Koita kestää ja sano vaan selvät sävelet jatkossakin! =)