Mittoja ultrassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niisku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niisku

Vieras
Hejssan kaikki odottajat!

Olin eilen ultrassa, nyt meneillään rv 17. Ensinnäkin pitää suositella sellaista 3D-ultraa. Sillä sai yllättävän hyvän käsityksen mm. pikkuisen kasvoista ja itsekin osasin erottaa esim. sormet ja varpaat, jotka ""normaaliultrassa"" meni ainakin multa ohi, vaikka kätilö kovasti yrittikin selostaa mikä osa on mikä. Kuvatulosteet tosin ovat aika puuroiset.

Mutta asiaan; onko kellään kokemusta sellaisesta, että eri ruumiinosista mitattuna sikiö vastaa eri viikkoja (olipas vaikeasti sanottu...). Siis, meillä pää-perämitta, päänympärys ja reisiluu vastasivat vkoa 16+2 mutta olkavarsi vain 15+1. Olin jotenkin niin tohkeissani, etten ymmärtänyt asiasta kysyä, eikä kätilökään mitään siitä maininnut, mutta oli kyllä todennut asian kirjallisessa diagnoosissa.

Niisku

meillä oli. aina kasvoi viikkoa pienempänä kuin ""piti"" ja just reisiluu saattoi olla esim. 19+0 ja olkavarsi vaikka 19+5....

vielä vähän enne syntymää pää vastasi viikkoja ja muu ruumis ei... olin paniikissa et tulee joku isopäinen ja hoitsukin vaan sanoi et ihmisillä on isojakin päitä :/

no, sopusuhtainen ihana poika syntyi. mitään vikaa mitoissa ei ole syntymän jälkeen ollut (esim. epäsymmetriaa tms.)

Ole huoleti kun mitat ei useita viikkoja heittele!

Oona ja poika 3,5 kk

Yhteistyössä