mittava koti 220

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukka68

Vieras
ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA MITTAVA KODISTA JULIA 220. 220 NELIÖTÄ JA KAHDEKSAN HUONETTA. HINTA VALMIINA TÄÄLL'Ä KESKI SUOMESSA. RIITTÄÄKÖ 200.000E :heart: :heart:

Ei riitä rahat, sen voin sanoa heti!

Kustannukset kannattaa laskea alustavasti silleen, että asumisneliöt maksavat noin 1500 euroa per neliö (tää tekis teille jo 330000) ja autotalli+pihavarastot noin 1300 euroa per neliö.

Niin, piti vielä sanomani, että meille on näin alustavasti tulossa mittavalta oiva 133 -talo (jonka tarjoushinta on noin 40 000, mutta toimitussisällöstä en tiedä vielä sanoa mitään) ja meillä tuo 200 000 euron budjetti ja se ehkä ei ihan riitä näin isoon taloon. Ainakin autokatos+varastot on tällä budjetilla jätettävä vielä rakentamatta, että varmasti saadaan se talo. Rakennamme Tampereen lähistölle, emme siis kaupunkiin kuitenkaan.

Itse talosta vielä sen verran, että ihan ok pohja. Muutamaa kohtaa jäin ihmettelemään.
- onko tosiaan tarvetta kahdelle olohuoneelle?
- yläkerran makkarit on aikas pieniä siihen nähden, että talossa on noinkin paljon neliöitä, voisko tuon yläkerran järjestellä uudelleen siten, että tulee mieluummin reilunkokoiset huoneet kuin se kakkos-olohuone?
- pukuhuone on iso (ja turha?) kun taas kodinhoitohuone tosi pieni. Voisko khh:ta kasvattaa ja pukuhuonetta pienentää tai pukuhuoneen poistaa kokonaan?
- amme on nykyään turha tai tehän sen tietysti päätätte. Sen tilalle vain saisi kolmannen suihkun.
- vessanpytty kylppärissä ei ole mieleeni myöskään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 11:29 vieras kirjoitti:
Ei riitä rahat, sen voin sanoa heti!

Kustannukset kannattaa laskea alustavasti silleen, että asumisneliöt maksavat noin 1500 euroa per neliö (tää tekis teille jo 330000) ja autotalli+pihavarastot noin 1300 euroa per neliö.

Aika hintava tuo neliöhinta, mistä sen laskit?

mun mielestä toi 1500e/neliö saa kyllä laskea.varsinkin jos ei tee KOKONAAN itse kaikkea. Mieluummin sitte budjettiin liikaa kun liian vähä. Yllättävän paljon kaikki maksaa ja pikkuasioista äkkiä kertyy tuhansia ja kymmeniä tuhansia....ja kalusteetkin menee halvimmillaan n.130neliön taloon 10te!!!ja suurempaan tietty enempi.

Yhteistyössä