Mittari näyttää 25 ja näin aikas viimesillään olevan äidin

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
laalaa
Mulla ei ole tuskainen olo vaikka elokuussa jo poksahtaa :)

Pyöräilyssä on se hyvä puoli että käy tuulenvire, siksi se ei musta tunnu kovin hikiliikunnalta.

(Toisaalta mun mielestä Suomessa ei ikinä ole kovin kuuma, kun olen tehnyt viime vuosina rankkaa fyysistä ulkoilmatyötä haalareissa maissa joissa on kesällä yli 40 astetta varjossa.)
 
Mulla oli laskettu syyskuussa ja kesä heinä elokuun pidin jäätelökiöskia, se vasta tuskaa oli varsinki ku oli niin himo siihe jäätelöön! :kieh: Niin ja ihan vikaan päivään asti tein töitä, kunnes lähdin synnyttämään. =) Jotkut jaksaa hyvin, mulla ei ollut edes kovin tuskaa, vaikka oli iso maha. Kuumimmat päivät olivat kyllä helvettiä. B)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Jos hällä haaveissa laitokselle lähtö, tuo vois ajaa samaa ku se neuvo kovasta siivoomisesta ja saunomisesta tms... :)
no en osaa sanoa oliko la viikon vai kuukauden päästä mut aika loppusuoralla uskoisin olevan. Toisillahan se maha on aika iso.

 
ääh
täällä on jottain 25 astetta lämmintä....tuli mieleen onko vauvalla tuolla masussaki kuuma? Siis ei kai oo vaaraksi hälle vaikka olisin ulkona tuolla niinku mietin vaan ku tosiaan ihan ku olis saunassa...?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ääh:
täällä on jottain 25 astetta lämmintä....tuli mieleen onko vauvalla tuolla masussaki kuuma? Siis ei kai oo vaaraksi hälle vaikka olisin ulkona tuolla niinku mietin vaan ku tosiaan ihan ku olis saunassa...?
:LOL:
 
laalaa
Alkuperäinen kirjoittaja ääh:
täällä on jottain 25 astetta lämmintä....tuli mieleen onko vauvalla tuolla masussaki kuuma? Siis ei kai oo vaaraksi hälle vaikka olisin ulkona tuolla niinku mietin vaan ku tosiaan ihan ku olis saunassa...?
Ei. Ihminen on tasalämpöinen ja kohdussa on tasainen noin 37 asteen lämpötila.

Jos ihminen olisi vaihtolämpöinen, me ei edes huomattaisi tällaisia vähittäisiä lämpötilan vaihteluja kuten sää ;)
 
juuh
Suomessa ei ikinä ole niin kuuma, että kärsisi.

Ja tosiaan pyöräillessä se tuulikin ottaa mukavasti, ei siihen läkähdy (ellei muutenkin ole rapakunnossa, ja silloin kannattaa tehdä asialle jotain!!).

Nautin kesästä vaikka olen raskaana!!!
 
*tieto*
Alkuperäinen kirjoittaja ääh:
täällä on jottain 25 astetta lämmintä....tuli mieleen onko vauvalla tuolla masussaki kuuma? Siis ei kai oo vaaraksi hälle vaikka olisin ulkona tuolla niinku mietin vaan ku tosiaan ihan ku olis saunassa...?
Joo, ja afrikassa kun on yli 40 astetta jatkuvasti ni jos odottavat äidit istuu auringossa ni vauva kypsyy nopeammin ku lapsivesi alkaa kiehumaan.

 
Mama the Strange
Mä rakastan kuumuutta. Ihanaa. Suomessa vaan tätä ihanuutta on niin vähän. Toisaalta, en oo koskaan ollu isosti raskaana kesähelteellä...poika on syntynyt talvella.
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja ääh:
olipa hauskaa:) niin mutta ku on sanottu että saunassakaa ei kannata olla kauaa niin tulipa mieleeni kysyä....
Kuka niin on sanonu? Hitto tää menee vaikeeks, kolmatta lasta odotan, ja ny ei sais saunoa, eilen opin, että vuohenjuusto on pahasta jne.... Ja molempia on siis tullut kulutuettua vähintään kohtuudellaa, ellei jopa yliannostuksena....

Mä olin onnellisempi aiemmissa odotuksissa, ajassa ennen tätä palsta..

:LOL:
 
laalaa
Alkuperäinen kirjoittaja ääh:
olipa hauskaa:) niin mutta ku on sanottu että saunassakaa ei kannata olla kauaa niin tulipa mieleeni kysyä....
Varmaan se kauan saunassa oleminen on pikemminkin pahaksi äidille kuin vauvalle. Tai siis jotta sen vauvan lämpötila kohoaisi niin äidillä pitäisi olla jo TODELLA tukala olo :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:
Varmaan jollain eteläeurooppalaisella olisi hauskaa lukea kun me valitetaan 25 asteen lämpötilassa kuolevamme kuumuuteen... :D
Vähän niinku meillä on hauskaa kun turistit tärisee kylmissään parin asteen pakkasessa :) Se on vähän mihin on tottunut...
 
janna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:
Varmaan jollain eteläeurooppalaisella olisi hauskaa lukea kun me valitetaan 25 asteen lämpötilassa kuolevamme kuumuuteen... :D
Vähän niinku meillä on hauskaa kun turistit tärisee kylmissään parin asteen pakkasessa :) Se on vähän mihin on tottunut...
eräs australialainen valitti tässä keväällä kun heillä on niin kylmä ja siellä oli vähän vajaa +10astetta :) Täytyy kuulemma kamalasti hakea polttopuita sisään kun alkaa olla jo niin kylmä talvi :)
 
laalaa
Alkuperäinen kirjoittaja janna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:
Varmaan jollain eteläeurooppalaisella olisi hauskaa lukea kun me valitetaan 25 asteen lämpötilassa kuolevamme kuumuuteen... :D
Vähän niinku meillä on hauskaa kun turistit tärisee kylmissään parin asteen pakkasessa :) Se on vähän mihin on tottunut...
eräs australialainen valitti tässä keväällä kun heillä on niin kylmä ja siellä oli vähän vajaa +10astetta :) Täytyy kuulemma kamalasti hakea polttopuita sisään kun alkaa olla jo niin kylmä talvi :)
Joo ja lisäksi se on vaarallista :D

Pitäisi oikeastaan etsiä että mistä muunmaalaiset vauvapalstalaiset keskustelevat. Ehkä Australiassa pidetään lapsenrääkkäyksenä viedä lapsi ulos jos on alle 10 astetta lämmintä ;) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:
Varmaan jollain eteläeurooppalaisella olisi hauskaa lukea kun me valitetaan 25 asteen lämpötilassa kuolevamme kuumuuteen... :D
Joopa joo, mulla on 25 asteessa farkut jalassa ja pitkähihanen päällä eikä ole edes pikkusen kuuma. Ja raskaana olen. Sitten kun on reilusti päälle kolmenkympin niin alkaa olla tukalahko olo.
 

Yhteistyössä