Mitkäs ois hyviä ruokia pakastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ajattelin tehä ruokaa vähän pakkaseen pitkästä aikaa kun alkaa puuduttaa jokapäiväinen kokkaaminen. Suurin osa ruuista kylläkin alkaa maistua pakastuksen jälkeen aika... :X

En ole kauhesti valmiita ruokia pakastanut joten kiinnstaisi tietää mitkä ruuat on vielä syötäviä pakastuksen jälkeenkin? :D

Mäkin olisin halukas tietää mitä te muut olette pakastaneet. Lähden työmatkalle ja ajattelin helpottaa perheen arkea tekemällä ruokaa pakkaseen, mutta ei tule muuta mieleen kuin makaroonilaatikko :(

Mäkin olisin halukas tietää mitä te muut olette pakastaneet. Lähden työmatkalle ja ajattelin helpottaa perheen arkea tekemällä ruokaa pakkaseen, mutta ei tule muuta mieleen kuin makaroonilaatikko :(

makaroonilaatikko on musta semmonen et maistuu melko kuivakalle ja pahalle jos vaan pakastaa, sulattaa ja mikrossa lämmittää. Sen sijaan jos sulatuksen jälkeen vaikka pannulla lämmittää lirauksessa öljyä ja lisää halutessaan vaikka maustetta niin on huomattavasti parempaa :)

Pakastan esim itse tehtyä hernekeittoa, ei mene miksikään. Teen sitä yl aina 6 litraa kerralla ja puolet pakkaseen. Samaten jos teen lasagnea, niin teen toisen vuoan pakkaseen, en edes kypsennä sitä vaan pakastan kastikkeineen päivineen ja sit ku haluttaa lasagnea, niin vuoka vaan uuniin ja paisto normaaliin tapaan.

Itse olen kyllä pakastanut oikeastaan ihan kaikkea ruokaa..
Erilaisia laatikoita,lihapullia/broileri-ananas pyöryköitä (itsetehtyjä siis molemmat),kanakastiketta,lihakastiketta,lihamureketta yms ja kaikki on kyllä mielestäni ihan syötäviä olleet sulatuksen jälkeen. Mikäli ruoka on jäähdytetty ns oikeaoppisesti ja laitettu sitten tiiviissä astiassa pakkaseen ei se ole mielestäni miksikään mennyt..

Jos viellä lämmintä ruokaa paskastaa kanteen kertyy vesihöyryä ja se sulatuksen aikana saattaa ehkä lisätä ns vetistä makua ruokaan. Omasta mielestä paremmalle maistuu yön yli jääkaapissa sulanut pakastettu ruoka kuin mikrossa lämmitetty... :)