mitkä talvikengät saa sinun suosituksesi?

• Viestiketjun aloittaja kalliita on lasten kengät
  • Ensimmäinen viesti
kalliita on lasten kengät
Olen pienikokoisen 1 vuotiaan äiti. Juuri oppimassa kävelemään ja nyt käytössä superfit ensiaskelkengät koko 19. Mietin talvikenkiä? mitkä olisi hyvät. Jos ostaa goret, tarviiko kanssa jotku lämpimämmät kanssa? selviäisikö vain yksillä kengillä talvesta, kokemuksia? pojan jalka on tosi kapea, ja esim. mallasin siskon lapsen viking kenkien pohjallista koko 22 pojan jalkapohjaan ja tilaa oli lähes 5cm. ja he oli niitä käyttäny ekana talvena yksi vuotiaalla.

"Alma"
Jos jalankoko on nyt 19 niin koon 22 kengät ovat toden totta suuret. Sanoohan sen terve järkikin.

Pieni tarvitsee lämpöiset nahkakengät, esim. villavuorelliset tepsut. Jos on loskainen talvi niin sitten gorekengät myös. Meillä on aina ollut molemmat: lämpimät kengät ja goret loskaan.

"mie"
Noin pienellä ei välttämättä goretex kengät ole parhaimmillaan. Ne vaatii toimiakseen sen että liikkuu sen verran paljon että tuottaa itse lämpöä kengän sisälle. Pakkasilla tarvii kyllä paksummat kengät esim. paljon parjatut Kuomat. Niihin kun pistää villasukkaa sisään niin on kohtuu lämmin. Perinteiset huopikkaat on myös lämpimät mutta jäykkävartiset.

tepsut on tosi lämpöiset, lampaanvilla vuori ja turkispohjalliset. Goreista superfitit on olleet parhaat. Eccot ok mutta ohkaiset. Vikingit ok mutta joskus jäykät. Villasukkavara tarvitaan näihin.

Mä en tykkää kuomista. Yhdet olen ostanut ja yksiäkään en osta enää. Ostaisin huopikkaat tai tepsut koville pakkasille mielummin.

----
Kyllä me ollaan goreilla pärjätty. Varmuuden vuoksi on ollut jotkut kirppisläpsyt sitten varakenkinä, mutta ei niitä kyllä ole tarvittu kuin ehkä kerran talvessa. Niin ja talvikumisaappaat on toki ollut myös. Mene lähempänä talvea kokeilemaan niitä eri kenkämalleja lapsen jalkaan niin löydät sopivan, onhan tässä vielä aikaa jalan kasvaakin.

"peppi"
Meillä oli 1v talvena esikoisella Vikingin varrelliset goretexit ja villavuoriset tepsun nahkanilkkurit kovimmille pakkasille. Goreilla kyllä mentiin lähes koko talvi, koska oli huonoluminen ja leuto talvi. Sittemmin olen suosinut Superfitin goretexeja, ovat niin ihanan kevyitä. Meillä 1v 7kk ikäisellä pojalla edelleen koon 20 Superfitin kävelykengät, talvella menee varmaan nuo esikoisen vanhat 21 numeron popot ainakin jouluun asti.

mamma vaan
Meillä on 4:llä lapsella olleet kuomat ihan ekat vuodet, ne pelittää kyllä täysillä lapsilla, itsekin tykkäävät niistä. ovat lämpimät eikä loskallakaan heti kastu. suosittelen :)

"piiu"
Alkuperäinen kirjoittaja kalliita on lasten kengät;21934718:
Olen pienikokoisen 1 vuotiaan äiti. Juuri oppimassa kävelemään ja nyt käytössä superfit ensiaskelkengät koko 19. Mietin talvikenkiä? mitkä olisi hyvät. Jos ostaa goret, tarviiko kanssa jotku lämpimämmät kanssa? selviäisikö vain yksillä kengillä talvesta, kokemuksia? pojan jalka on tosi kapea, ja esim. mallasin siskon lapsen viking kenkien pohjallista koko 22 pojan jalkapohjaan ja tilaa oli lähes 5cm. ja he oli niitä käyttäny ekana talvena yksi vuotiaalla.
...tuollaiselle pienelle. Meidän pienelle, juuri kävelemään oppineelle tilasin ihanat Bisgaardin villavuoriset nahkakengät. Niissä tex-käsittely, mutta sitten kuitenkin sata kertaa ihanammat kuin jotkut Vikingin tms goret. Tepsutkin on muuten ihan yes, mutta en kyllä kauheesti tykkää heidän designista...
Tällaset sai meidän poika, hoikkajalkainen niinikään, ja kokoa 21. Siis kun vasta oppi kävelemään ja jalan muoto ehkä muuttaa muotoaan sen myötä, niin siihen jäi reilu 2cm varaa vaikka ei niin paljon suositella. Mutta on oikein hyvä, ja siis oikesti uskon, että se jalka vähän muuttuu kun ei ole ihan vielä sellasen kävelevän jalan mallinen =)
TEX-talvikengt -tummanruskea- Bisgaard - PikkuJalat
Eli Bisgaard saa minun suositukseni ehdottomasti. Ja sitten samassa kaupassa oli Bundgaardia, joka on kanssa meidän perheen tanaskalainen luottomerkki, isommille sisaruksille on ostettu. Laadusta, toimivuudesta ja hyvistä materiaaleista ja designista sekä pohjoismaiseen säähän sopivuudesta pisteitä!
Kuomia en edes harkitse, ihan ensin ovat rumat, ja sitten koska ovat kuin saappaat, joita ei niitäkään suositella pidettäväksi paljoa jaloissa. Siis en missään nimessä pienelle jalalle sellaisia halua!! Nahkakengät ovat luonnonmateriaalina joustavat ja kauniitkin vielä!
Toki ymmärrän että kaikilla ei ole varaa ostaa hyviä nahkakenkiä, mutta toisaalta jos johonkin laittaa rahaa niin onhan ne pienet kasvavat jalat aika tärkeät välineet ja tulevaisuudessa saattaa säästyä ikäviltä selkä ym vaivoilta jos hyviin kenkiin on panostettu.Nimim.selkävaivainen, perheen 4.lapsi, joka sai AINA isojen sisarusten vanhat kengät... ;)

Yhteistyössä