mitkä rattaat 4-v. tarhaan viemiseen?

  • Viestiketjun aloittaja äiti 77
  • Ensimmäinen viesti
äiti 77
Olisiko kellään kokemusta mitkä rattaat kannattaisi hankkia 4.V.Meillä aamuisin 1km matkaa tarhaan ja ei ole muita vaihtoehtoja kun kävellä bussi ei kulje sinne eikä ole autoa.Minkä merkkiset kannattaisi ostaa jotta niillä pääsisi talvella lumessakin?
 
siirihiiri
minäpäs sanon mielipiteeni kun olet jäänyt ilman =) 4v on jo "niin iso" että ennen lumentuloa matkarattaat lienee viisain ja ainakin halvin vaihtoehto... ja sitten ku lumet tulee niin pulkka tai rattikelkka =) näin minä toimisin ;)
 
4 v kyllä kävelee jo tollaset matkan ihan kepeästi kun totutetaan siihen jos vielä tohon ikään mennessä ei ole tottunut kävelemään. Jos ei onnistu ni sitten ota pyörän ritsille tai lapsi pyöräilee omalla pyörällään (mielummin) ja äiti perässä. Talvella taas kävellen tai pulkassa.

kyllä mulla ainakin hoitolapset pyöräilevät todella hyvin ja kaikilta 4 vuotiailta on laitettu rattaat jo pois. Pisin matka minkä yksi hoidokki aamulla tulee hoitoon on 1 1/2 kilsaa ja loivaa ylämäkeä... tottumuksesta kiinni kävely ja muu urheilu... mut kukin tyylillään..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2004 klo 13:56 siirihiiri kirjoitti:
minäpäs sanon mielipiteeni kun olet jäänyt ilman =) 4v on jo "niin iso" että ennen lumentuloa matkarattaat lienee viisain ja ainakin halvin vaihtoehto... ja sitten ku lumet tulee niin pulkka tai rattikelkka =) näin minä toimisin ;)
Näin tekisin minäkin jos ei tosiaankaan suostu nuin lyhyttä matkaa kävelemään
 
Mä sanoisin että noi avorattaat on melkoisen hyvät ja niihin mahtuu isompikin lapsi istuksimaan. Maksaa ilman kuomua noin 150 e ja kuomun kanssa 200 (emmaljunga). Matkarattaat on isommalla lapsella huonot. Mutta kukin tykkää erilaisesta tietysti. ;)
 
Meiän poika käveli 2,5 vuotiaasta noin kilometrin matkan mennen tullen.. :)
Mutta kuten edellä mainittu; mikäli kokee ne rattaat vielä tarvitsevansa, kannattaa jotkut halvat sateenvarjorattaat ostaa, ja talvella turvautua pulkkakyytiin. ;)
 
Siis haloo! Ei 4 vuotias tarvitse rattaita enää! On jo aika hassun näköstä laittaa ton ikästä rattaisiin. Jo vain joutas kävelllä!
Tottumiskysymys.

Nyt tottumaan siihen kävelyyn, ja totuttelun ailkana just toi pulkka tai kelkka on hyvä. Ja just esim. kovilla pakkasilla oiva apu,ettei palellu matkalle kun 4vuotiaan töppöset ei silti kovin lujaa vielä mene tottuneellakaan lapsella.
 
Janni79
oma tyttöni on 3,5v ja rattaissa kulkee. minulla ei ole autoa, joten kauppakassitkin menee niissä mukavasti. kaupungilla ei juoksentele ympäriinsä ja talvella kyllä paleltuisi pulkkaankin, rattaissa saa pidettyä tuulensuojassa. tyttöni menee nyt kerhoon ja se alkaa aamulla 9, eli väsynyt olen ainakin minä vielä silloin, en halua kuulla ylimääräisiä kitinöitä kävelystä. kirjoitin tästä toisellakin palstalla muuten. kaikki mikä helpottaa elämää muttei ole vahingollista kenellekään, aion käyttää hyväkseni, tähän kuuluu myös rattaat, en välitä mitä muut ajattelee, kuullut olen kyllä jos jonkinmoista kommenttia tästä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2004 klo 16:44 sannannaa kirjoitti:
4 v kyllä kävelee jo tollaset matkan ihan kepeästi kun totutetaan siihen jos vielä tohon ikään mennessä ei ole tottunut kävelemään.
Samaa mieltä minä!
Tai lapsi ajamaan pyörällä hoitomatkat.
 
joo ja sitten mietitään miksi nykyajan lapset on huonokuntoisia ja liikalihavia kun jo pienestä asti totutetaan siihen, ettei yhtään lihasta tartte liikuttaa. tai kaiken hulluuden huippu, lykitään 5-vuotiasta rattailla jumppakerhoon saamaan liikuntaa...

eli kyllä kilometrin mittaisen matkan jaksaa kävellä ihan miten päin vaan. meillä on just sen verran matkaa tuonne yhteen leikkipuistoon ja meidän neiti käveli sen matkan mennen tullen 2 viikkoa siitä kun oppi kävelemään noin vuoden ja 3 kk iässä eikä siihen matkaa mennyt edes juuri varttia kauempaa! ja luulisi tuota, että normaalisti kehittynyt 4-vuotias kävelee vähän ripeämmin kuin juuri kävelemään oppinut...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2004 klo 18:14 Janni79 kirjoitti:
oma tyttöni on 3,5v ja rattaissa kulkee. minulla ei ole autoa, joten kauppakassitkin menee niissä mukavasti. kaupungilla ei juoksentele ympäriinsä ja talvella kyllä paleltuisi pulkkaankin, rattaissa saa pidettyä tuulensuojassa. tyttöni menee nyt kerhoon ja se alkaa aamulla 9, eli väsynyt olen ainakin minä vielä silloin, en halua kuulla ylimääräisiä kitinöitä kävelystä. kirjoitin tästä toisellakin palstalla muuten. kaikki mikä helpottaa elämää muttei ole vahingollista kenellekään, aion käyttää hyväkseni, tähän kuuluu myös rattaat, en välitä mitä muut ajattelee, kuullut olen kyllä jos jonkinmoista kommenttia tästä.
Mä olen samaa mieltä vaikka mulla vasta kahden vanha, voin hyvin kuvitella etten tarha-aamuina jaksaisi odotella ja hoputtaa vaan säästäisin omia hermojani viemällä rattaissa. ;)
 
Meillä sama juttu 4.v tyttö istuu rattaissa kun viedään aamulla tarhaan.On niin aamu uninen etten jaksa vinkumista kuunnella!!!Enkä todellakaan jaksa nousta aamulla 1h aikaisemmin että kerettäissiiin tarhaan kävelllen ajoissa!Jokainen lapsi on oma yksilö ja saa istua rattaissa niin kauan kuin siltä tuntuu!!!!!Harvemmin enää 7.v kulkee kouluun rattaissa.Kaikki mikä vaan on äidin,isän ja lapsen hyväksi on sallittua.Ei se maailma siihen kaadu jos aamulla 30min.lapsi istuu rattaissa.Ja eipä mitkään pulkat talvella loskassa ja hiekassa kulje ainakaan täällä pääkaupunki seudulla!!!Osta vaan lapsellesi kunnon avorattaat!!!
 

Yhteistyössä