Mitkä piirteet miehessä ovat tuhoon tuomittuja?

• Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti
"siru"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30736447:
Mutta nuo "hyvät" ominaisuudethan ovat ihan tavallisen, kenen tahansa ominaisuuksia. Eiköhän siinä tapauksessa - jos noita pitää kriteerinä - löydä helposti sellaisenkin, jolla ei ole niitä mainittuja huonoja puolia.
Ei. Suurin harha on haave "tavallisesta" ihmisestä. Sillä tarkoitetaan käytännössä täydellistä kumppania. Sellaisia ei ole olemassa. Kaikissa meissä on vikoja ja useimmissa pahojakin puutteita. Joskus löytää kumppanin, jossa on monia hyviä puolia ja jonka huonoja puolia voi sietää. Tosin yleensä varsinkin nuoremmat naiset kuvittelevat pystyvänsä kitkemään miehestä ne huonot puolet - se ei onnistu.

ölfpowbh
Ei ole sellaisia huonoja puolia, joista ei aluksi niin välittäisi, mutta myöhemmin oppisi sietämään. On tullut kokeiltua muutamankin kerran.

Tämä ei tarkoita sitä että pitäisi etsiä täydellistä ihmistä, vaan sitä sinulle täydellistä. Rakastumieen kuuluu se tunne että toinen on vilpittömästi maailman ihanin! Valitettavasti niin ei käy jokaisen parisuhteen kohdalla. Elämä onkin riskinottoa. Uskon vilpittömästi että kaikki rakastuneet pariskunnat eivät suinkaan ole yhtä rakastuneita. Kovin moni on myös toisiinsa tyytyneitä.

No ei tuo juominen kerro vielä mitään. On kuitenkin eri asia olla alkoholisti tai juoda pakonomaisesti liikaa kuin muuten vaan juoda silloin tällöin pieniä määriä. Tuo menneisyys mietityttäisi paljon. Riippuisi hyvin paljon siitä, miten kauan teoista on ja miten niihin suhtautuisi. Sekin vaikuttaisi, millaisia tilanteet ovat tarkalleen olleet. Uskottomuusasia olisi minulle myös este. Tuo, ettei voi lähtökohtaisestikaan sellaista luvata.

"Sirkkeli"
itsepäinen, väittelee loppuun asti, ei voi luvata uskollisuutta, juo bisseä kun huvittaa.

Eli jätkä tekee mitä huvittaa välittämättä muista. No, mä en tuollaista jaksaisi. Pitemmän pääälle jo tuo bissen lipittäminen on veemäistä.

"huhheijaa"
Mutta tää mies kertoi itsestään ja menneisyydestään rehellisesti yleensä silloin ei toista historiaa?
Kuule. Ei tuo tunnustaminen ole laisinkaan mikään tae siitä että ei toista historiaa.

Mutta itselleni oli kyllä valaisevaa lukea tuo kommentti. Nimittäin en ole laisinkaan koskaan ymmärtänyt miksi naiset retkahtelee renttuihin, jopa avoimin silmin (kun mies "tunnustaa".

Nimimerkki rentun serkkulikka... Suloisen rentun joka tunnustaa aina suloisesti kaiken, ja että sillä riittää noita naisia, vaikka se juo, pettää, tappelee ja sotkee raha-asiansa, aina vaan uudestaan ja uudestaan... Jos kerran tuommoinen uskomus on jossain piireissä vallalla, niin siinä kai sitten selitys.

[QUOTE="huhheijaa";30736619]Kuule. Ei tuo tunnustaminen ole laisinkaan mikään tae siitä että ei toista historiaa.

Mutta itselleni oli kyllä valaisevaa lukea tuo kommentti. Nimittäin en ole laisinkaan koskaan ymmärtänyt miksi naiset retkahtelee renttuihin, jopa avoimin silmin (kun mies "tunnustaa".

Nimimerkki rentun serkkulikka... Suloisen rentun joka tunnustaa aina suloisesti kaiken, ja että sillä riittää noita naisia, vaikka se juo, pettää, tappelee ja sotkee raha-asiansa, aina vaan uudestaan ja uudestaan... Jos kerran tuommoinen uskomus on jossain piireissä vallalla, niin siinä kai sitten selitys.[/QUOTE]

Tätä minäkään en ymmärrä.

Ymmärrän "renttuun" rakastumisen, jos renttu tarkoittaa jotain kitaraa soittelevaa hippiä, joka ei täytä kaikkia yhteiskunnallisia normeja ja velvoitteita, joka pukeutuu epäsovinnaisesti ja jonka arvomaailma voi olla jossain määrin epäsovinnainen. Tai vaikka johonkin Nuuskamuikkusen normielämän vastineeseen.

Mutta en ymmärrä sitä, jos renttu tarkoittaa päihdeongelmaista tai väkivaltaista tyyppiä, joka jo suhteen alussa sanoo suoraan, ettei pysty normaaliin parisuhteeseen eikä ota kumppaninsa toiveita ja tunteita huomioon. (En tarkoita sitä, että uskollisuus pitää olla normaalin parisuhteen edellytys, mutta silloin jos ei ole, sen toki täytyy olla molemminpuolinen päätös.)

vierass
Mulle ois ehdoton ei. Vankilatuomio ois jo paha enkä tykkäis yhtään tissuttelijasta. Jos jo heti alkumetreillä kiskoo kaljaa lähes joka ilta niin mitä se on sitten kun ei enää ns. yritä tehdä vaikutusta.
Enkä vois sitoutua ihmiseen joka siirtää vastuun pettämisestä minulle sanomalla ettei pysty lupaamaan uskollisuutta.

Parempi yksin kuin huonon miehen kanssa.

mietteliäs(ap)
Kiitos paljon vastauksista. Olen saanut ajattelemisen aihetta. Täytyy seurata vähän aikaa että mihin suuntaan tilanne menee. Ja riisua vaaleanpunaiset lasit silmiltä. Elämässä tulee joskus vastaan sellaisia ihmisiä jotka tekevät olemuksellaan onnelliseksi mutta eivät välttämättä pidemmän päälle. Huonoja puolia todella on, mutta en ole itsekään puhdas pulmunen. Toki mulla ei ole taustalla esim. linnatuomiota tai muutakaan kauhean vakavaa.

9MM
[QUOTE="huhheijaa";30736619]Kuule. Ei tuo tunnustaminen ole laisinkaan mikään tae siitä että ei toista historiaa.

Nimimerkki rentun serkkulikka... Suloisen rentun joka tunnustaa aina suloisesti kaiken, ja että sillä riittää noita naisia, vaikka se juo, pettää, tappelee ja sotkee raha-asiansa, aina vaan uudestaan ja uudestaan... Jos kerran tuommoinen uskomus on jossain piireissä vallalla, niin siinä kai sitten selitys.[/QUOTE]

rehellisyyttä itselleen joka tulee sydämmestä. tän keissin miestä en tunne.

sillonku pitää homman rehellisenä itselleen omatuntoa alkaa kolkuttaa miehen moraalista loppu kiinni. mä tarkotin aitoutta en viekkautta mä uskon että kun säkin keskityisit huomaat valheen ja toden toisen puheissa.on sitten niitä auervaaroja joita ei toisen tunteet kiinnosta.

"huhheijaa"
rehellisyyttä itselleen joka tulee sydämmestä. tän keissin miestä en tunne.

sillonku pitää homman rehellisenä itselleen omatuntoa alkaa kolkuttaa miehen moraalista loppu kiinni. mä tarkotin aitoutta en viekkautta mä uskon että kun säkin keskityisit huomaat valheen ja toden toisen puheissa.on sitten niitä auervaaroja joita ei toisen tunteet kiinnosta.
Ehei kuule. Kyllä mä uskon että serkkumies aina ihan vilpittömästi rakastaa ja rehellisesti tunnustaa ja haluaa uskoa muuttuneensa ja varsinkin kun on pihkassa uskoo siihen tulevaisuuteen ihan sydämmmmmmmestä.

Mut kun ei se sitten vaan muutu. Vaikka ehkä tahtois.

Semmoista se elämä katsos on. Joillain.

"Mari"
Kaikki. Vihaan miehiä. Myös omaa miestä ja erityisesti häntä kun häntä joudun eniten silmissäni sietämään. Lasten takia annan sen asua täällä. Mutta todella vihaan sitä. Vihaan.

9MM
[QUOTE="huhheijaa";30738262]Ehei kuule. Kyllä mä uskon että serkkumies aina ihan vilpittömästi rakastaa ja rehellisesti tunnustaa ja haluaa uskoa muuttuneensa ja varsinkin kun on pihkassa uskoo siihen tulevaisuuteen ihan sydämmmmmmmestä.

Mut kun ei se sitten vaan muutu. Vaikka ehkä tahtois.

Semmoista se elämä katsos on. Joillain.[/QUOTE]

joo ja nykyään sen ymmärrän aina luulin että kaikki oppii virheistään ja ei toista niitä.

tosta alkoholista on vaikea varmasti olla erossa niin moni vanha tuttu dokaa vielläkin

ittee se ahdistaa kun saa sen pollan sumeeksi ja sit saattaa olla veltto pari päivää

on se välillä tietty kivaa ottaa kyllä. Me ihmiset ollaan tapojemme orjia vain ja jos aidosti tiedostat tämän pystyt muuttamaan sitä.

Yhteistyössä