Mitkä pienellä pojalla on?

• Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Meidän kielenkäytössä pojalla on pippeli, mutta mitä muuta? Sanotaanko niitä vaan omalla nimellään, kivekset? Palleiksi tms. en niitä kyllä ala sanoa.

Joo, ehkä ääliömäinen kysymys, mutta en tunne yhtään pojan vanhempaa eikä ole sisaruksiakaan, joten ei hajuakaan, millä nimellä mä niitä kutsun. Sori vaan :D

hjaa
Eipä ole meilläkään vielä tuollainen ongelma tullut eteen, mutta pippeli on pippeli ja sen olemassaolon poika tarkastaa aina vaipanvaihdon yhteysessä ja potalla käydessä. :D
Mutta varmaan aletaan kyllä kiveksistäkin puhua niiden oikealla nimellä heti kun poitsu hoksaa et ne on oma erillinen yksikkönsä... :D

"mie"
Miksi täytyy pippeli keksiä jotain ihme nimityksiä? Pipuli ja nappula jne. Mun mielestä pippeli on ihan pikkupojillekin sopiva sana ei sitä tarviste vääntää miksikään. Kiveksetkin on kivekset, thats it. Tietääpähän muutkin sitten mistä poika puhuu, ettei tarvitse arvuutella

Meillä on kikke. :)
Ei itse asiassa ehditty edes ajatella millä nimellä vehkeitä kutsutaan, kun isosisko oli jo ehtinyt veljelleen kertoa kikkelistä, ja vielä kun poika ei kovin hyvin puhu (2-vuotias), niin tulee toistaiseksi vaan kikke.

kuvastin
[QUOTE="mie";23033386]Miksi täytyy pippeli keksiä jotain ihme nimityksiä? Pipuli ja nappula jne. Mun mielestä pippeli on ihan pikkupojillekin sopiva sana ei sitä tarviste vääntää miksikään. Kiveksetkin on kivekset, thats it. Tietääpähän muutkin sitten mistä poika puhuu, ettei tarvitse arvuutella[/QUOTE]

No kyllä poika tietää pipulin synonyymin, viimeistään päiväkodissa on oppinut sen. Rakkaalla lapsella on monta nimeä jne :D

Yhteistyössä