mitkä ostaisitte/suosittelette ???

  • Viestiketjun aloittaja määä
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on käytössä Hartanin ZXII. Eivät ole ihan markkinoiden kapeimmat, mutta niissä on hyvät sisätilat. Yli 2-vuotiaskin istuu mukavasti, eikä kuomu paina päätä.

Tuplissa kulkevat reilu 2-vuotias ja 4½ kk ikäinen vauva. Mulla on vauvalle tupliin kuuluva kantokoppa, josta saa myös tehtyä jalkapussin vauvan alkessa istumaan.

Rattaat ovat helpot kasata ja mahtuvat hyvin normaalin farmarin perään. Säilytämmekin niitä aina sisällä eteisessä kasattuina. Tavarakori ei ole järin iso, mutta meillä ei sille ollut niin suurta vaikutusta. Kuormausta suositellaan max. 5 kg. Lisäksi rattaissa on kiinteänä hoitolaukku, johon voi lastata max. 1 kg. Itse hankin lisävarusteeksi verkkopussin työntöaisaan.

Moni arastelee tämän mallin pieniä eturenkaita. Ne ovat kooltaan samankokoiset kuin Gragon matkarattaiden takapyörät. Eli tarkemmin ajateltuna eivät niin kovin pienet. Takarenkaat ovat suuret. Kaikki renkaat ovat jousitetut ja etupyöräparit saa kääntyviksi haluttaessa. Tänä talvena ei lunta juuri Etelä-Suomessa ole ollut ja ulkoilu on ollut rattailla vaivatonta. Muutaman kerran olen niillä kävellyt 10 cm nuoskassa. Ja ihan hyvin menivät. Vanhoihin Gragon matkarattaisiin verrattuna nämä kulkivat ihan yhtä hyvin. Ja Gragot olivat siis yhden hengen.

Isosisko painaa nyt 14 kg ja vauva 8 kg. Painoero hieman vaikuttaa rattaiden kulkuun. Syy miksi valitsin nämä oli se, että nämä ovat makean näköiset, ja näppärät työnnellä. Meillä näitä käytetään suht vähän aikaa, sillä 2- vuotiaamme haluaa jo hieman itsekkin kävellä. Ostin rattaat käytettynä ja ne ovat v. 2004 mallia. Hinta oli 350 euroa ja mukaan tuli 2 rattaiden omaa kantokoppaa. Kunto oli uutta vastaava. Näitä myy Suomessa Vauvatalo Johanna.
 

Yhteistyössä