Mitkä on noin 4-vuotiaiden tyttöjen lempivärit?

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Tai mitkä on tämän vuoden muotivärejä, jos sellaisia tuon ikäisillä vielä on? Löysin kirjahyllyn kätköistä ison nivaskan lehtiä, joissa lastenvaatteiden kaavoja sekä neuleohjeita. Jotta elämä ei olisi pelkkää tietsikan ääressä istumista, ajattelin alkaa neulomaan ja ompelemaan käyttövaatteita sekä ainakin yhden prinsessatyylisen juhlamekon. Kun saan kasan vaatteita aikaiseksi, etsin jonkun, jolle voisi pinon lahjoittaa. Mutta nyt siis pitäisi mennä kangas- ja lankakauppaan.

Musta tuntuu, että...
Nyt on muotia melkein kaikki värit! Kaupasta löytyy vaatteita vaikka minkä värisinä, Jopa mun kirkkaita värejä rakastavalle tytölle löytyy kirkkaankeltaista, omenan vihreää lilaa, pinkkiä, turkoosia jne. Pallo ja pilkkukuosit tuntuu olevan suosittuja myös, niin kirkkaissa, kuin rauhallisemmissakin väreissä.

Keittiönoita
Pinkkiä siis uskaltaa ostaa. Mietin, että onkohan se ihan out, kun se oli jo -86 syntyneen tyttäreni lempiväri :D

Kaapin perukoilta löysin turkoosinsinisen satiinin sekä limen vihreää ja turkoosia organzaa. Jos tekisi juhlamekon siitä satiinista ja helmaan muutama kerros noita organzoja?

Klonkku harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pinkkiä siis uskaltaa ostaa. Mietin, että onkohan se ihan out, kun se oli jo -86 syntyneen tyttäreni lempiväri :D

Kaapin perukoilta löysin turkoosinsinisen satiinin sekä limen vihreää ja turkoosia organzaa. Jos tekisi juhlamekon siitä satiinista ja helmaan muutama kerros noita organzoja?
Mun likka ainakin pissis sitä kuuluisaa hunajaa jos sais Limen vihreä/ turkoosin koltun :D Ei ehkä ihan jokaisen tytön mieleen,mutta varmasti on niitäkin jotka tykkää!

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku harmaana:
Mun likka ainakin pissis sitä kuuluisaa hunajaa jos sais Limen vihreä/ turkoosin koltun :D Ei ehkä ihan jokaisen tytön mieleen,mutta varmasti on niitäkin jotka tykkää!
Juhlavaatekankaita mulla on vaikka minkälaisia, kun olen ostanut niitä barbien vaatteita varten paloina, mutta barbien mekkoon menee vain 1/10 siitä kangaspalasta enkä jaksa tehdä kymmentä barbien mekkoa samasta kankaasta.

Keittiönoita
Mä tykkään itsekin pinkistä. En omissa vaatteissani, mutta tykkään siis tehdä pinkkejä vaatteita. Kun esikoinen oli pieni, tein melkein kaikki sen vaatteet pinkistä. Ei ihme, että isommaksi tultuaan tyttö inhosi pinkkiä väriä :D

Klonkku
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku harmaana:
Juhlavaatekankaita mulla on vaikka minkälaisia, kun olen ostanut niitä barbien vaatteita varten paloina, mutta barbien mekkoon menee vain 1/10 siitä kangaspalasta enkä jaksa tehdä kymmentä barbien mekkoa samasta kankaasta.
Ei muuta ku ompelukone surisemaan :)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Näin täytyy tehdä, niin pääsee kangaspinoista eroon. Viikolla olen kutonut siihen Etiopian nuttukeräykseen pari nuttua ja aloin tehdä vielä noin 3-vuotiaan kokoista kirjoneulepuseroa villapaidasta...pinkkiä, valkoista ja viininpunaista, sydämiä ym tyttömäistä... ja himputti vieköön kaadoin vahingossa mansikkamehukeittoa sen neuleen päälle |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Näin täytyy tehdä, niin pääsee kangaspinoista eroon. Viikolla olen kutonut siihen Etiopian nuttukeräykseen pari nuttua ja aloin tehdä vielä noin 3-vuotiaan kokoista kirjoneulepuseroa villapaidasta...pinkkiä, valkoista ja viininpunaista, sydämiä ym tyttömäistä... ja himputti vieköön kaadoin vahingossa mansikkamehukeittoa sen neuleen päälle |O |O
Mä tuhoan kans noita kangaskasoja nuken- ja barbien vaatteisiin. Osa on lahjoitettu, osa menee kirpparille. Mutta tunnustan vaihtaneeni nyt kiinnostuksen nukenvaatteisiin, koska barbien kuteet vie kerrallaan niin vähän kangasta. Mutta kohta on taas pakko käydä tilkkujen kimppuun...

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mä tuhoan kans noita kangaskasoja nuken- ja barbien vaatteisiin. Osa on lahjoitettu, osa menee kirpparille. Mutta tunnustan vaihtaneeni nyt kiinnostuksen nukenvaatteisiin, koska barbien kuteet vie kerrallaan niin vähän kangasta. Mutta kohta on taas pakko käydä tilkkujen kimppuun...
Mä olen niitä barbie-juttuja vain lahjoittanut. Onneksi on tämä palsta ja jotkut nopeampia kuin modet :D Nukenvaatteisiin saisi menemään enemmän kangasta kerralla, mutta mulla ei ole yhtään vauvanukkea, jolle voisi sovittaa. Hmm...pitäisiköhän käydä kirpparilla?

Yhteistyössä