Mitkä murre ym. sanat/puhetyyli ärsyttää? :D

  • Viestiketjun aloittaja Murmur
  • Ensimmäinen viesti
no ei mikään muu kuin se, että joku yrittää puhua murteella jota ei hallitse ollenkaan. Kuullostaa ihan naurettavalta kun kaveri hokee "ei sole poikha mikhää" ja toinen puhuu "mä olin itseasias just menos skrääbää lääbää diibaa daabaa stadis tisbul tsäbyl", matkalla meidän ainoaan kyläkauppaan. hoh.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
no ei mikään muu kuin se, että joku yrittää puhua murteella jota ei hallitse ollenkaan. Kuullostaa ihan naurettavalta kun kaveri hokee "ei sole poikha mikhää" ja toinen puhuu "mä olin itseasias just menos skrääbää lääbää diibaa daabaa stadis tisbul tsäbyl", matkalla meidän ainoaan kyläkauppaan. hoh.
tää on kyllä niin totta!
 
iiiisalmi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
rauman giäl on tosi huvittavan kuulosta, mutta jotenkin hienoa. harmi ettei sitä aitoa osaa puhua kuin osa.. kesällä aina rauman torilla pyrin kuuntelemaan.. :)
san snää mnuu snuuks snuuks mnääki snuu sano!

en tajua mitään mitä kaverini puhuu, vaikka puhuukin vähän rauman murretta vai kieltä? niin on se huvittavaa kun se selittää; me pruukatti tehr näi ikkäst ku 'samul' ol viire vanh. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Porilaiset kuulostavat hassuilta. Etenkin inhoan sitä, että imperfekti muodostetaan tähän tyyliin: "mä laittasin sillon perjantaina sen paketin postiin" tai "mä kattosin telkkaria koko illan".
mun perhettä taas häiritsee suunnattomasti mun imperfekti Minä tekkiin, näkkiin, lukkiin jne :D

asuin aikanaan toisella paikkakunnalla jossa tuota vahvasti käytettiin, ja tarttui omaan kieleen.
 
Rauman giäl on ihanaa
Alkuperäinen kirjoittaja iiiisalmi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
rauman giäl on tosi huvittavan kuulosta, mutta jotenkin hienoa. harmi ettei sitä aitoa osaa puhua kuin osa.. kesällä aina rauman torilla pyrin kuuntelemaan.. :)
san snää mnuu snuuks snuuks mnääki snuu sano!

en tajua mitään mitä kaverini puhuu, vaikka puhuukin vähän rauman murretta vai kieltä? niin on se huvittavaa kun se selittää; me pruukatti tehr näi ikkäst ku 'samul' ol viire vanh. :D
Ol niingon gotonas. :D
 

Yhteistyössä