Mitkä vaatemerkit pitää värinsä ja kuosinsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirppistelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirppistelijä

Vieras
Kertokaapa tällaselle tolvanalle joka ostaa enimmäkseen vaatteet itselle ja lapsille kirppikseltä: Ostan vain harvoin uusia vaatteita, ja sitten on osunut kohdalle monta pettymystä parin pesun jälkeen huonommassa kunnossa olevista vaatteista kuin ne mitä ostan kirppikseltä. Ainakin KappAhlista ostamani muutamat paidat on päästänyt värinsä (kuviolliset, niin että valkoinen muuttuu harmaaksi tai paidan toisen värin sävyttämäksi "valkoiseksi") ja venyneet leveiksi. Nyppyyntyvät myös nopeesti. Neuvoisitteko, että mitkä lastenvaatemerkit pitää värinsä ja kuosinsa? (ja liikkeet mistä niitä voi ostaa) Ja tietty vois kertoo että mitä tosiaankaan EI kannata ostaa.

Småfolk ja Po.p on todettu meillä kestäviksi. Lindexin velour-ja collegehousut. H&M myös ollut hyvä.

Huonoiksi havaittu Me&I:n nykyiset trikoovaatteet (törkeä nukkaantuminen ja haalistuminen ekoissa pesuissa, ennen olivat laadukkaampia, velour ja frotee edelleen hyviä), Lindexin Bamset ja monet muut kuviolliset vaattet (nukkaantuvat, haalistuvat)

tosi hyvin meillä on kestänyt kaikki. Ekan kerran pesen kaikki kirkkaanväriset käsin, koska värjäävät, mutta sen jälkeen menee kirjavat kaikki sekaisin ja hyvinä on pysyneet.

Jotkut painokuvat halkeilee helposti, mutta esim. bamse-vaatteet tuntuu aika hyvin nekin kestävän.

Opettele tunnistamaan hyvä laatu. Halpiksissakin on tosi hyviä ja vastaavasti kalliimmissa huonoja. Yleensä sen tuntee, kun hypistelee niitä vaatteita enemmän. Meillä parhaat trikoopaidat on ollut jotain merkittömiä ja ruokaostosten lomassa ostettuja. En asu Suomessa, mutta varmaan sama pätee sielläkin eli jostain Prismasta tai Cittarista saattaa löytää tosi hyviä. H&M:n vaatteista Logg-merkkiset on useimmiten ihan hyvälaatuisia.

[QUOTE="Mariska";29008531]tosi hyvin meillä on kestänyt kaikki. Ekan kerran pesen kaikki kirkkaanväriset käsin, koska värjäävät, mutta sen jälkeen menee kirjavat kaikki sekaisin ja hyvinä on pysyneet.

Jotkut painokuvat halkeilee helposti, mutta esim. bamse-vaatteet tuntuu aika hyvin nekin kestävän.[/QUOTE]

Ok, eli ne pitäs pestä ekaks käsin? Ei oo tullut mieleenkään. Olen pessyt pesuohjeen mukaan 40 tai 60 asteessa. Kiitos vinkistä! Käytetyt vaatteet kun on jo "esipesty" niin ei tulllut mulle pieneen mieleenkään moinen. Mä oon köyhästä perheestä, enkä ole uusia paljon ostellut koskaan.

H&M:n vaatteet on meillä säilyttäneet muotonsa ja värinsä tosi hyvin, paremmin kuin moni kalliimpi vaate. Tutat ja muut monesti oman kokemukseni mukaan menettää värinsä aika nopeasti vaikka pesen kirjavat/kuviolliset varsinkin aina nurinpäin..

Vähän materiaalista riippuu kuitenkin, kyllä sen hypistelemällä ja katsomalla oppii tunnistamaan mikä on kestävä ja mikä ei..

Yhteistyössä