Mitkä syöttötuolit ovat teillä käytössä kaatuneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummispummis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummispummis

Vieras
Haluaisin ihan rehellisiä arjen kokemuksia: mitkä syöttötuolit ovat kaatuneet lapsen istuessa niissä? Ei tarvitse hirveästi alkaa parjaamaan tai haukkumaan, kunhan vain kertoo asiallisesti tuolin ominaisuuksista, jos se on herkästi kaatuvaa sorttia.

Meillä ollaan pian hankkimassa syöttötuolia. Meillä ei ole keittiössä (ruokailutilassa) mahdollisuutta laittaa syöttötuolia seinää vasten, joten tuolin tulisi senkin takia olla mahdollisimman tukeva. Haluaisin välttää ostamasta sellaista tuolia, joka monen käyttäjän kokemuksien mukaan on huterahko.

No siis meidän Tripp Trapp oli vaarallinen meidän muksulle. Hän kun keksi työntää jo 8 kk ikäisenä käsillä pöytää vasten niinkuin pöydästä poispäin, niin että tuoli lähti kallistumaan taaksepäin. Tuoli ei siis liukunut parketilla vaikka oli tussukat alla, vaan lähti ihan skippaamaan. Muutama vaaratilanne oli, olisi kaatunut taaksepäin kokonaan, jos en olisi istunut vieressä ja ottanut kiinni.

Onneksi me saadaan tuoli seinää vasten. Tenava istuu siis Tripp Trappissa edelleen, mutta tuoli on kiinni seinässä, eli ei voi kallistua yhtään. Et ainakaan tota Tripp Trappia en voi suositella, ellei sitä saa laitettua seinää vasten.

Alkuperäinen kirjoittaja meidänkokemus:
No siis meidän Tripp Trapp oli vaarallinen meidän muksulle. Hän kun keksi työntää jo 8 kk ikäisenä käsillä pöytää vasten niinkuin pöydästä poispäin, niin että tuoli lähti kallistumaan taaksepäin. Tuoli ei siis liukunut parketilla vaikka oli tussukat alla, vaan lähti ihan skippaamaan. Muutama vaaratilanne oli, olisi kaatunut taaksepäin kokonaan, jos en olisi istunut vieressä ja ottanut kiinni.

Onneksi me saadaan tuoli seinää vasten. Tenava istuu siis Tripp Trappissa edelleen, mutta tuoli on kiinni seinässä, eli ei voi kallistua yhtään. Et ainakaan tota Tripp Trappia en voi suositella, ellei sitä saa laitettua seinää vasten.

Tripp Trappin jalkoihin ei saa laittaa mitään huopatossukoita tai muita pehmikkeitä! Se sanotaan käyttöohjeessakin. Meillä on Tripp Trapp ja kun poika työntää käsillä pöydästä (on tehnyt sitä jo ties miten kauan), tuoli liukuu lattialla eikä lähde kaatumaan. Vähän kyllä säälittää kuinka lattian käy kun tuolia hiissataan ees taas. Mutta lattiaa tärkeämpää on toki turvallisuus! Tripp Trappia ei saa myöskään laittaa laattalattialle, juurikin siksi että sauman kohtaan tuoli tökkää kiinni ja sen saa kaadettua.

Mummolassa taas on perinteinen kotimainen puinen syöttötuoli. Se kippaa heti jos poika työntää käsillä pöydästä. Ei auta edes se, että tuoli on parketilla (ei matolla).

Meillä on ollut kohta 2v käytössä aito tripptrapp, eikä kyllä kaadu, vaan liukuu parkettia pitkin!!!! Mulle lapsi on parkettia tärkeämpi. Jos lattiaan tulee naarmu sen voi korjata, mutta lapsen kohdalla on mahdollista, että "naarmu" on niin iso, ettei enää rahalla hoideta kuntoon. Ihan paras tuoli, vaikka maksaakin. Nyt kun jo turvakaari pois, niin siinähä voi istua itsekin, mutta menepäs "vanhanaikaiseen" syöttötuoliin itse istumaan. On siis turvallisuuden lisäksi käytännöllinenkin. SUOSITTELEN.

Meillä myös tripptrapp käytössä. Ollut vuoden päivät ja tosiaan liukuu laminaatilla pöydästä työnnettäessä. Ne alkup. "pehmusteet" kului aika nopeesti ja 3kk laitettiin huopapalat pohjaan eikä edelleenkään tökkää mihinkään.

No meillä on just ne huopapalat alla, jotta liukuis. Ilman niitä keikkas ja keikkaa niiden kanssa. Kun muksu työnsi pöydästä, niin lähti Tripp Trapp vain keikkaamaan taaksepäin sileällä puhtaalla parketilla, ei liukumaan. Missä vika?

Meillä "feikki-Tripp Trapp", ostettu Citymarketista 49€:lla 3 vuotta sitten, eikä ole koskaan kaatunut kummankaan lapsemme käytössä, vaikka välillä tykkäsivätkin "kiikkua" tuolissa, työntämällä jaloilla pöytää vasten itseään. Jalat sen malliset että pitäisi kallistaa tooooosi paljon ennen kuin saisi kaatumaan, ja (lyhytjalkaiset) lapset eivät siihen pysty.

Me ostettiin pari vuotta sitten Nico-syöttötuoli ja on ollut tosi hyvä eikä pääse kaatumaan millään. On niin jämäkästi tehty. Hyvänä lisänä oma pieni pöytä niin ei tarvi äitin pöytää naarmuttaa!

On se hemmetin hyvä ettei sorruttu ostaan tota Tripp Trappia... ihan törkeen kallis ja jos vielä noin turvatonkin käytössä! Ostettiin emman paljon halvempi malli eikä ole koskaan kaatunu/vaarassa kaatua

Kiitoksia kokemuksistanne ja vastauksistanne! Tripp trappia olen kyllä kaavaillut meillekin, arvelinkin että se kirvoittaa mielipiteitä puolesta ja vastaan. Mistäköhän kaikkialta saa ostaa tätä ns. feikki-stokkea? Onko kellään laittaa siitä kuvalinkkiä?

Kiitoksia kokemuksistanne ja vastauksistanne! Tripp trappia olen kyllä kaavaillut meillekin, arvelinkin että se kirvoittaa mielipiteitä puolesta ja vastaan. Mistäköhän kaikkialta saa ostaa tätä ns. feikki-stokkea? Onko kellään laittaa siitä kuvalinkkiä?

Meillä Emma Easy, eli ns. "feikki-tripp trapp". Hyvä tuoli, ostettiin itse Prismasta. Ei ole kaatunut käytössä. :) Alla linkki:

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1673

Meillä sama vanha Trip Trap ollut neljällä lapsella käytössä, eikä ole mitään vaaratilanteita koskaan aiheuttanut. Tosin tämä nuorimmainen on ollut niin pikkuruista mallia, että on päässyt tästäkin tuolista luikahtamaan pöydälle konttaamaan silloin pienempänä. Tuoli liukuu, ei keikkaa! Jossain kylässä kokeiltu sellaista kopiota ja ikävä ylläri tuo keikkaaminen.. En muista kopion nimeä.
Tämän tuolin hieno puoli on tosiaan tuo, kun saa turvakaaren pois. Meillä tyttö nyt 1,5v. on nyt muutaman kuukauden ollut ilman kaarta. Koko sen ajan on osannut kiivetä ja tulla itse pois tuolista. Eikä vaaratilanteita tässäkään, kun sopivalla korkeudella istuin- ja astinlauta.

Ja ihan vanha perinteinen syöttötuoli on kyllä vaarallinen kapistus.

Meillä on ihan aito Stokken Tripp Trapp tuoli käytössä. Mutta se lähti skippaamaan, kun lapsi työnsi kätensä pöytää vasten. Useimmiten liukui, mutta kyllä välillä lähti suoraan skippaamaan, eli kallistumaan taaksepäin. On ollut ihan vieraita kylässä kun näin on käynyt, eli en nähnyt väärin. Nyt tuolin takana on tosiaan seinä, joten ei tarvi pelätä skippaamista taaksepäin. Tripp Trappin alla on ne huopatossupalat, jotka tuli pakkauksen mukana. Ja meillä on parkettilattia. Ei tahmainen. Ja niin vaan lähti skippaa.

Kahdella lapsellamme (joista nuorempi todella vilkas) on Tripp Trapit, eivätkä ole kertaakaan lähteneet kippaamaan. Alla on ollut sekä muovimatto että laminaatti ja omat huopatassut, että liukuisi paremmin. Lapset istuvat niissä edelleen ruokapöydän ääressä (ikää 4 sekä 2,5v), myöhemmin tuolit siirtyvät kirjoituspöydän tuoleiksi. Saadessamme pieniä vieraita, otamme vaan turvakaaren kaapista ja napsautamme sen kiinni toiseen tuoliin.

Päiväkodissa, jossa äitini työskentelee, vaihdettiin kaikki perinteiset syöttötuolit vikkelästi Tripp Trappeihin sen jälkeen kun pikkupoika kaatui taaksepäin lyöden pään pahasti lipastoon. Tosin kuulemma vauhdikkaimmat lapset saavat TT:kin keikkumaan. Me olemme kuitenkin tyytyväisiä omiin tuoleihin, sillä TT taitaa kuitenkin olla markkinoiden tukevimpia malleja.

Alkuperäinen kirjoittaja jod+:
Juu, mutta täytyyhän sikakallista hankintaa puolustaa kynsin ja hampain.;)

Vai olisiko TÄSSÄ kyse siitä, että happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista... :-)

Itse en pidä tuota tuolia edes kalliina. Meilläkin sama tuoli vuodesta -96 ja ollut koko ajan käytössä. Sen ajan, mitä ei pienellä lapsella ruokapöydän ääressä, on ollut koululaisella ihan tavallisena tuolina omassa huoneessa.

Kyllä monesti on tässä elämässä joutunut huomaamaan, ettei kalliilla aina suinkaan saa parasta laatua, mutta tässä ei omasta mielestä ainakaan ole käynyt niin. Edelleenkin ostaisin TT:n, jos pitäisi tehdä valinta uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tehotyttö.:
Alkuperäinen kirjoittaja jod+:
Juu, mutta täytyyhän sikakallista hankintaa puolustaa kynsin ja hampain.;)

Vai olisiko TÄSSÄ kyse siitä, että happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista... :-)

Itse en pidä tuota tuolia edes kalliina. Meilläkin sama tuoli vuodesta -96 ja ollut koko ajan käytössä. Sen ajan, mitä ei pienellä lapsella ruokapöydän ääressä, on ollut koululaisella ihan tavallisena tuolina omassa huoneessa.

Kyllä monesti on tässä elämässä joutunut huomaamaan, ettei kalliilla aina suinkaan saa parasta laatua, mutta tässä ei omasta mielestä ainakaan ole käynyt niin. Edelleenkin ostaisin TT:n, jos pitäisi tehdä valinta uudelleen.

No se oli vitsi. En olisi uskonut, et yksi himskatin tuoli vie huumorintajun.:D Ei, en ole kateellinen, emme edes käytä syöttötuolia enää..

Fakta on se, että minkä tahansa syöttötuolin saa kaatumaan, jos sitä kokeilee ihan ääritilanteissa. Meillä TrippTrapp on ostettu esikoiselle. Kahden ekan lapsen kanssa ei ollut mitään ongelmia, mutta tämä kolmas on todella vilkas ja isokokoinen. Tarpeeksi kun keikkuu, potkii ja elämöi, niin kyllä vaan tosiaan meilläkin ekaa kertaa kävi niin, että tuoli keikkasi. Ei tosin kaatunut, mutta säikähdin kovasti, kun ei ole aiemmin tuo tuoli ollut lähelläkään kaatumista.

Itse olen ollut tosi tyytyväinen Tripp Trappiin. Esimerkiksi lakkakerros on niin paksu, että kovasta kohtelusta huolimatta tuoli on kestänyt hyvin ja pesemällä on saanut puhdistettua tuolin (esim. banaani ja puuro jämähtävät aika kivasti...). Oikeastaan ainoa moite liittyy tuolin jalkoihin, joihin on tullut lyötyä varpaat turhan monta kertaa tosi mojovasti... Se nyt ei ole tuolin syy, vaan kovapäisen äidin, joka ei meinaa millään muistaa ahtaassa keittiössä väistää niitä tuolin jalkoja.

meillä oli ikean halpis malli (muvinen ja metallijalat) joka maksoi vain 14e. Siihen sai kiinni ns tarjottimen jolloin sai niin ettei saisi mistään työnnettyä tuolia nurin ja meillä tuo osui hienosti pöydän alle siten että vaikka olisi pöydästä saanut jalalla otteen, niin tuolia ei olisi saanut nurin. Muutenkin vaikutti hyvin tukevalta.

Meillä on vanha tripp trapp perintökaluna, ja lapsi on sen pari kertaa saanut keikkaamaan (kun meillä on matto ruokapöydän alla eli ei luista), mutta ei niin paljoa kyllä, että se kaatumaan olisi lähtenyt. Sitä pitää tosi paljon kallistaa, ennenkuin kaatuu - sitähän voi kaupassa ennen ostamista vaikka kokeilla kallistella itse, niin näkee, kuinka vinossa tuolin pitää olla kaatuakseen. Itse en tosin olisi tuota kallista tuolia ostanut, jos ei oltais serkkulasta saatu vanhaa ilmaseksi, kun oon liian pihi. Musta tuoli on myös ruma, mutta kyllä se vaan käytännöllinen on ollut, ja kun lapsi oli niin iso, että sai sen etukaaren ottaa pois, heti osas ite kiivetä tuoliin ja siitä pois.

Ikean edellämainittu halpis, antilooppi vai mikäs se on, on meillä matkatuolina, eikä se oo edes yrittäny kaatua. Sitä neito ei oo saanu siis edes kallistumaan, vaikka se jossain perhegrillijuhlissa on seisonu nurtsillakin, jolla se ei taatusti lähde liukumaan. Oon tykänny tosi paljon, ja se on kerrassaan ihanan helppo pitää puhtaana!

Yhteistyössä