Mitkä sisarusrattaat yli 15 kiloiselle/4 vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aika kalliiks tulee jos joudut ostaan pelkkää ulkomaanmatkaa varten rattaat :/
mun vanhempi poika täyttää kohta 4v ja vaikka onkin ollu kävelyukkona reilu 2vuotiaasta asti niin kyllä mäkin ulkomaille varaisin vaunut. ihan juuri väsymyksen ja turvallisuudenkinvuoksi.

mites jos käytettynä ostaisit sellaiset brion/emmaljungan vanhemmanmalliset sisarusrattaat. ne tuntuu kovin tukevilta,eikä vanhemmissa hintakaan kovin suuri ole. kyllä ne 4vuotiaan kestää lomareissulla kantaa,eihän se kuitenkaan niissä tosiaan kokoreissua istu.

Joo niitäkin olen katellut käytettynä, mutta en ole vielä löytänyt.. jatkan etsintää siis. Olen myös ajatellut josko ottaisi polkupyörän mukaan 4 vuotiaalle, se olisi kans yksi vaihtoehto.

Tähän vois sanoa että pitääkö lähteä silloin kaupungille kun on neljä vuotiaan päikkäri aika? ei niitä vaunuissa kuulu sen ikäisen nukkua :D päiväkodin tädit naurais kyllä sulle kovasti jos sen ikäsen rattailla sattuisit tuomaan. Ja hei. Bussit on myös keksitty.

Minä vastaan tähän omasta puolestani, tosin meillä lapsi on vielä alle 3v. Käytämme rattaita lähinnä noihin päiväuniin. Ja miksi emme ole aina kotona päiväuni aikaan? Koska minulla on elämä. En voi (eikä lapsikaan tahdo) kykkiä kotona päivät pitkät. Jos kaupungille/minne ikinä ollaankaan menossa kestää se 45 minuuttia, siellä olisi kiva olla 3-4 tuntia ja sitten 45 minuuttia takaisin kotiin... Aamulla herätään 8:00, syödään aamupala ja lähdetään ovesta ulos 9:00, kaupungissa ollaan 9:45. Ehdittäisiin olla siellä 1,5h ja sitten pitäisi jo lähteä takaisin kotiin jotta oltaisiin 12:00 kotona, jotain valmisruokaa pitäisi olla jotta ehtisin laittaa lapselle ruoan jotta pääsisi nukkumaan 12:30. Sitten iltapäivälläkin taas kauhea rumba.

Mieluummin tehdään niin, että aamulla aamupalan jälkeen lähdetään kotoota, vietetään päivä kaupungilla, puistossa, kavereiden luona yms ja palataan kotiin päivällisaikaan :) Ei tarvitse juosta edestakaisin. Ja lapsi nukkuu päiväunensa rattaissa tai sylissä, riippuen siitä missä ollaan mihinkin aikaan.

No minä kyllä laittaisin 15-kiloisen ihan normaaleihin sisarusrattaisiin. Kyllähän ne kestävät, vaikka parisataa grammaa ylittyisikin ns. mitoituspainosta.

Ja minä kyllä hyvin ymmärrän, että 4-vuotias voi tarvita välillä istumapaikkaa reissussa. Ei mene minun ymmärrykseni, miksi jopa aikuinen voi käydä muutaman kilometrin päässä asioillaan autolla saamatta suurta paheksuntaa, mutta 4-vuotias ei voi istua pientä matkaa rattaissa, jotta kaikki pystyisivät nauttia kalliista lomareissusta.

Voin järkyttää teitä enemmän ,sillä 5v poikani istuu vielä matkarattaissa jos menen kaupungille, koska itse pääsen helpomalla, kun ei tarvitse kitinää kuunnella ja saa leikkiä rattaissa. Ja poika viihtyy niin hyvin niissä =) On tosin pieni kokoinen, et mahtuu hyvin niihin...

Hei, kyllä sä voit parin kerran takia ostaa rattaat joiden painoraja on vain 15kg. Mitä järkeä ostaa kalliita rattaita vain tuohon käyttöön, joissa painoraja on oikea, mutta hinta korkea ja käyttötarkoitus vain tuo. Kun aivan taatusti ne sen kaksi kertaa kestää mitkä tahansa rattaat väliaikaisesti. Mä suosittelen brion tuplarattaita käytettyinä. Ne nyt todallakin kestää ;)

[QUOTE="vieras";23736626]Hei, kyllä sä voit parin kerran takia ostaa rattaat joiden painoraja on vain 15kg. Mitä järkeä ostaa kalliita rattaita vain tuohon käyttöön, joissa painoraja on oikea, mutta hinta korkea ja käyttötarkoitus vain tuo. Kun aivan taatusti ne sen kaksi kertaa kestää mitkä tahansa rattaat väliaikaisesti. Mä suosittelen brion tuplarattaita käytettyinä. Ne nyt todallakin kestää ;)[/QUOTE]

Joo niitä olenkin katsellut käytettynä.. pk-seudulta jos sellaiset löytyis niin olis kiva. Brion ponyt meillä on nytkin 1,5 vuotiaalla käytössä. Ja ne on kestänyt tilapäisesti 4 vuotiastakin. Joten sellaiset tuplamallina olis just hyvät meille.

AP, et ole kommentoinut tuohon kantoliina/kantoreppu ideaan. Eikö se tulisi helpommaksi ja halvemmaksi. Eli pienempi tarvittaessa reppuun, kun isomman pitää levätä. Polkupyörää en mukaan raahaisi. Mutta miten joku potkulauta? Taitettuna menisi vaunujen allekin ja matkalaukkuun?

[QUOTE="mie";23736723]AP, et ole kommentoinut tuohon kantoliina/kantoreppu ideaan. Eikö se tulisi helpommaksi ja halvemmaksi. Eli pienempi tarvittaessa reppuun, kun isomman pitää levätä. Polkupyörää en mukaan raahaisi. Mutta miten joku potkulauta? Taitettuna menisi vaunujen allekin ja matkalaukkuun?[/QUOTE]

En ole ap, mutta mulle ei tulsii mieleenkään lomareissulla kantaa 1,5 vuotiasta kantorepuissa tai liinoissa. Kuvitella jotain 30 asteen paahdetta ja siinä kantaisi jotain rinkkaa niskassa . Minä en kantoliinaa ikinä edes harkinnut ostavani, ihan siksi että musta ei tosiaan ole kantamaan lasta kiinni minussa pienikokoisessa ihmisessä. Näyttäisin kaikenlisäksi ihan joltain hipiltä siinä raidallisessa liinassa joka on verhoillut vartaloni olkapäiltä haaroihin. moinen mammailu vaan ei sovi tälle äidille. Tosi kiva ostella itselleen kauniita vaatteita kun joutuisi verhoilemaan jonkun liinan itsensä ympärille, saati vielä ulkomaanlomalla.

Yhteistyössä