Mitkä kotikonstit auttais?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Millä sais pysymään nenän auki kun menee koko ajan jompikumpi puoli tukkoon ja millä saa yskän paranemaan ilman lääkettä. Olen raskaana. Nenä on niin kuiva et niistäessä tulee veristä räkää ja yskiessä vihreää limaa.

Keittiksen sipulisoppa on hyvä ja luomu. Eli sipulia, valkosipulia, tuoretta chiliä ( ja tuoretta inkivääriä) kattilaan, lisäksi vettä/kasvislientä. Keitetään 10 min. Jos knöölit etoo, liemi siivilöidään. Ei paranna tautia, mutta helpottaa olotilaa. Oli muuten ensimmäinen juttu, mistä omilleen muuttanut likka mulle aikoinaan soitti =)

Tota nozoilia oon joskus aikasemmin käyttäny mut ei oikein auttanut pidempään. Mul on nenä muutenkin niin kuiva melkein koko ajan et ei enää karvatkaan kasva, mut nyt on oikein huippu. Pelkään et tulee poskiontelon tulehdus kun on tukossa ja vähän särkeeki jo.

Räkätauti juomani, yksi valkosipulin kynsi raastettuna, paljon hunajaa ja kuppi kuumaa vettä. Jos maistat sen litkun niin et ole pahasti sairas. Toimii tosin hyvin ajan kanssa ja helpottaa oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Keittiksen sipulisoppa on hyvä ja luomu. Eli sipulia, valkosipulia, tuoretta chiliä ( ja tuoretta inkivääriä) kattilaan, lisäksi vettä/kasvislientä. Keitetään 10 min. Jos knöölit etoo, liemi siivilöidään. Ei paranna tautia, mutta helpottaa olotilaa. Oli muuten ensimmäinen juttu, mistä omilleen muuttanut likka mulle aikoinaan soitti =)

Niin ja tätä en kyl kokeile kun INHOAN sipulia!! Kiitos kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tota nozoilia oon joskus aikasemmin käyttäny mut ei oikein auttanut pidempään. Mul on nenä muutenkin niin kuiva melkein koko ajan et ei enää karvatkaan kasva, mut nyt on oikein huippu. Pelkään et tulee poskiontelon tulehdus kun on tukossa ja vähän särkeeki jo.

No tollaseen kuivuuteen on olemassa reseptillä saatava lääkesalva, hyväksi havaittu. Toimii rupiin, verenvuotoon, turvotukseen ja tulehdukseen. Nimeä en muista mutta jos menet lääkärille niin se voi varmasti määrätä tota tai jotain muuta sulle sopivaa. Eli ei taida kotikonstit riittää enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Samu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No tollaseen kuivuuteen on olemassa reseptillä saatava lääkesalva, hyväksi havaittu. Toimii rupiin, verenvuotoon, turvotukseen ja tulehdukseen. Nimeä en muista mutta jos menet lääkärille niin se voi varmasti määrätä tota tai jotain muuta sulle sopivaa. Eli ei taida kotikonstit riittää enää.

Itse olen välillä huulirasvaa sinne laittanut :). On pölyallergia ja koivu ja nyt vaan nuhasta ja niistämisestä mennyt taas näin pahaksi. Aikoinaan olin tekemisissä maalin ja asetonin kanssa niin sen jälkeen ei ole karvoja ollut ja kuiva on melkein koko ajan, enimmäkseen kyl talvisin mut voi olla et tää raskaus vielä lisää sitä et on nytkin.

Yhteistyössä