Mites teillä hoidetaan renkaanvaihdot?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No eihän näistä nykyautoista oikein edes saa vaihtaa mitään,

Nii ja pyysin mä ekalla kerralla naapurinsetää että jos tulisi painavampana jelppimään kun meikäläisen nelkytviiskiloa ei ihan riittänyt kaikkien pulttien aukomiseen. Sen jälkeen ne toki aukesivat sujuvammin kun ne oli käsipelillä kiinniväännettykin.
Nii mutta tästähän sen näkee, että ei siihen nainen yleensä yksin pysty.

Jaa miten naiset vaihtaa? No isä, veli, joku avulias muu mies tai sitten viedään liikkeeseen.

Sanotaan että 99 prossaa naisista ei kykene tuohon hommaan täysin yksin. Eli siin on just sitten se, että jonkun äijän pitää kantaa renkaat ja/tai löysätä mutterit. Ja sillonhan se on jo periaatteessa ihan sama kun vaihtais kokonaan ite.

Jaa miten naiset vaihtaa? No isä, veli, joku avulias muu mies tai sitten viedään liikkeeseen.

Sanotaan että 99 prossaa naisista ei kykene tuohon hommaan täysin yksin. Eli siin on just sitten se, että jonkun äijän pitää kantaa renkaat ja/tai löysätä mutterit. Ja sillonhan se on jo periaatteessa ihan sama kun vaihtais kokonaan ite.

Miten niin YLEENSÄ?

Jos mulla oli se corolla kymmenen vuotta ja ekan kerran jouduin pyytämään apua muutamassa pultissa (ja todennäköisesti myös silloin kun ostin uudet renkaat, tai siis sen jälkeisenä kertana) niin oon silti vaihtanut ne renkaat useammin ihan ite.

Oletko nyt tosissasi vai trollaatko?
En ymmärrä, minkälaisten hentoisten keijukaisten maassa asut, mutta valtaosa suomalaisista naisista kykenisi renkaat vaihtamaan ja ne kantamaan. Se on sitten eri asia, viitsiikö/haluaako.

• Tykkää
Reactions: NewYork
En ymmärrä, minkälaisten hentoisten keijukaisten maassa asut, mutta valtaosa suomalaisista naisista kykenisi renkaat vaihtamaan ja ne kantamaan. Se on sitten eri asia, viitsiikö/haluaako.
Nii ja renkaat voi jopa pyörittää haluamaansa paikkaan ellei niitä jaksa itse kantaa. Mä olen pyöritellyt ekoja kertoja kai viisivuotiaana pappan kanssa.

vierailija
Aha. Olenkin keskittynyt tässä asiassa enemmän tekemiseen kuin tekemisistäni kertomiseen, joten voi olla oikeat termit hakusessa :D

... mutta eikö se ole rengas eikä pyörä..
Oikeassa olet, se on pyöreä rengas, joka vaihdetaan.
Sekin riippuu siitä mitä vaihdetaan, jos vaihdetaan vanteen kannsa niin eikö silloin vaihdetä pyörä, jos ilman vannetta niin silloin vaihdetaan rengas.

Tulikohan tämä nytkään oikeen?

vierailija
-isi -isi, jos jos... Sama työelämässä. Kun todella vaativa työ vaatii tekijää ja vastuuntottajaa, niin aika usein se on nimenomaan mies joka kaivetaan esiin. AINA ON POIKKEUKSIA, mutta kyllähän tän kaikki tietää silti. Ja tarkoitan nyt nimenomaan niitä aloja jotka tätä maata vievät eteenpäin, eli vientisektoria.

Ja turha tulla mussuttamaan, että "joo mutta lastentarhoissa tehdään tärkeetä työtä ja naislähärit ne sunkin vaipat vaihtaa kun oot 90v" . Se on vientisektori josta nää rahat saadaan. Ilman sitä ei olis mitään mitä jakaa.

Alkaa vaan välillä vituttaa tää "rusinat pullasta"-feminismi.

Ai vittu. Ton harmalijamiehen logiikalla mä olen vaihtanut jopa traktoriin uuden renkaan. -Siis kun naapurinsetä pyysi multa apua, niin se nyt on silleen että eihän se sitä vaihtanut vaan minä. Eivät ne maajussiäijät , mitään ite osaa, ei. Onneksi on avuliaita, taitavia naiseläjiä suomi pullollaan! :X3:

Mä en kyllä viitsi jäädä vänkäämään minkään toismistossatönöttäjä-hienohelma"miehen" kanssa.

Ei mikään ihme ellei piparia heru jos ainoa fyysinen uroteko millä voi yrittää vongata on renkaidenvaihto.

Pyh!

(@..... kerro, jos käy niin mielenkiintoiseksi että kannattaa ketju vielä avata)

Mies sitä ja tätä. Itse olen miesvaltaisilla aloilla pyörinyt ja todennut ettei miehet ylivertaisia juurikaan ole. Jos voimat loppuu niin sitten käytetään vipua ja perusfysiikan ongelmanratkaisutaitoa eikä huudeta sormi suussa Penaa paikalle helppimään. Luoja, ei ihme että miehet jää yksin.

• Tykkää
Reactions: .....
Mä en kyllä viitsi jäädä vänkäämään minkään toismistossatönöttäjä-hienohelma"miehen" kanssa.

Ei mikään ihme ellei piparia heru jos ainoa fyysinen uroteko millä voi yrittää vongata on renkaidenvaihto.

Pyh!

(@..... kerro, jos käy niin mielenkiintoiseksi että kannattaa ketju vielä avata)
Eiköhän tämä ollut tässä...
Naisten renkaiden vaihto on vain osoitus feministien rusinan kaivelusta pullista. En kyllä ihan saanut kiinni, että miten. Mutta näin se varmaan on :D

• Tykkää
Reactions: 0oo0
Melkoisen sovinistisesti todettu. Mutta ymmärrän kyllä tuon reaktion, kun on itse juuri tullut nöyryytetyksi omien teini-ikäisten käyttämien sanojensa vuoksi. Tuliko hymiöiden suhteen joku raja vastaan, kun laitoit vain neljä? *tirsk*
No useinhan tuo tirskuttelu kertoo siitä, että siellä joku katkera typy vain leikkii miestä ;):p:D:D:D

Mutta joo, myönnän omaavani parikin sovinistista ajatusmallia miesten suhteen. Yksi on juuri tuo tirskuttelu. Toinen on miesten huivit. Oikeasti vaikea keksiä mitään epämiehekkäämpää, kun keski-iläisiltä tantoilta kopioitu tapa kietoa joku tarpeeton rätti kaulaan. Esim sillä blondilla ruuhkatukka-radiojuontajalla on Viettelysten saari -ohjelman mainoksissa joku hervoton lakanan kokoinen liina aseteltu muka-huolettomasti kaulaan. Ei voi edes katsoa, kun tekisi mieli vähän kiristää sitä solmua :X3:

Yhteistyössä