Mites selitätte tän? Facebookista ja profiilien katsomisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mun kaveri on aina sanonut, että ei Facebookkiin profiilia pistä. No nytpä Facebook kyseistä hlöä mun kaveriksi ehdotti yhtäkkiä. Ei yhteisiä kavereita (hänellä oli vasta 1 kaveri) eli se ei voi olla syy ehdottamiseen. Ainut syy siis on se, että hän on käynyt katsomassa minun profiiliani ja etsinyt sitä minun nimelläni...

Olen yrittänyt tänne ennenkin sanoa, että tarjoaa kaveriksi ihmisiä, jotka käy katsomassa sun profiilia ilman muita yhdistäviä tekijöitä, mutta antaa tulla taas ne joiden mielestä ei ole mahdollista, että mikäs tähän on syy?

Ai juu ja Facebookissa käyttämäni s-postiosoite ei ole se, mitä käytän missään muualla. Olen luonut sen pelkän Facen takia eli siitä se ei voi johtua.

No höpö höpöööööö-
Mullakin ehdotetaan useinkin kaveriksi sellaista,kenen kanssa 1 yhteinen kaveri ja jopa sellassia ettei yhtään yhteistä kaveria!
Ja viimekskin ehdotettiin kaveriksi sellaista,kuka juuri luonut profiilin,2 kaveria ja toinen yhteinen.

No onko teillä samoja koulutietoja, rymiä, asuinpaikka jne.? Tai jos joku on ehdottanut sua hänelle? Ei pitäisi kyllä saada tietää, kenen profiilia hakee. Voithan aina laittaa meiliä ylläpidolle ja kysyä.

kaksi vaihtoehtoa:

joko se sen yksi kaveri on sun kaverin kaveri, tai sitten sä olet aiemmin etsinyt tätä kyseistä ihmistä nimellä, ja nyt kun hän on rekisteröitynyt, facebook tarjoaa häntä kaveriksesi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
kaksi vaihtoehtoa:

joko se sen yksi kaveri on sun kaverin kaveri, tai sitten sä olet aiemmin etsinyt tätä kyseistä ihmistä nimellä, ja nyt kun hän on rekisteröitynyt, facebook tarjoaa häntä kaveriksesi.

ja tuohon toiseen vaihtoehtoon lisään vielä, että tämä facebookin tarjoamahan ei välttämättä ole sinun tuttusi, vaan ainoastaan saman niminen henkilö.

vai tiedätkö, että on hän?

mä ihmettelin suuresti, kun heti rekisteröinnin jälkeen facebook tarjosi mun miestäni ja yhtä vanhaa lapsuudenkaveriani mulle kamuksi. mäkin loin säpon ihan facebookkia varten. outoa?

Jos sattuu olemaan mitään yhteistä, esim. vanha koulu, asuinpaikka, kaverin kaveri tms, niin FB ehdottelee kaveriksi. Sen sijaan toisten profiilien kurkkiminen pysyy edelleenkin salassa.

kaksi vaihtoehtoa:

ja tuohon toiseen vaihtoehtoon lisään vielä, että tämä facebookin tarjoamahan ei välttämättä ole sinun tuttusi, vaan ainoastaan saman niminen henkilö.

vai tiedätkö, että on hän?

On hän, kun on sama kuva kuin mesessä :D En ole etsinyt, kun aina sanoo, että ei Facebookiin itseään istä.

Ja se kaverin kaveri ei ole millään tasolla tuttuni eikä sillä kaverin kaverilla ole edes yhteistä kaveria mun kanssa.

Uskokaa nyt vaan, että muuta selitystä ei ole, kuin se, että on etsinyt mua nimellä ja sen takia ehdottaa. Mä oon tätä täällä aiemminkin yrittänyt selittää, kun samalla tavalla tarjoaa mun tätiä (jonka kanssa ei ole MITÄÄN yhteistä) mun kaveriksi ja tiedän, että hän on mun profiilia käynyt katsomassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
oikeessa ap on kyl se ehdottaa kaveriksi niitä jotka on sua etsinnyt haun kautta

Näin sen on pakko olla. Kiitos, että joku muukin on samaa mieltä :) Ehkä nää muut vaan järkyttyy siitä, kun on tullut kateltua ties kenen profiilia ja ei vaan voi itselleen myöntää, että "kiinni" siitä jää :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oikeessa ap on kyl se ehdottaa kaveriksi niitä jotka on sua etsinnyt haun kautta

Näin sen on pakko olla. Kiitos, että joku muukin on samaa mieltä :) Ehkä nää muut vaan järkyttyy siitä, kun on tullut kateltua ties kenen profiilia ja ei vaan voi itselleen myöntää, että "kiinni" siitä jää :D

Ja ketä haittaa vaikka jäisikin?

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja ketä haittaa vaikka jäisikin?

No ilmeisesti hyvin monia, kun sitähän kaikki aina selittää, että sen pitäisi olla niin turvallista ja että sitä ei mistään saa tietää, kuka niitä profiileita käy katsomassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä uskon, että on mahdollista. Vaikka muut eivät näekään, kuka profiileja katsoo, niin kyllä se sovellus sen varmasti rekisteröi.

Siis mikä sovellus? Jos vaan pelkät tiedot näkösällä rekisteröikö se silloin.

kyllä sä ap nyt olet luuloinesi väärässä :D

Niinpä tietenkin. Sulla on varmasti tähän asiaan joku järkeenkäypä selitys...

Ei se ilman perusteluja auta sanoa vaan, että joku on luuloineen väärässä. Etenkin kun tää on jo toinen tapaus, josta mä tän pystyn "todistamaan".

Mutta ole sinä sitä mieltä, mitä haluat.

Yhteistyössä