Mites se nyt olikaa hiusten värjäämisen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja tidra
  • Ensimmäinen viesti
tidra
Eli mitäs suosituksia raskausaikana on hiusten värjäyksen kanssa? Muistelin että monet kaverit on raskausaikana värjänny tukkaa mutta ei ole kuulemma kunnolla tarttunu. mutta oliko sillä värjäyksellä mahdollistakaan olla haittaa vauvalle? Kuitenkin olisin blondaamassa tyvikasvua ja blondaus aineessa on aikamoisia myrkkyjä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 19:27 tidra kirjoitti:
Eli mitäs suosituksia raskausaikana on hiusten värjäyksen kanssa? Muistelin että monet kaverit on raskausaikana värjänny tukkaa mutta ei ole kuulemma kunnolla tarttunu. mutta oliko sillä värjäyksellä mahdollistakaan olla haittaa vauvalle? Kuitenkin olisin blondaamassa tyvikasvua ja blondaus aineessa on aikamoisia myrkkyjä.
Mä oon värjännyt hiuksia raskaus aikana. Toissapäivänä juuri otin vaaleat raidat. En usko että siitä niin hirveesti imeytyy ihon läpi niitä myrkkyjä. Voi olla ettei väri pysy ollenkaan tai sit se pysyy todella hyvin. Kokeilemalla tiedät. Jos hirvittää niin ota asia puheeksi neuvolassa. Maallikon mielipide on että anna mennä vaan!

värjätty on
Minäkin olin noita juttuja kuullut ja raskausaikana on muitakin asioita mielessä eli en ole alvariinsa kampaajalla juossut. Värjäsin tukan ensin silloin, kun en vielä tiennyt olevani raskaana, sitten siinä ennen rv 20:a ja nyt sitten lopuksi, kun rv jo 38+ (ettei tarvitse sitten imetysaikana näitä sumplia ja toisaalta on tukka edes suht hyvin nää ensi kuukaudetkin vauvan kanssa).

Kampaajan mukaan haittaa ei ole, omat hiukseni ovat paremmassa kunnossa kuin normaalisti ja väri on mun mielestä pysynyt ihan samalla lailla kuin yleensäkin.

Kyllä se väri piristää tulevaa äitiä ja sitten vauvakin voi varmasti hyvin.. Myös tuolla Helistimen (www.helistin.fi / verkkolääkärit) sivuilla lääkäri on kommentoinut, ettei värjäys haittaa eli "hiusväri ei imeydy elimistöön"

autsis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 16:32 Brunette kirjoitti:
Mites se värin hengittäminen, luulis että se voi olla haitallista, kuten muutkin kemikaalit, maalit, ym? Kun ei sitä hajua karkuun parturin penkissä pääse...
Apua! Hei järkeä nyt ihmiset!

Miten ihmeessä luulet että parturit saa tehdä äitiyslomaan asti töitä jos haittaisi? Äly hoi taisit jättää jonkun!

Tätäkin aihetta on käyty läpi joka kuukaus kun uudet raskautuneet tulee palstailee... käyttäkää hakua niin pysyy sivustojen koko aisoissa ja nämä toimiikin paremmin!

Hih
Minä ainakin värjään hiuksia raskaanakin... ja kaikki tuntemani ihmiset joilla tapana ollut hiuksia värjäillä on sitä tehnyt myös raskaana :) Jos parin kolmen kk välein ottaa värin päähän, niin eipä tuossa montaa kertaa ehdi raskauden aikana värjäillä. Kyllähän ne kampaajatkin jotka odottaa on töissä ja haistelee niitä aineita päivät pitkät. Kun ei ole mitään tutkimuksia puolesta eikä vastaan kyseisestä aiheesta, niin mä ainakin olen päättänyt olla sellaisista asioista hyvterisoimatta sanoi kuka hörhö mitä sanoi.. :D Jotkuthan ne ei uskalla edes dödöä laittaa kun on raskaana... Ja kaikkein huvittavin juttu mitä luin oli kun joku kysyi saako polttaa tuoksukynttilöitä kun on raskaana :whistle:

Yhteistyössä