Mites se menee, jos pyydät kaveria kummiksi, oletatko itse pääseväsi hänen lapsensa kummiksi?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
joissakin tapuksissa kaverit sopivat(oikeen sydänystävät) et jos lapsia niin ollaan kummeja kummankin lapsille.itse en ole kummina kavereiden lapsille ainoastaan veljen lapselle ja miehen siskon lapselle.

Meikä
mä en oleta. Olen kyllä kaverini keskinmäisen lapsen kummi, hän ensin esikoiseni kummi. Toisen lapseni kummit tuskin tekevät enää lapsia. Minusta tuntuu että yleisenpää on ettei pyydetä kummiksi jos on jo oman lapsen kummi.

En tietenkään oleta. Ihan saa mun lasten kummit valita ite lastensa kummit. Mielelläni tehtävän otan vastaan, mut en pidä sitä itsestäänselvänä. Enhän mäkään pyydä ihmisiä sillä perusteella miten ne on pyytäny mua lapsen nimiäisiin /ristiäisiin, häihinsä, kummiks yms.

Saraldo
En oleta. Mä en itse edes harrastaisi näitä ristiin meneviä kummijuttuja eli että mä pyydän sua kummiksi, niin pyydä sä sitten mua. Enkä muuten ymmärrä sitäkään, miksi kummiksi pitäisi aina pyytää pariskunta, niin kuin monet olettavat. Kummius on henkilökohtainen asia eikä mikään aviollinen oikeus tms. Jos mun paras ystävä pyytäisi mua kummiksi, niin musta olis hullua, jos hän pyytäis myös mun miestä. He ei nimittäin tunne toisiaan kovinkaan hyvin, muutaman kerran ovat tavanneet. Miksi sellainen ihminen pitäisi pyytää kummiksi?

Meni vähän ohi aiheen, mutta kun mua aina kismittää tuo asia... :headwall:

No ilman muuta.
Mie vaadin ensin näytettäväksi positiivisen raskaustestin, ja sit vielä tarkastan, että tulevalla kummilapsellani on syntymäpäivä kalenterivuodessa oman lapseni jälkeen... jolloin voin myös verrata lapseni kummilta saamaa lahjaa jonka pohjalta lahjon sit oman kummilapseni... :whistle:

Siis joo, ei oikeesti. Tietenkään en oleta!

Yhteistyössä