Mites onnistuu hiusten pesu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inhorealisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Inhorealisti

Jäsen
09.12.2005
345
0
16
Elikkäs miten te pesette taaperoidenne hiukset? Missä asennossa, saako vettä kaataa pään päälle?

Mua ottaa aivoon, kun tämä hiustenpesu oli niin helppoa aikaisemmin. Poika oli vauvan vauvauinnissa ja ei ollut moksiskaan vaikka kaatoi vettä pään/naaman yli. No sitten oli yhdessä leikkauksessa ja ennenkuin tikit oli poissa ei saanut kylpeä. Tänä aikana alkoi inhota tuota veden pään päälle kaatamista ja ei edes osaa pidättää henkeään enää. Ei siis ihme, ettei tykkää.

Se miksi mua ottaa aivoon on se, että sain vähän väärää tietoa tuosta tikkien olemassaolosta ja kylpemisestä. Sellainen 10 päivää kylpemättömyyttä olis riittänyt, mut meillä yli kuukauden tauko, koska oli sanottu, että niin kauan kuin tikit, niin ei saa kylvettää. Prkl.

No anyway, kertokaas miten te tän tempun teette??

Meillä onnistuu ihan hyvin hiusten pesu pysty asennossa eli poika 2v3kk seisoo itse suihkun alla ja pesen siinä hiukset ja muut paikat.

Koita totuttaa lapsi uudelleen veteen vaikkapa ammeessa istuen ja samalla leikkien. Kaada vähitellen vettä lapsen selkään, niskaan ja sitten kun nämä onnistuu, niin laita vettä päähän ensin kädellä ja sitten mukilla jne. aina enemmän ja enemmän, mutta vähitellen ja lasta kuunnellen. Käytä lasta vaikka joka ilta kylvyssä, niin hommasta tulee rutiinia ja pääsette toivottavasti eteen päin nopeammin. Tsemppiä totutteluun! :hug:

Meillä tyttö istuu kylpyammeessaan ja leikkii samalla kun suihkutellaan ja pestään hiukset. Ei haittaa vaikka menee vettä naamaan, välillä oikein kääntää naaman suihkua vasten =)

Yhteistyössä