mites ny ku tulee kesä ja paljaat jalat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
mä kuulin tässä luotettavalta taholta et tääl on viime kesänä käyty erittäin kiivaita keskusteluja siitä et saako kylään tulla paljain jaloin? :laugh: :heart:

missäköhän mä oon ollu koko viime kesän kun oon missannu tälläset sodat :laugh:

mut siis saako teille tulla vieraat paljain jaloin vai vaaditteko sukat? annatteko lähtöpassit vai onko teillä sukkalaatikko vieraille eteisessä?

Ihan hulvatonta! En ollu ees koskaan aatellu et jotain saattas moinen häiritä:D

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Voi, siitä on yhtä varmasti joka kesä keskusteluja, kuin vappuna simasta ja joulun alla joulupukista. :D

miten ihmeessä mä oon voinu missata moiset! :o

Sinulla on kyllä petraamista palstaläsnäolossasi ihan selvästi :D

mä ku luuulin et asun jo täälä muutenki mut pitää vissii skarpata :D

Mä oon ohimennen ymmärtänyt täältä palstalta että se ei olis soveliasta, mutta keskusteluihin en ole tainnut törmätä.

Meille saa tulla paljain jaloin, ja mä meen jokapaikkaan ilman sukkia jokatapauksessa. Ei ole käännytetty mistään vielä takaisin. :D

Mun mielestä normaalit ihmiset ei mieti tommosia, et saako vai eikö. Eikä kai se oo normaalia, jos joku on vihanen vieraan sukattomuudesta.

Mut jos jos on sienijalka, niin sit varmaan itteki tietää pitää sukkia + tehä jotain niille sienille.

mä kuulin tässä "luotettavalta taholta" et tääl on viime kesänä käyty erittäin kiivaita keskusteluja siitä et saako kylään tulla paljain jaloin? :laugh: :heart:

missäköhän mä oon ollu koko viime kesän kun oon missannu tälläset sodat :laugh:

mut siis saako teille tulla vieraat paljain jaloin vai vaaditteko sukat? annatteko lähtöpassit vai onko teillä sukkalaatikko vieraille eteisessä?

Ihan hulvatonta! En ollu ees koskaan aatellu et jotain saattas moinen häiritä:D

Ohan täälä joka kesä sama tappelu ja tänvuotista ootellessa...meillä saa olla sukilla tai ilman. kunhan ei likasilla kintuilla tuu sisälle.

Mäkin oon missannut moiset :-O Mitäs palstaetiketti sanoo tilanteesta, jossa talonväki itse on ilman sukkia, pitääkö vieraiden silti olla sukissa? Että tiiän ohjeistaa kyläilijät oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Mä oon ohimennen ymmärtänyt täältä palstalta että se ei olis soveliasta, mutta keskusteluihin en ole tainnut törmätä.

Meille saa tulla paljain jaloin, ja mä meen jokapaikkaan ilman sukkia jokatapauksessa. Ei ole käännytetty mistään vielä takaisin. :D

joo ei kuulemma ole:D mulla ei ole pienessä mielessäkään käynyt se et joillekki se ei ole soveliasta. enkä oo kyllä itsekkään tajunnut moista kieltää.. Pitäiskö? :D :saint:

Joskus se meni niinkin hulvattomaksi, että vieraalla olisi pitänyt olla puhtaat sukat laukussa ja ne piti vaihtaa ovella, ei voinut tulla niillä kengissä pidetyillä sukilla ja loppujen lopuksi ne vieraan vaatteetkin olivat saastaisia, eikä niillä oikein voinut istua kylässä sohvalle.

Joskus se meni niinkin hulvattomaksi, että vieraalla olisi pitänyt olla puhtaat sukat laukussa ja ne piti vaihtaa ovella, ei voinut tulla niillä kengissä pidetyillä sukilla ja loppujen lopuksi ne vieraan vaatteetkin olivat saastaisia, eikä niillä oikein voinut istua kylässä sohvalle.

eikääh! :laugh: :laugh: :laugh:

toisaalta, vieraan näkökulmasta taas voi olla hyväkin kantaa mukanaan vaikka sellaisia kertakäyttöistunisuojia, ties mitä bagteereja voikaan kyläpaikan sohvalta saada.

Mä oletan, että mun vieraani on sen verran fiksuja, että tietävät ite mitä tekevät. Jos ne jalat on normipuhtaat, niin tervetuloa vaan. Jos niillä on ensin juostu mullat läpi niin että niistä ihan tippumalla tippuu lattioille kaikkea, niin tajuavat varmaan käydä meidän suihkussa pesemässä ne ensin. Lisäksi sitä voi sitten miettiä jokainen omalla kohdallaan, että kannattaako niitä nostaa sohvalle vai ei. Mutta en oo alkanu vahtimaan vieraitani, omia lapsia kylläkin, jos ovat hiekkiksellä paljain jaloin ja tulevat sitten sisälle. Saatan pistää suihkun kautta, jos ovat ihan rapaset.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

toisaalta, vieraan näkökulmasta taas voi olla hyväkin kantaa mukanaan vaikka sellaisia kertakäyttöistunisuojia, ties mitä bagteereja voikaan kyläpaikan sohvalta saada.

Kyllä kaikkein yksinkertaisinta on tehdä kuten minä, pysyä kotona lukon takana :D

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Mä oletan, että mun vieraani on sen verran fiksuja, että tietävät ite mitä tekevät. Jos ne jalat on normipuhtaat, niin tervetuloa vaan. Jos niillä on ensin juostu mullat läpi niin että niistä ihan tippumalla tippuu lattioille kaikkea, niin tajuavat varmaan käydä meidän suihkussa pesemässä ne ensin. Lisäksi sitä voi sitten miettiä jokainen omalla kohdallaan, että kannattaako niitä nostaa sohvalle vai ei. Mutta en oo alkanu vahtimaan vieraitani, omia lapsia kylläkin, jos ovat hiekkiksellä paljain jaloin ja tulevat sitten sisälle. Saatan pistää suihkun kautta, jos ovat ihan rapaset.

no siis täähän on ihan normaalia ja en usko et kenelläkään olisi mitään sanomista, mutta jos olet vaikka kotoa lähtenyt sandaaleissa ja ilman sukkia ja kyläpaikassa katsotaan karsaasti kun ei ole sukkia..

pitäiskö olla?

Täältä jos oikein lueskelee, niin ei kohta voi mennä mihinkään kylään, ei voi käyttää haluamiaan vaatteita, ei voi syödä, mitä haluaa, ei voi mennä uimahalliin. Paljoo mitään muutakaan ei voi tehdä, kun täältä lukee. :D

joo ei kuulemma ole:D mulla ei ole pienessä mielessäkään käynyt se et joillekki se ei ole soveliasta. enkä oo kyllä itsekkään tajunnut moista kieltää.. Pitäiskö? :D :saint:

Nipottaminenhan on niin kivaa, että mikä ettei- siitä vaan kieltomerkkejä pykäämään. Voit pystyttää teidän oven ulkopuolelle, että tajuavat!!

Tästä nipotuksesta vois aloittaa kansalaisliikkeen. Kaikki mammat voitte hankki kesäksi käsveskaanne sellasia sinisiä sairaalatossuja, peflettejä ja kertäkäyttöisiä vessanrenkaan suojuksia, ja räväyttää aina ne vieraspaikan eteisessä nätisti esille. Tossut tietty eka jalkaan, ja aina olohuoneesta kahvipöytään siirtyessä yms, se pefletti kulkee sitten mukana!

Kuka lähtee messiin? :xmas:

Nipottaminenhan on niin kivaa, että mikä ettei- siitä vaan kieltomerkkejä pykäämään. Voit pystyttää teidän oven ulkopuolelle, että tajuavat!!

Tästä nipotuksesta vois aloittaa kansalaisliikkeen. Kaikki mammat voitte hankki kesäksi käsveskaanne sellasia sinisiä sairaalatossuja, peflettejä ja kertäkäyttöisiä vessanrenkaan suojuksia, ja räväyttää aina ne vieraspaikan eteisessä nätisti esille. Tossut tietty eka jalkaan, ja aina olohuoneesta kahvipöytään siirtyessä yms, se pefletti kulkee sitten mukana!

:wave: :wave: :wave: MÄ MÄ MÄ!!!!

mä teen siihen sellasen lista et mitä saa ja mitä ei saa tehä:D

mä teen siihen sellasen lista et mitä saa ja mitä ei saa tehä:D

muista sit kans sisällyttää siihen listaas naamaraja .tyyliin "rumat ihmiset - menää kotiinne" . ne kun ei sovi sisustuksen kans kuiteskaa yksiin . :attn:

Yhteistyössä