Mites nämä suositukset meni, maidosta ja muusta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ompa sekavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ompa sekavaa

Vieras
että lapsille suositellaan rasvatonta maitoa, vähä-rasvaista lihaa, vähä-rasvaista juustoa. Kaikki mahd. vähän rasvaa sisältävää.

Mä tajusin tossa (ihan itse :D ) että nää suosituksethan on tulleet sen jälkeen kun lapset olleet jo ala-aste iässä ylipainoisia ja ruokatottumukset kuralla. Silloin kun itse olin pieni join kevytmaitoa ja normaali rasvaista ruokaa söin, silloin ei ollut mitään rasvattomia tai vähä rasvaisia.

Enkä minä ole ylipainoinen. Opin jo pienenä syömään oikein, "normaaliruokaa", juuri sitä missä on normaali määrä rasvaa. Ja harrastuksia oli viitenä päivänä viikossa. Ei kohonneita riskejä mihinkään tauteihin.

Ihmettelin kun lapseni siirtyi lehmänmaitoon ja muut paasasivat siitä että "joo annat kai rasvatonta maitoa ja rasvatonta sitä ja tätä?"

Ehei, meillä lapset syö normaalisti, ulkoilee normaalisti ja isompana tulevat harrastamaan normaalisti, ei tartte olla koko elämää laihdutuskuurilla.

Mihin tää maailma on menossa, kun kaikkea niin kovasti rajoitetaan ?
Toki ymmärrän jotkin uudet suositukset, mutta suurin osa menee kyllä ihan yli mun hilseen.

Yhteistyössä