mites muitten 3v käyttäytyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uhmakasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uhmakasta

Vieras
Kun tuolla meidän pojalla on nyt vissiin 3v uhmakausi: kaikesta pitää vääntää, saa huutokohtauksia, ei meinaa totella kovinkaan helposti, eilenkin kaupassa yritti kaksi kertaa lähteä "etsimään isäänsä" joka oli toisella puolen kauppaa etsimässä joitain tarvikkeita, ja siis iso cm oli kyseessä, niin ei tosiaankaan voi päästää poikaa yksin harhailemaan, eikä totellut sanallisesti vaan piti ihan fyysisesti ohjata tulemaan poitsu takaisin mun ja pikkusiskon luo. Ihan on rajoja napakasti aina ollut eikä mitään muutakaan mullistavaa elämässä. Sanokaa onko jollain muulla samanlaista täsäs iässä vai mikähän poikaa vaivaa?

Aika helpoltahan tuo vielä kuullostaa. Meillä on kaks tahtopakkausta ja 2 v.llä jo huomattavsti pahempi uhma. Toisella (4v.) on onneks vähän helpottanut. Tai ainaki on joku tasasempi vaihe..

Meillä kuopus on 3v 7kk eikä todellakaan voi päästää kaupassa kävelemään, vaan istuu kärryssä. On sen verran vilkas ja jääräpää. Meillä ei oikeastaan saada raivokohtauksia, vaan poika on sellainen todellä ärsyttävä, kun nauraa rätkättää, irvistelee ja juoksee karkuun vain, kun yrittää komentaa olemaan kunnolla.

Meidän keskimmäisellä pojalla oli tuollaisia uhmakarjumisia 3,5-4,5 vuoden iässä. Esikoisella niitä ei ollut lainkaan. On se jännää kuinka lapset on erilaisia.

ihanaa lukea että muilla samanlaista 3-vuotiaan kanssa, olen niin masentunut välillä että olen epäonnistunut äitinä kun lapsi karjuu minulle päin naamaa eikä tottele mitään, kertoo hajottavansa kaikki tavaransa ja jopa lätkii minua. Äsken sai huutokohtauksen nukkuman mennessä ja yritin jutella hänelle rauhallisesti että rauhottuisi edellisviikon kivoista tapahtumista, muistutin että lähetimme kavereilleen synttärikutsukortit ja siitä sitten neiti sekosi ja raivosi pää punaisena että ne kortit on minun ja hän hakee ne takaisin :D

Jäähylle joutuu päivittäin useaan otteeseen, kissaa kiusaa aina kun silmä välttää, siis aivan kauhea kauhukakara välillä, ulkona tönii muita lapsia jos nämä eivät tottele häntä... sitten välillä on kuin herran enkeli ja muutenkin vieraiden ihmisten seurassa oikea mallilapsi. Ehkä se tästä joskus helpottaa...

Yhteistyössä