Mitenköhän tämä nyt menee? Työvoimapoliittinen koulutus ja sairasloma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Olen toukokuun lopusta alkaen ollut saikulla.Piakkoin pitäis täyttää sitä lappua, et onko koulutukses, sairas vai työtön.Olen työkkärin hlön( joka vastaa näistä koulutuksista) kanssa keskustellut aiemmin ja samoin kouluttajan kanssa ja voin jatkaa koulutusta eli nyt kun alkaa teoriat ja olen edelleen saikulla, menen tunneille.Työkkäristä vielä sanoivat että heidän puolestaan onnistuu ja he kyllä maksavat.Mutta mitä mä täytän siihen lappuun( tai verkossa omilla sivuilla ) siltä ajalta, kun on ollut työssäoppimista ja en ole siellä ollut, vaan saikulla?Laitanko et sairas vai koulutus?Jos laitan koulutus, niin tulee se 9€/pv, mutta enhän mä ole kulkenut tuona aikana koulutukseen tai työssäoppimispaikalle, vaikka edelleen olen opiskelija...ymmärtääköhän tästä mun sepustuksesta kukaan mitään:ashamed:

"Mutta mitä mä täytän siihen lappuun( tai verkossa omilla sivuilla ) siltä ajalta, kun on ollut työssäoppimista ja en ole siellä ollut, vaan saikulla?Laitanko et sairas vai koulutus?"

Sinähän laitat tietenki se sairas, kun et kerran ole ollut siellä työssäoppimisessa vaan saikulla.

"Mutta mitä mä täytän siihen lappuun( tai verkossa omilla sivuilla ) siltä ajalta, kun on ollut työssäoppimista ja en ole siellä ollut, vaan saikulla?Laitanko et sairas vai koulutus?"

Sinähän laitat tietenki se sairas, kun et kerran ole ollut siellä työssäoppimisessa vaan saikulla.

Voi olla toki näin, mutta kun hetki sitten asiasta soitin ja kysyin, niin eivätpä osanneet, vastata, joten odotellaan mitä vastaavat päivän tai parin sisällä.Ei ollutkaan niin helppo tapaus.

Mulla oli pitkä saikku työvoimakoulutuksen aikana ja sain sairauspäivärahaa siltä ajalta. Ja kelalle ilmoitetaan "sairas".

Meille sanottiin koulutuksessa aiemmin että jos hakee sairaspäivärahaa, niin koulutus katkeaa heti.Sitten puhuttiin että voin jatkaa ja olla koulun kirjoilla.Työkkäri ja kouluttaja puolsivat.Katsotaan nyt miten tässä käy.

Soittivat Kelalta ja sanoivat että voin laittaa sairasloman ajalle että olen ollut koulutuksessa tai sitten että sairas.Laitan kumman tahansa, niin kulukorvaus tulee joka tapauksessa, vaikka olen saikulla ollutkin.

Yhteistyössä