Mitenköhän kouluun tutustumisen käy jos ei pääse "oikeana" päivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eskarilaiselle tuli eilen vesirokko, näpyt ilmestyi päivällä. Aika lievältä tauti vaikuttaa tällä hetkellä, kun ei ole edes kuumetta nostanut koko aikana ja poika on lähes normaali.

Mutta ensi keskiviikkona olis kouluun tutustumispäivä. Mahtaako se jäädä nyt väliin vai onko toiveita, että paranis siihen mennessä jo? Entä jos ei parane? Milloin pääsee tutustumaan vai pitääkö mennä kylmiltään?

Ota yhteyttä rehtoriin, lapsi voi tulla katsomaan tiloja privaatisti joskus myöhemmin. Näkee sen luokan ja opettajan ja ovet jne. vaikka ei luokkakavereita vielä näekään.

Kääk, meilläkin on parin viikon päästä kouluun tutustuminen..!

vesirokko tarttuu, kunnes kaikki näpyt ovat kuivuneet ruvelle, ja siihen saattaa mennä jopa 10 päivää. Ihan oikeesti. Ihan sikamaisen kauan. Vaikka lapsi siis olisikin muuten jo terve, niin ei kannata viedä ihmisten ilmoille ennenkuin kaikki näpyt ovat ruvella.

Alkuperäinen kirjoittaja murkku:
vesirokko tarttuu, kunnes kaikki näpyt ovat kuivuneet ruvelle, ja siihen saattaa mennä jopa 10 päivää. Ihan oikeesti. Ihan sikamaisen kauan. Vaikka lapsi siis olisikin muuten jo terve, niin ei kannata viedä ihmisten ilmoille ennenkuin kaikki näpyt ovat ruvella.

Sanoinko minä sitten, että olisin viemässä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mä menin sen opettajan luokalle vaan niiden sen oppilaisen sekaan. Tavallisena koulupäivänä.

Ootko sä Huumekoira?

mjoo.

Ai. KAtoin kuvaa mutta sitten viestejä oli kuitenki niin vähän. Saako ne nollattua jotenkin?

Mulla on uusi profiili vaan.

Mä menin sen opettajan luokalle vaan niiden sen oppilaisen sekaan. Tavallisena koulupäivänä.

Ootko sä Huumekoira?

mjoo.

Ai. KAtoin kuvaa mutta sitten viestejä oli kuitenki niin vähän. Saako ne nollattua jotenkin?

Mulla on uusi profiili vaan.

Ok :)

Vesirokossa kuume nousee aika tarkalleen neljäntenä päivänä, jolloin myös näpyt ovat pahimmillaan. Luulen, että lapsesi ei pääse edes tulevalla viikolla tutustumaan tulevaan kouluun :(

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Vesirokossa kuume nousee aika tarkalleen neljäntenä päivänä, jolloin myös näpyt ovat pahimmillaan. Luulen, että lapsesi ei pääse edes tulevalla viikolla tutustumaan tulevaan kouluun :(

Sairaslapsi-sivustolla mainitaan kuume kyllä ensioireeksi: Vesirokon ensioireita ovat matala kuume ja päänsärky. Parin päivän kuluessa kasvoihin ja rintaan nousee sairaudelle tyypillistä ihottumaa. Ihottuma leviää vähitellen muualle kehoon, joskus jopa suun limakalvoille. Kuume kohoaa 39-40 asteen tienoille.

En minä löytänyt mistään tietoa, että tulisi vasta noin myöhään. Ja ilmeisesti on toisilla myös ihan kuumeeton, kun googletin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sairaslapsi-sivustolla mainitaan kuume kyllä ensioireeksi: Vesirokon ensioireita ovat matala kuume ja päänsärky. Parin päivän kuluessa kasvoihin ja rintaan nousee sairaudelle tyypillistä ihottumaa. Ihottuma leviää vähitellen muualle kehoon, joskus jopa suun limakalvoille. Kuume kohoaa 39-40 asteen tienoille.

En minä löytänyt mistään tietoa, että tulisi vasta noin myöhään. Ja ilmeisesti on toisilla myös ihan kuumeeton, kun googletin.

No, ei todellakaan ole ensioire, tän voi allekirjoittaa varmaan aika moni ihminen. Eiköhän taudinkuva kulje aikalailla näin, että näppylät, kuume ja rakkulat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No, ei todellakaan ole ensioire, tän voi allekirjoittaa varmaan aika moni ihminen. Eiköhän taudinkuva kulje aikalailla näin, että näppylät, kuume ja rakkulat.

Mutta myös kuumeetonta voi esiintyä.

Yhteistyössä