mitenköhän noihin hammaslääkäreihin nykyään pääsee?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kun muutama päivä just luin että joku oli saanu puolen vuoden päähän ajan! :eek: mutta jos mulla on hammas kipeä, niin saako sillon nopeempaa ajan? vai miten se menee? on niin kipeä ettei oikeen ajatuskaan pelaa...

Särkypäivystykseen saa ajan samantien. Oulussa pääsee normaaliin tarkastukseen tms. raskaana ja 6kk synnytyksen jälkeen ohi jonon, joten minulla meni parin viikon päähän kun varasin normaalin ajan, mutten en tiedä kuinka pitkä jono on:)

Täällä
Täällä meillä pääsee kunnallisen päivystykseen jos on särkytapaus ja soittaa tarpeeksi aikaisin aamulla. Tosin sielläkin tekevät vain sen mitä pikaisesti kerkeävät. Varsinaisen ajan saattaa saada vasta 3-4 kk päähän. Mun mies jonotti melkein 16 kk että pääsi kunnalliselle kun ei ollut mitään varsinaista "vaivaa"...

Itse käyn enää vain ja ainoastaan yksityisellä. Vähän se on kalliimpaa, mutta olen päässyt aina samana päivänä lääkäriin ja hyvän palvelun.

Joo, särkypäivystykseen voi soittaa jos on tosi kipee. Mä olen siirtynyt yksityiselle tämän pelkoni takia, enkä ole katunut. Soittavat kerran vuoteen tarkastukseen, eikä isompia vahinkoja (eikä siten myös kauheaa laskuakaan) ehdi sinä aikana tulla. Muutoin varmaan en menisi kuin pakon edessä, ellei olisi aina tuttu hammaslääkäri odottamassa :ashamed:

Mä pääsin parissa päivässä kun etuhammas alkoi yllättäen särkeä ja sit alkoi jo ien puutua itsekseen.Olin purrut hampaan kuolioon.Antibioottikuuri ja juurihoito.Jos mitään erikoista ei tule, niin jonotuksen kautta menee noin puoli vuotta ennen kuin pääsee omalle hammaslääkärille.Näin siis täälläpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
koitan huomenna soitella aikaa sitten :/ pelottaa ihan sikana!!!! sanookohan ne jotain ikävää kun oon päästäny hampaat aika huonoon kuntoon? :ashamed:
Älä pelkää :hug: Jos tarve vaatii, niin puudutetta kehiin, se auttaa.Kannattaa sanoa, että jännittää ja pelottaa.Jos asiallinen hammaslääkäri, niin ei varmastikään ikävällä tavalla huomauta hampaiden kunnosta.

moi
Mulle ei oo pahasti sanottu vaik hampaat rapakunnossa. Totesivat vaan että aika paljon reikiä ikään nähden... Ja koska hammas välillä kipee niin sain ajan viikon päähän. Siitä sit jatkoaikoja katottiin joka käynnillä ja aina antoi peruutusaikoja jne ettei menis juuriin asti reiät. Pian on hampaat taas kunnossa ja aion pitää tosi hyvää huolta ja käydä säännöllisesti tarkastuksissa!!

Yhteistyössä