Mitenkäs synnytys järjestetty yh:t joilla ennestään hoitoa t

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuku123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiuku123

Vieras
Siis otsikon piti loppua että yh:t joilla ennestään hoitoa tarvitsevia lapsia.
Eli siis kun tuo mieskulta ei ehkä enää asu saman katon alla synnytyksen käynnistyessä niin on alkanut mietityttää, miten ihmeessä minä sairaalaan pääsen. Kun viimeksikin piti lähteä ambulanssilla ja tuskin tälläkään kertaa kovin pitkään ehdin lapsenvahtia odottamaan, eikä meillä oikein sellaista olekkaan. Jos mies vielä tuolloin asuu luonamme (ja ei oo juomassa tms.) niin hän jää kyllä lasten kanssa kotiin. Onko kenelläkään tietoa onko esim. Päivystävää kodinhoitajaa tms. jonka voisi saada pikaisesti paikalle kun lähtö koittaa vaikka yöllä. Miten teillä yksinhuoltajilla tuo asia järjestetty.

no se on tässä pähkäilyn alla itselläkin,mutta kai se vaan täytyy koittaa sopia jonkun kaverin/kavereiden kaa jolla mahd lähtee vaik yöllä meille... kun noita kodinhoitajiakaan ei voi ennakkoon varata :laugh:

Ja jos hätä tulee, niin lapsi mukaan vaan. Kyllä ne hoitajat ne siellä sairaalassa hoitavat. Tai vaikka naapurin kanssa sovit, että tulee heti siihen siksi aikaa, että joku tuttu hoitaja tulee.(Jos siis naapuri ei ole kovin tuttu)

Itselläni kuopus syntyi onneksi illalla ja esikon hain eka hoidosta pois äitini kanssa ja sit lähdimme sairaalaan päin, itse vielä ajoinkin. Esikko ja mummo tuli sitten kotiin ja minä jäin yksin sairaalaan. Onneksi mummo oli vapaalla töistä ja olisi kyllä varmaan saanut lähteä töistäkin pois jos olisi tarvinnut. Minä en sairaalassa ollut kuin vuorokauden, joten ei lapsenvahtia paljoa tarvittu edes. Olimme ensimmäiset viikot vanhemmillani koska yksin kotona ei saa olla, ainakaan täälläpäin, koska ei tiedä mitä myöhemmin voi tapahtua.
Eli jos vanhempasi asuvat lähellä ni voit kai heiltä apua pyytää tai miehen vanhemmilta?
Synnytys yksin pelotti minua aluksi, mutta onneksi kätilö oli melkein koko ajan kanssani, olisinhan voinut pyytää vaikka jonkun kaverin mukaan, mutta en tiedä miksi en halunnut ketään tuttua mukaan.

Samaa olen itse miettinyt. Lähimmät sukulaiset asuvat kyllä kymmenen km:n päässä. Ja miten sitten sairaalaan?

Ajatus yksin synnyttämisestä ei myöskään tunnu kovin hauskalta, mutta kuka olisi sellainen henkilö jonka mukaani sinne ottaisin?
Isä haluaisi osallistua, mutta tuntuu nyt ajateltuna oudolta ottaa hänet mukaan synnytykseen kun yksin saan odotusajankin olla. Kullä isä on kiinnostunut kaikesta, mutta ei halua olla perheenä.
Ei ole helppoa miettiä näitä asioita, mutta ehkä kaikki järjestyy aikanaan... :)

Äitini tuli meille pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Synnytys käynnistyi onneksi aamulla niin hän vei esikoisen juosten päiväkotiin ja sitten lähettiin yhdessä sairaalaan (hän tuli synnytykseen mukaan). Jos pk olisi ollut kiinni, oli sovittu että veljeni tulee hakemaan pojan ja veisi samalla meidät sairaalaan.
(tyttö on nyt 2kk)

tähän haluan ite kertoa että minä asuin isäni luona siihen asti että synnytin.hän kun on eläkkeellä jo.hän itse pyysi minua asumaan luokseen.hän sitten sairaalaan veikin.olin päättänyt että yksin menen synnyttämään ja kokemuksena oli ihan kiva vaikkakin yritin 26tuntia ensin alakautta ja sitten leikattiin.tuosta ajasta olin n.12h salissa,eikä aika käyny pitkäksi.monet sitä kysyivätkin että oonko hullu kun yksin halusin mennä.en ole mutta en halunnut ketään hösläämään.huoneessamme oli lisäkseni vain yksi nainen miehensä kanssa ja he saivat tyttönsä edellisenä yönä.tämä mies auttoi minuakin.ja aamulla jouduin saliin.he olivat koko päivän odottaneet että milloin tulen.yöllä kun pääsin heräämöstä niin nainen kyseli miten kaikki meni jne.hänen miehensä tuli heti aamulla ja kertoi kuinka huolissaan he olivat olleet.vieraat ihmiset.suuri kiitos heille :heart:

Yhteistyössä