Mitenkähän selviäis äitienpäivästä..?Miten te juhlitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti83"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti83"

Vieras
Meillä on 2 lasta ja mieluiten olisin tuon äitienpäivän kotosalla muksujen kanssa. Vanhempi on tehnyt äitienpäivälahjan koulussa ja odottaa kovasti äitienpäivää.

Mutta pitäisi varmaan sitten ajaa mummojen luonakin käymään... Mielellään menen toki äitiäni moikkaamaan ja vien kukat, mutta anopin luo en haluaisi. Viimeksi kun hän kävi täällä, pahoitin mieleni. Minun puolestani saa anoppi olla omissa oloissaan..Hän on vaikeuttanut meidän elämää niin paljon että oikeasti ei kiinnosta edes tuntea enää.
Pitiskö tehdä niin että käyn oman äitini luona äitienpäivän aattona ja ollaan se äitienpäivä sitten kotona,mies käyköön äitinsä luona jos haluaa?

No mun mielestä jos anoppi on oikeasti ilkeä ja osoittaa sen sulle täysin avoimesti, sun ei tarvi mennä. Mies voi käydä itekseen. Puhut vaan miehesi kanssa asian selväksi. Mutta jos anoppi on muuten vain tökerö, ajattelematon, mutta ei varsinaisesti ole sinulle ilkeä, yrittäisin kestää hetken siellä.

Ei mitenkään. Saan juoda aamukahvit rauhassa ja lukea lehden kun lapset kattoo aamun lastenohjelmia. Mies menee lenkille ja minä menen lasten kanssa uimaan. Ohan sitä siinäkin. Riittävästi. Ja siis on sovittu näin.
Isoäitejä muistetaan kortein ja se siinä.

Meillä juhlitaan kakun kanssa,ja ulkoillaan ym. En yhtään jaksaisi lähteä autoon istumaan ja kylätellä. Lähinnä siis sen takia että anoppi oli niin veemäinen viimeksi.

Meillä on ollut niin paljon puuhaa+olen 35. viikolla raskaana että päätin juuri pari päivää sitten että me ei lähdetä kierrokselle. Me voidaan muistaa mummeja muunakin päivänä,haluan olla nyt vaan omien lasten kanssa tämän äitienpäivän.

Meitä on jo muutama vuosi hemmoteltu isän- ja äitienpäivinä niin, että olemme saaneet istuutua valmiiseen pöytään, poikamme ja miniämme kotona, tai ravintolassa.
Miksiköhän sanotaan äitienpäivä, mutta isänpäivä on yksikössä?

Monta vuotta olemme jo kokoontuneet äitini, anoppini ja miehen sisarukset perheineen (mulla kun ei olekaan) sekä sisarusten miesten/vaimojen vanhemmat lounaalle jonnekin buffet-ravintolaan.
Toimii. Kenenkään ei tarvi ajella kymmeneen suuntaan vaan kerralla vietetään hetki yhdessä.

Miinuksena ehkä, että väkeä on se 20+ henkeä aina remmissä. Osan kanssa ei ehdi juttelemaan.

Mä ajattelin että mennään piknikille jos on nätti päivä ja mummot saa tulla mukaan jos haluavat. Mulla on yleensäkin juhlapäivinä tarkoitus ottaa mahdollisimman rennosti, en tajua miksi jotkut viettää juhlat stressaten kaikesta.

toivottelen omalle äidilleni äitienpäivät varmaankin puhelimen välityksellä, täällä kotona syödään jotain hyvää ja ollaan vaan ihan niinkun tavallisestikkin. :D

mä päätin et tänä vuonna ei jaksa lähteä mihinkään. noita mummoja ja mammoja on juhlittu jo monta kymmentä vuotta, välil olis nuorten äitien vuoro kans. eli meille tulee anoppi&appi ja mun vanhemmat sit sisko mukuloineen. oon raskaana viikoilla 26 ja ollut vähän enemmän kremppaa ku edellisessä raskaudessa mitään siis enempää nyt valittelematta mutta kuitenkin, jaksa istua autossa ja vähistä rahoista kuluttaa bensaan. oma äitini oli tästä hieman näreissään. äitejä ja mummuja ja isejä ja pappoja voi muistaa joka päivä kyllä, että hirveät niitit vedetään.. vaikka ollaanki aina lapsia omille vanhemmille niin ollaanhan tässä ylitetty jo se tehdään äidille koulussa kortti-vaihe aikaa sitten :D sitä haluaa nauttia äitienpäivästä omien lasten ja miehen kanssa. en mä mitään lahjoja vaadi.

Ala-astelainen on ilmeisesti väsännyt koulussa jonkun lahjan. Lapset varmaan keittävät mulle aamukahvit, siinäpä se.

Menemme ilmeisesti sunnuntaipäiväksi mökille saunomaan ja grillaamaan, emme siis käy anopilla tai äidilläni. Mua jotenkin ärsyttää tuommoiset pakkojuhlat, äitini on ollut mulle niin ilkeä lapsuuteni ja nuoruuteni, ettei kyllä huvita muistaa sitä mitenkään.

Meidän piti olla kotona perheen kesken mutta mies meni pyytämään anoppinsa(eli minun äitini)meille kylään. Lupasi leipoa oikein ison täytekakunkin.
Mulle riittää äitienpäiväksi ihan se ihme että näen kun mun mies LEIPOO.

Yhteistyössä