mitenkähän helpolla saa pelastakaa lapset ry:n kautta tukiperheen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
enään ei vaan jaksa! maksaisin mitävain kun edes joskus saisi nuo lapset johonkin.mies rupeaa kans olemaan aika loppu tuohon hommaan ja minä ihan hajoamis pisteessä/masentunut. ei kiinnosta,en jaksa yms.. lapset on 3v ja 1v9kk ja mitään kuria ei saada vanhempaan pienempi huutaa yöt ja sukulaisia ei ole.

tilasin jo netistä nuo pelastakaa lapset ry:n hakemukset. en kuitenkaan haluisi mitään sossua tähän asiaan sotkea. sielläkun oli että jos itse maksaa saa hakea paikkaa myös niin.

Mä olen ajatellut tota tukiperheeksi ryhtymistä. Mä en vaan tiedä, että kuinka pitkäksi aikaa pitää sitoutua ja kuinka usein pitäisi olla valmis ottamaan tukilapset. Kun en varmaan ihan joka viikonloppu jaksaisi, jos olis oman perheen kanssa jotain menojakin.

Me saatiin tukiperhe kunnan kautta. Oltiin jonossa 4kk.
Muksut 4v7kk, 2v5kk ja 1v4kk. Vanhemman muksun kans raskasta kun on diabetes ja vasemmanpuoleinen hemioireisto.
Tarvitsee venytystä raajoihin 3-4h päivässä + päivittäin sähköhoitoa. Öisin pitää seurata sokereita tunnin välein.
Tukiperheessä kerran kuussa viikonloppu ja silloin nukutaan 24h koko viikonloppu ja ladataan itteemme.

Mä sain helposti kuopukselle. Piti päästä tyttären luokkaretkelle valvojaksi ja hän kävikin kerran kuukauteen monta vuotta hoidossa. Lopetettiin tokalla luokalla kun jo iso poika.
Ihana oli perhe, heillä jo isoja omat lapset.

tukiperheeksi kelpaa tavallinen perhe, jolta löytyy halu auttaa..tai jopa yksineläjä käy..kunhan asiat kotona on ok, niin se riittää..niitä ei kiinnosta teidän tulot ja menot vaan se,että te jaksatte olla läsnä..

..tää toiminta ei oo mitään sirkustoimintaa..vaan lapset tarvii lähinnä paikan,jossa on rauhaa ja tavallista kotielämää..

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Miten tukiperheeksi sitten pääsee? Mitä vaatimuksia siis se asettaa?

Tukiperheeksi pääsee ihan tavalliset ihmiset. Ei ns mitään erikoisvaatimuksia. Pitää vaan osata toimia monen eri ikäryhmän kans.
Yleensä tukiperheeseen tulevat lapset on erityislapsia tai äidillä syvä masennus. Monta eri syytä,mutta noi yleensä.
Valmennukset pitää käydä ennen kun pääsee.
Yleensä sitoudutaan kerralla vuodeksi yhteen perheeseen ja yleensä tukiperheessä ollaan 2kertaa kuussa koko viikonloppu.

Löysinkin tuolta pela:n sivuilta enemmänkin tietoa. Nuo valmennukset vaan on niin hankalasti, ettei niihin päästä sillä ne ovta muutaman sadan kilometrin päässä ja meillä vielä pieni vauva. Mutta laitetaan harkintaan, josko valmennukseen päästäisiin siinä vaiheessa, kun vauva on kasvanut.

meille järkättiin koulutus KOTONA..koska mä sanoin,että mä en lähde meidän pienen neidin kanssa mihinkään toimistoihin istumaan..koulutukset olisi alkaneet vasta syksyllä 2008, mutta meidät haluttiin kouluttaa jo keväällä 2008..joten se tehtiin kotona..

kurilla meinaan kun ei pärjätä esikoisenkanssa. jatkuvasti tappelua joka asiasta. mä en vaan jaksa enään tota huutoa ja jatkuvaa tappelua joka asiasta. en osaa kasvattaa häntä enkä enään jaksakkaan välittää ja mies on loppu kun hän saa "yksin" tehdä kaiken.

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Miten tukiperheeksi sitten pääsee? Mitä vaatimuksia siis se asettaa?

Tukiperheeksi pääsee ihan tavalliset ihmiset. Ei ns mitään erikoisvaatimuksia. Pitää vaan osata toimia monen eri ikäryhmän kans.
Yleensä tukiperheeseen tulevat lapset on erityislapsia tai äidillä syvä masennus.
Yleensä sitoudutaan kerralla vuodeksi yhteen perheeseen ja yleensä tukiperheessä ollaan 2kertaa kuussa koko viikonloppu.

Kun lapset sitten tulevat tukiperheeseen, niin elelläänkö heidän kanssansa ihan tavallista arkea? Siis voidaanko esim käydä porukalla kaupassa?

Jos tukiperhe lähtee vaikkapa saaristoon, niin saako "tukilapsi" tulla mukaan eli saako tuon saaristoretken suunnitella sellaiseen viikonloppuun?

Ja miten sitten, kun olemme paljon harrastava perhe. Toki viikonloput ollaan suht rauhassa, mutta onko sallittua, jos toinen tukiperheen aikuisista on viikonlopun aikana noin 3 tuntia poissa kotoota omien harrastusten vuoksi?

Yhteistyössä