Mitenkä minun olisi järkevä toimia tuon 1v3kk nukuttamisen/itsekseen nukahtamisen kanssa, olen ihan hukassa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Toivon tietysti että nukahtaisi itsekseen ja näin jo välillä on ollutkin. Iltaisin aina pyritty siihen että tassuttelulla rauhoitellaan ja lopulta sitten nukahtaakin itsekseen. Päiväunille vaan ei meinaa millään rauhoittua ja sitten olen välillä silittänyt päivällä uneen, toiminko nyt sitten aivan väärin teistä!!?? Ajatellen siis sitä, että lapsihan odottaa pian samaa palvelua iltaisin.

Voisin toki iltaisinkin silittää, mutta välillä heräilee monta kertaa yössä ja pelkään että sitten jos silitän uneen, tulee sitä että kun herää, niin odottaa että minun pitäisi olla taas vieressä.

Päiväunille jos en silitä, unet siirtyy 2-3 tuntia ja sitten menee taas yöunille menokin plörinäksi....

Haittaako se sitten, että silität lapsen uneen? Meneekö siihen niin kauan, että se on rasitteeksi? Voihan se olla, että päivällä lapsi käy enemmän kierroksilla ja tarvitsee tukea siihen nukahtamiseen, mutta illalla osaa itsekseenkin rauhoittua.

Silitä vain, pääasia että saat hänet nukkumaan. Meillä saman ikäinen nukutetaan päikkäreille rattaisiin ja jos ei sinne rauhotu syystä tai toisesta, niin tainnutan vaikka väkisin kantoreppuun eli en päästä pois vaikka rimpuilee, koska tiedän että on jo yliväsynyt ja pakko saada nukkumaan. Illalaa poika rauhottuu syliin maitopullon avulla ja sitten kippaan sänkyyn. Me vaihdettiin just pinniksestä kerrossänkyyn, joten sinne en voi jättää yksikseen nukahtamaan, kun pääsee itse pois. Ehkä joskus oppii nukahtamaan itsekseen.

Mun mielestä noin pieni saakin vielä vaatia sitä, että hänet silitetään uneen :)

Meidän tenavat nukkui tuossa iässä vielä äidin kainalossa :heart: , nukahtivat mun kättä silitellen.

Oppivat kyllä nukahtamaan ihan itse sitten, kun sen aika tuli, ilman mitään koulutuksia tai itkuja. Nukahtavat illalla ja päivällä suht nopsaan, ilman ongelmia, ja nukkuvat yönsä hyvin omissa sängyissään.

Jos se ei itseäsi rasita liikaa, beesaan noita aikaisempia. Ei noin pieni voi läheisyyttä ja hellyyttä liikaa saada, joten paijaile kaikessa rauhassa. Ehtii sitä yksin nukahtamaan ja nukkumaan ihan tarpeeksi aikuisenakin! :)

Joo, siis ei mua se itse silittäminen tosiaankaa rassaa. Illalla on nykyään kanssa vaikea nukahtaa. Nukahtaa kyllä pienen tassuttelun ja itkemisen jälkeen, mutta mukavampihan se olis ja nopeemmin tuo nukahtaa kun silittää uneen.

Mietin vaan eniten sitä, että heräilee sitten pian yöllä ja vaatii aina minut siihen viereen. aiemmin kun silitin yöunille niin näin kävi ja sitä heräilyä oli aikas monta kertaa....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
En viitsi kommentoida kun mielipiteeni tiedetään.... :whistle:

Minä en tiedä, kerrotko?

Meillä kun ei ole "nukutettu" ketään.Ei yksöstä eikä kaksosia.Ei tissuteltu eikä tassuteltu.Alusta saakka ovat nukahtaneet omiin sänkyihinsä.Ollaan toki joskus taisteltukin kun ovat huomanneet että "oikeista" sängyistä pääsee poiskin mutta sekin on ollut yhden-kahden illan juttu.Tai päikkäreiden.

Meillä meni yli puoli vuotta niin että lapsi nukahti itsekseen. Sitten vieroitettiin tutista vuoden ikäisenä ja oppi uusia taitoja yms. niin nukahtaminen vaikeutui. Ollaan kyllä toteutettu tassu-unikoulua, mutta eipä näy päivällä toimivan.

Alkuperäinen kirjoittaja Halipupu:
Silitä vain, pääasia että saat hänet nukkumaan. Meillä saman ikäinen nukutetaan päikkäreille rattaisiin ja jos ei sinne rauhotu syystä tai toisesta, niin tainnutan vaikka väkisin kantoreppuun eli en päästä pois vaikka rimpuilee, koska tiedän että on jo yliväsynyt ja pakko saada nukkumaan. Illalaa poika rauhottuu syliin maitopullon avulla ja sitten kippaan sänkyyn. Me vaihdettiin just pinniksestä kerrossänkyyn, joten sinne en voi jättää yksikseen nukahtamaan, kun pääsee itse pois. Ehkä joskus oppii nukahtamaan itsekseen.

Heräileekö teillä poika enää öisin?

Yhteistyössä