Mitenhän saada kaikki valmiiksi lauantain juhlia varten, kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulassa olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulassa olen

Vieras
vauva ei hereillä ollessaan yhtään tykkää olla itsekseen esim; sitterissä vaan alkaa kamalan miukumisen ja maukumisen?

Rintarepustakaan ei tykkää yhtään hyvää, pitäisi koko ajan vain kantaa sylissä, niin sitten ollaan tyytyväisiä.

Mutta miten voi tehdä kotitöitä vain pelkästään oikealla kädellä? Kyllä se hieman hankalaksi vetää kotitöiden tekemisen.

Tai sitten on järjestettävä huushollia pelkästään yöllä kun vauva on nukkumassa + päivä vain kannettava sylissä vauvaa edes takaisin, että toinen ei koko ajan vain pidä kitinää ja rutinaa.

Vai onko jotain haittaa vauvalle, jos hänen antaa vain kitistä ja rutista itsekseen ja itse vain jatkaa kotitöiden tekoa? Kun onhan täällä kaikki saatava tiptop kuntoon juhlia varten.

Saisitko jostain vaikka lainaan kantoliinan? Itse tein ristiäisvalmisteluja vauva kantoliinassa. Tosin mun mies teki kyllä kans osansa ja vanhemmista lapsistakin oli apua. Onko sun vauvalla kummit? Tulisiko ne tai isovanhemmat auttamaan? Tsemppiä järjestelyihin!

Lnnb, noh kyllähän äitini olisi tarjoutunut auttamaan, mutta sanoin, että kyllä me ( mieheni ja minä) kaiken täällä keskenämme saamme kuntoon. Olen kuitenkin myös tämmöinen tyyppi, että haluan itse järjestää paikat kuntoon, vaikka se ei niin yksinkertaista oliskaan. Haluan pärjätä omillani. Toisaalta se sitten aiheuttaa tätä pienoista stressin ja paniikin poikasta, että miten kaikki saada kuntoon. Noh nyt on olkkari raivattu kuntoon, samoiten tenavan huone - noin pääpiirteissään. Seuraavaksi vuoroa odottaa matkatavaroiden purku, keittiön loppuraivaus ja eteisen loppuraivaus ynnä kodinhoitohuone. Onneksi tässä on sentään vielä huominen ja ylihuominen aikaa raivuuhommille. Perjantaina leivon.

Nyt kyllä nielet ylpeytesi ja pyydät mummun apuun, sitähän varten ne ovat. :)

Miksi tehdä asiat vaikeimman kautta, kun apua on tarjolla?
Lapsia ei ole tehty yksin hoidettaviksi, jokainen tarvitsee joskus apua.

No en pyydä apuvoimia tähän hätään. Perjantaina tänne tulee sisareni ja onneksi loppujutut (pöydän kattaminen tms.) teen hänen kanssaan. Tämän raivaus- ja leivontapuolen teen itse.

Yhteistyössä