Mitenhän saisi pontta (itse)opiskeluun?

Olis tarkoitus pyrkiä lääkikseen ens keväänä ja pitäis nyt jo aloitella noita kemian ja fysiikan lueskelua, mutten millään jaksaisi... Pienet lapset ei kyllä anna kauheasti lukurauhaa. Onko kellään vinkkejä/kokemuksia?

Iltalukiotakin mietin, mutta ensimmäinen kemiankurssi alkaisi vasta loppuvuodesta, ei se silloin enää hyödytä.

FFn
Yksityistunteja joltain opiskelijalta? Pääsisit irti lapsista aina vähäksi aikaa. Ilmoitus vaan yliopiston taululle tai nettiin. Lastenhoitaja tietty tarvitaan, mutta tunnithan voi olla illallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Ootko katsonut kansalaisopistojen lääketieteen perusteet-kursseja? niissä on etäopiskelumahdollisuus ja se aikataulu vaatii itseltäkin sitten opiskelukuria.
Joo mutta noi kurssit on niin kalliita. Mulla on noita itseopiskelumateriaaleja mutta tarvisin nyt lähinnä potkun perseelle, että saisin alkuun nuo opiskelut.

v
Jos haluat todella päästä niin motivaatiokin varmaan löytyy. Itse luin hoitovapaalla oikeustieteellisen pääsykokeisiin ja pääsin ekalla kerralla. Luin päiväunet ja viimeisillä viikoilla sain hoitoapua. Se on siis mahdollista!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jos haluat todella päästä niin motivaatiokin varmaan löytyy. Itse luin hoitovapaalla oikeustieteellisen pääsykokeisiin ja pääsin ekalla kerralla. Luin päiväunet ja viimeisillä viikoilla sain hoitoapua. Se on siis mahdollista!
Minkä ikäinen lapsi sulla oli silloin? Luitko kaiken "vapaa-aikasi" vai vaan päiväunien aikaan?

v
Lapsi oli 2-vuotias ja aluksi luin vaan ne päiväunet n. 1,5h päivässä. Siinä saa yllättävän paljon aikaiseksi kun tehokkaasti lukee, jotkut notkuu koko päivän kirjastossa ja saa ehkä saman verran luettua, kun käydään kavereitten kanssa syömässä, kahvilla ym. Kävin myös valmennuskurssin n. 2 kertaa viikossa pari kuukautta. Se oli semmoinen suht edullinen valmennuskurssi, jossa opettajat oli opiskelijoita. Eli en siis ihan vaan päiväunien aikana lukemalla päässyt. Kaksi viimeistä viikkoa luin n. 6-7 tuntia kirjastossa joka päivä ( mummi hoitamassa).

Alkuperäinen kirjoittaja Jimida:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Ootko katsonut kansalaisopistojen lääketieteen perusteet-kursseja? niissä on etäopiskelumahdollisuus ja se aikataulu vaatii itseltäkin sitten opiskelukuria.
Joo mutta noi kurssit on niin kalliita. Mulla on noita itseopiskelumateriaaleja mutta tarvisin nyt lähinnä potkun perseelle, että saisin alkuun nuo opiskelut.
Löytäisitkö jonkun sopivan kirjaston lukusalin, jossa voisit säännöllisesti vakioajoin vakiopaikassa käydä lukemassa ja keskittymässä. Tarkoitan määrätietoisuuden lisäämistä tätä kautta, säännönmukaisuuden, rytmin ja tehokuuden ja tavoitteellisuuden aikaansaamiseki tai niiden yllä pitämiseksi.

*
Mä suoritin aprobaturin äitiysvapaalla, luin jopa yöllä kun imetin lasta (herätteli tunnin välein ja imetin 30min kerrallaan, että öisin sitä kyllä ehti jos sattui ottamaan aivot narikasta mukaan ;)
Mitä enemmän luin ja mitä paremmin onnistuin, sitä suuremmin se motivoi. Lisäksi olin tosi kiinnostunut aiheesta mitä luin, harrastuksekseni sitä tein kun en jaksanut esim. urheiluharrastusta ottaa just synnyttäneenä ja kun unet oli hyvin vähäiset.
Mulla kyllä oli siis oma mielenkiinto ja motivaatio mukana, en varmaan onnistuisikaan jos ei yhtään kiinnostaisi aihe mitä opiskelen.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mulla kyllä oli siis oma mielenkiinto ja motivaatio mukana, en varmaan onnistuisikaan jos ei yhtään kiinnostaisi aihe mitä opiskelen.
Mua kiinnostaa lääketiede tosi paljon. Ihan huvikseni luen lääketieteellisiä juttuja yms. mutta tuo kemia ja fysiikka... Niitä on kuitenkin pakko osata. Mulla on perustiedotkin sen verran hataralla pohjalla, että on pakko aloittaa ihan alusta.

Pitäis ihan tosi nuo lasten päikkäriajat istua nenä kirjassa eikä notkua tietokoneella. :whistle:

Lisäys: Tuo kirjaston lukusali olis ihan varteenotettava idea.

Yhteistyössä