Miten yökuivaksi??Apua!

  • Viestiketjun aloittaja Kyllästyttää
  • Ensimmäinen viesti
Kyllästyttää
Mun poiani on 3v7kk ja edelleen öisin vaipoissa. Me kokeiltiin juuri n.2 viikkoo sellasta, et poika meni nukkuun vaipatta(ei juonut juuri mitään illalla klo 18 jälkeen, nukkuun menee n. klo 22) ja sit me herätettiin poika pisulle yöllä klo 1-2. Monena yönä jo tähän mennessä oli peti märkä :( No, poika sit pissas ja jatkoi uniaan, mutta melkein joka aamu siinä klo 8 aikoihin kun heräillään, oli taas peti märkä...No, me lopetettiin sit tää show, koska jatkuvat yölliset lakananvaihdot ymt. otti jo pannuun :/ eikä mitään huomattavaa muutosta tapahtunut. Nyt pojalla siis jälleen vaippa, ja se on aamuisin hyvin märkä. Tuntuu vaan, et kaikilla muilla jo lapset on yökuivia tässä iässä :/

Eli, miten muilla? Missä iässä opittiin ja miten kovan yrityksen jälkeen vai jätittekö vaipan pois vasta sitten, kun vaippa alkoi oleen aamuisin kuiva?

Kiitos vastauksista =)
T: vertaistukea kaipaava, hieman jo huolestunut äiti ;)
 
Meidän esikoinen oppi yökuivaksi myöhään eli vasta vähän ennen 4v. Vaippa oli litimärkä aamuisin, mutta tyttö kyllä joikin iltaisin. Sitten meni pari aamua, ettei vaippa ollutkaan enää märkä ja jätettiin vaippa kylmästi pois. Ei tullut kuin pari vahinkoa ja nekin oli aamupissat. Uskon, että esikoisemme kypsyi tuohon yökuivuuteen ihan itsekseen. Meillä ei ole muutenkaan mitenkään stressailtu pottatouhujen tai vaipan jättämisen kanssa. Päiväkuiva tyttö oli 2,5v. Eiköhän sinunkin lapsesi ihan hosumatta parhaiten opi yökuivaksi. Se vaatii toki paljon kärsivällisyyttä ja pyykkiä.
 
Meidän tytöltä jätettiin yövaippa pois vähän ennen 3-v.synttäreitä. Toki on tullut vahinkoja senkin jälkeen, varsinkin jos juo paljon illalla. Mutta jos vaan muistan juottaa aiemmin niin, ettei kauhea jano iltapalalla niin ei tule sänkyyn. Päivävaippa jätettiin pois 2,5 vuotiaana.

Meillä ei odotettu, että vaippa kuivuisi, koska se ei kuivunut ja tyttö oli sitä mieltä ja sanoikin sen, että jos on vaippa voin pissiä housuun. Eli ei viitsinyt/joutanut vessaan jos vaippa oli jalassa.

Rassaava tilanne varmaan teille. Itselläkin meinas palaa välillä hihat. Ehkei teidän poika ole vielä valmis, yksilöitähän kaikki ovat. Onkohan uni kovin levotonta, kun yleensä jos nukkuu sikeästi niin ei itellekään tule hätä, jos taas hyppää vauvaa katsomassa niin joutuu käymään vessassakin???

Tsemppiä!
 
Meillä oli vastaava tilanne tytön täyttäessä neljä vuotta. Päivällä ei vaippaa ja yövaippa aina märkä. Neuvolassa sitten sanottiin että jättää vaippa pois. Vaippa jätettiin ja sänky aina märkä. Kolme kuukautta jatkoin tuota souvia ja kokeilin kaikkea. Yritin pissaatta yöllä (välissä tyttö heräs ja pissas, välissä ei millään saanut häntä hereille ja pissalle, ja välissä vaikka hän pissas niin kuitenkin pissat tuli sänkyyn), vähensin juomista ym. Kolmen kuukauden jälkeen pistin vaipan uudestaan ja se on meillä vieläkin. Nykyään vaippa on välissä kuiva ja välissä siinä on vähän pissaa. Nyt siis 7 kk kulunut siitä kun vaippa jätettiin pois eka kerran.

Ehkä nyt tässä voisi olla valoa tunnelin päässä.Kohta minulla alkaa loma ja sitten voisi taas kokeilla ilman vaippaa. Sitä vaan itse väsyi niin ettei jaksanut joka yö vaihtaa lakanoita (siis jopa kahteen kertaan) ja pestä lakanoita ja pahimmassa tapauksessa myös täkkejä.

Tämä tyttö on keskimmäinen. Näiltä kahdelta muulta lapselta jäi yövaippa pois n. 2v ja reilun kahden vuoden iässä. Kummallakaan ei ole vahinkoja sattunut että kyllä lapsissa on eroja.
 
Hei vaan sinulle :)
Meillä esikoinen täyttää 5.v syksyllä ja on vieläkin yö vaipoissa :eek: :(
Itketäänkö yhdessä ;)
Me aloitamme ensi yönä saman kokeilun jonka te lopetitte.
Toivotaan että että onnistuu.
Keskimmäinen on ollut jo vuoden ilman vaippoja ja hän on sentäs vuoden nuorempi kuin veljensä.
Jokaisen luulisi ajallaan kuvaksi oppivan. :D
 
Meidän poika oppi päiväkuivaksi noin. 2,5vuotiaana, yökuivaksi vähän ennen 4-vuotis synttäreitä. Muutaman viikon jokayö oli sänky märkänä, monesti vaihdoin kahdetkin lakanat yössä. Käytin välillä poikaa pissalla..ja pissaa tuli siltikin sänkyyn. päätin silloin, etten hermostu, vaikka välillä päässä kiehui.. Sanoin aina vain pojalle:ettei haittaa, kyllä sinä opit.. Sitten yhtenä aamuna poika heräsi kuivasta sängystä ja tuli iloisena kertomaan minulle että " nyt minulla ei ollut mennyt pissaa housuun"... Tästä on nyt muutama kuukausi aikaa.. Harvoin, mutta joskus kuitenkin saattaa tulla pissa sänkyyn... Mutta Vahinkoja sattuu isommillekkin lapsille!
 
Esikoinen päiväkuiva 2.v ja yökuiva alle kolmivuotiaana. Nuorempi heittäyty sekä yö- että päiväkuivaks samalla kertaa. Ikää 1v7kk. Eli aika nuorena. Se on aika yksilöllistä.Ei kannata huolestua. Voihan lapsi olla hitaammin kehittyvä. Itse olen ollut kuiva kuulemma jo 9kk ikäisenä...En tiedä uskoisko, mut näin äiti väittää.
 
Alkuperäinen
Kiitoksia kaikille vastanneille =) helpottaa tietää, että "meitä" on muitakin...Me päätimme katella nyt pari kk eteenpäin, ja alkaa sit uudestaan tuo alussa kuvaamani treeni. Uskon kyllä, et poika on kuiva kouluikään mennessä, toivottavasti kuitenkin vähän aikaisemmin ;) :D
 
kotiäiti850
Kirjoittelin tossa aikaisemmin kolmenäiti nimellä kun en muistanut aikaisempaa rekisteröintiä.... :\| :ashamed:
Meillä onnistui olemaan kuiva poika aamulla :D :D :D
Patja kyllä vuorattiin jätesäkeillä ja yllätys oli iso.
 
Minä muuten mainitsin asiasta neuvolassa ja sieltä on saatavilla sellaisia hälyyttimä joka hälyyttä kun pissa on tulossa. Ja sit on olemassa myös lääkitystä, mutta nuo hommat otetaan käyttöön vasta tuossa 5 v iässä. Eli tavoite on että kouluun mennessä lapsi on yökuiva. Netistä kävin lueskelemasta aiheesta.
 

Yhteistyössä