Miten yleistä on että raskauspahoinvointi alkaa uudelleen jo yli puolen välin kestäneessä raskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplat tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuplat tulossa

Vieras
Mulla rv24 menossa ja eilen illalla alkoi samanlainen pahoinvointi kuin alkuraskaudessa. Lähes koko yön valvoin ja kärvistelin. Syöminen ei auta, ulkoilu hiukan helpottanut, mutta kohta pahenee taas. Eilen oltiin ultrassa -tuplat tulossa- ja siellä kaikki hyvin. Nyt soitin neuvolaan niin sain ajan huomiselle ja lupasivat kirjoittaa sairaslomaa muutaman päivän. Alkuraskaudessahan mulla oli pahoinvointia myös useaan otteseen, se katosi aina välillä, mutta palasi parin-kolmen päivän tauon jälkeen pahempana. Ja nyt taas!

voisko olla närästyksellistä pahaa oloa nyt kun vauvat alkaa viedä mahasta tilan sisäelimiltä pikkuhiljaa? Ainaski itse olen kärsinyt kyseisestä vaivasta raskausaikojen puolesta välistä lähtien, loppuun asti. En ensin ollenkaan tajunnut mistä johtuu, kun en ole muuten närästyksestä kärsinyt. Joka tapauksessa; -pikaista paranemista.

[QUOTE="harmaana";24571129]voisko olla närästyksellistä pahaa oloa nyt kun vauvat alkaa viedä mahasta tilan sisäelimiltä pikkuhiljaa? Ainaski itse olen kärsinyt kyseisestä vaivasta raskausaikojen puolesta välistä lähtien, loppuun asti. En ensin ollenkaan tajunnut mistä johtuu, kun en ole muuten närästyksestä kärsinyt. Joka tapauksessa; -pikaista paranemista.[/QUOTE]

Voihan toki olla närästystäkin... ei ole hajuakaan miltä se tuntuu kun en ole aiemmin sellaisesta kärsinyt.

Omasta raskaudestani on jo muutama vuosi, mutta minulle palasi raskauspahoinvointi joskus viikolla 28 - 30. Oksentelinkin muutaman viikon aikana. Sitten meni taas ohi. Närästystä oli sitten ihan riesaksi asti loppuraskaudessa.

Useat muuten sanoivat, että närästys loppuu laakista synnytykseen. Mulle ei käynyt niin, sillä ylävatsa oli useita viikkoja turvoksissa ja aiheutti närästystä. Mutta kyllä se aikanaan meni ohi.

Mulla on ainakin joka raskaudessa joskus puolen välin jälkeen alkanut pahoinvointi sellaisena satunnaisena, vauva painaa vatsalaukkuun ja suolistoon ja olo on jotenkin ällöttävä. Välillä oli hyviä päiviä, välillä pahempia. Muutaman kerran on tullut oksennettuakin.

Ovat liikkuneet =)

HYvä juttu jos ovat liikkuneet. Raskauspahoinvointi voi hetkellisesti palata mutta kannattaa seurailla sitä omaa vointia ja niitä liikkeitä. jos olosi tulee pahemmaksi niin mene heti tarkistamaan synnärille että kaikki on kunnossa. Yritän tässä kovin kirjoittaa niin ettet pelästy ja hermoile turhaan mutta tiedän kokemuksesta että äidin huono olo voi olla myös elimistön merkki siitä että vaavilla on joku hätä.

Yhteistyössä