Miten yleensä toimitaan? (kummiasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa ei vaan jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa ei vaan jaksa enää

Vieras
Meillä lapsen kummitädin kanssa välit poikki ja haluan hänen nimensä pois kirkonkirjoista meidän tytön kummina?

Emme ole enään missään tekemisissä paitsi jos hän haluaa haukkua minua tai syytellä p*skanjauhannasta muille. Tämä on jatkunut jo puolivuotta ja olen päättänyt että haluan hänet kokonaan pois meidän elämästä nyt kun lapsi on vielä niin pieni että ei koko asiaa käsittäisi. Toinen kummi on jo tiedossa joka kaikenkaikkiaan on paras mahdollinen kummi ollut tämän puolivuotta lapselleni. Miten tää toimii onko se edes mahdollista vaihtaa?

En ole antanut hänen nähdä kummilastaan vaikka olisi halunnut koska en näe siinä mitään hyvää että hän ottaa lapseni hoitoon, ties mitä hän voisi tytölleni tehdä.

Eikai sillä ole mitään "juridista" merkitystä mitä siellä kirkonkirjoissa lukee.

Muok:

"Kummiutta ei voida ottaa pois, sillä lain mukaan kummiutta ei voi keneltäkään riistää."

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/29C6CF7F8DEAAB2AC225749F00270731?OpenDocument&lang=FI

En tiedä voiko kummia poistaa kirkon kirjoista.
Meillä ei nyt ihan samaa tilannetta, mutta kuopuksen kummeista en ole kuullut ikuisuuksiin, sen harvan kerran nähtiin kun itse sitä ehdotin. Harmittaa vietävästi, koska olimme muinoin todella hyviä ystäviä...

Me oltiin kanssa parhaita kavereita mutta noh, ei kaikki alle kakskymppiset ole näköjään valmiita hoitamaan edes kummin virkaa.. Itse olen vasta 18, mutta silti on sellainen olo kun noiden muiden kavereiden kanssa olen niin jotenkin ulkopuoliseksi kun mua ei kiinnosta pettäminen, haukkuminen, juoruilu ja ryyppääminen niinkun noita mun muita kavereita...

mun pojalle liitettiin yksi kummi lisää, sain papilta sellasen paperin mikä lähetettiin sitten sinne kirkkoherranvirastoon (?). Papilla oli velvollisuus kysellä syitä minkä takia halusin lisätä kummin pojalleni :)

Yhteistyössä