Miten voit asua maalla ok-talossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pringles
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pringles

Vieras
Mulle tuli tämä mieleen kun olin ystäväni luona pari pv.
Puinen perinteisen mallinen suomalainen ok-talo peltojen keskellä. Kun sitä katsoin aurinkoisena syyspäivänä, se vaikutti jotenkin niin kolkolta. Pihalla kaksi ruohonleikkuria ajamattoman nurmikon peitossa(melkein), vinossa tonottava leikkimökki ja keskeneräinen terassi.
Aamulla tuijotin yläkerran ikkunasta vaaleanpunaista taivasta.
Jotenkin se kaikki tuntui niin kolkolta, mietin miten ne jaksavat asua siinä talossa.
Kyllä vaan tunsin ikävää kerrostaloon kaupungin keskustaan, tuntuu niin kotoisalta kun vertaan siihen synkkään tuulisuuteen.
Ihmiset ovat tosiaan niin erilaisia, en löytäisi onneani omasta tuvasta pellon reunalla.

mä EN VOISI asua kerrostalossa, en rivitalossa, en semmosessa asutuskeskuksessa missä ok-talot kylkikyljessä.
Mä TYKKÄÄN asua maalla ok-talossa. Itseasiassa rakastan sitä.

Mä nautin siitä hiljaisuudesta ja rauhasta mitä meillä on. Ei yllärivieraita eikä valittavia naapureita. Lapset voi painella pihalla itsekseen,eikä tarvitse pelätä autoja tai narkkiksia.
Pihalle voi mennä vaikka alasti juoksemaan eikä kukaan nää. Mä rakastan asua maalla,täällä ei kiire ja stressi näy.

Minä en voi ymmärtää miten joku voi viihtyä rivi- tai kerrostalossa tai edes omakotitalossa kaupungissa. Minusta on ihanaa kun on nää 80 hehtaaria omaa maata ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Kyllä aikani voisin asua esim. viikon. Mutta kaupunki-ihminen olen minäkin henkeen ja vereen. Bussin hurina ja junan kolina pitää kuulua sekä sairaala, kauppa ja kirjasto olla kilsan päässä.

Niin juuri. Vaikka junan kolina kuuluu kauempaa, en asu hki. =)
On niin ihana asua keskellä kaupunkia vanhassa kivitalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Alkuperäinen kirjoittaja OLAVA:
asian vierestä,mutta miten sä olet lähihoitajana ollut noin kauan työttömänä???

Pitäis varmaan päivittää sitä rohviilia... mä oon kotiäitinä nytte :D ollu jo puoltoista vuotta... :ashamed:

No sitä mä vähän oon ihmetellytkin...kaikella mäkin päätäni vaivaan

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Alkuperäinen kirjoittaja OLAVA:
asian vierestä,mutta miten sä olet lähihoitajana ollut noin kauan työttömänä???

Pitäis varmaan päivittää sitä rohviilia... mä oon kotiäitinä nytte :D ollu jo puoltoista vuotta... :ashamed:

No sitä mä vähän oon ihmetellytkin...kaikella mäkin päätäni vaivaan

ny ei tartte vaivata :) muutin samantien tekstiä :D

Kaupunkiin minua ei saisi asumaan mistään hinnasta.Riittää kun olen kaupungissa töissä.Ahdistun jo sitä menosta ja hälystä siellä.,.Nautin, kun voin "hengittää rauhassa" ja nautin kun voin kulkea metsässä ja olla rauhassa.Kyllä meillä naapureita on suht lähellä muutama, mutta ei todellakaan häiriöksi.
Niin me ihmiset ollaan erinlaisia.Minun serkkuni unelma taas ollut aina kattohuoneisto kaupungin ydinkeskustasta ja on sen unelmansa toteuttanut, mutta itse en voisi asua siellä...
katseltiin tuossa aamulla naapurin kanssa, kuinka heidän nurmikollaan oli isot hirven jalan painaumat....sitä se on talon ohi juoksennellut

Alkuperäinen kirjoittaja pringles:
Pihalla kaksi ruohonleikkuria ajamattoman nurmikon peitossa(melkein), vinossa tonottava leikkimökki ja keskeneräinen terassi.

Aamulla tuijotin yläkerran ikkunasta vaaleanpunaista taivasta.

Mikä tahansa keskeneräinen paikka voi tietysti olla kolkonoloinen, hoitamaton samoin.

Mutta tämä vaaleanpunainen taivas...? Semmoiseen en ole vielä törmännyt.

Yhteistyössä