Miten voin auttaa itse itseäni? (äidin tuska)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja timantit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

timantit

Jäsen
09.05.2008
466
0
16
Minulle selvisi tyttärestäni vakavia asioita. Sain houkuteltua hänet paikkaan joka on tarkoitettu nuorille juttelelupaikaksi kun jokin mättää. Kävimme siellä yhdessä alkuviikosta josta hän sai uuden ajan itselleen parin viikon päähän. Eilen minulle kuitenkin selvisi että asiat on paljon pahemmin mitä olin ensiksi saanut tietää. Olin aivan järkyttynnyt. Tyttäreni tunnusti eilen ettei taida jaksaa odottaa kahta viikkoa. Lupasin ottaa yhteyttä heti maanantaina ja yritän aikaistaa aikaa.
Itse en ole paljoa nukkunut viime yönä. Ylävatsaa polttelee ja koskee kauheasti. Alavatsassa myllertää ja vatsaa vääntää. On niin kauhean ahdistunut olo. Tiedän että tyttäreni on hakeutumassa oikeaan paikkaan hoitoon, mutta mistä itse saan apua tähän tuskaan?

Mulla on nyt niin kamalan tuskainen olo että pelottaa. sydän hakkaa, vatsa aivan sekaisin ja tulessa, kädet hikoilee ja tärisee. Pelkään miten itse jaksan kasassa ja olla tyttäreni tukena ja apuna. Ahdistuuko tyttäreni vain lisää kun näkee minun tuskani?

Alkuperäinen kirjoittaja DURACELL:
:hug:
minkä ikäinen tyttö?positiivista se,kun tytär kertoo ettei jaksa..
veisin päivystykseen

Tytäs on 15-v ja itse ei olisi näitä kertonut, mutta kun sai tietää että tiedän niin selvästi näki että on vähän helpottunut että nämä tuli tietoon. Pelkään vain kun ensimmäisestä jutusta asiat on muuttuneet vain kamalammaksi että tiedänkö vieläkään kaikkea? Mikä tytön tilanne on oikeasti, onko tässäkään vielä kaikki?

Päivystystä mietin itsekkin vaan en tiedä jaksaako tyttö lähteä montaa tuntia sinne istumaan ja taas kertoman eri ihmisille.

Alkuperäinen kirjoittaja timantit:
veisin päivystykseen

Tytäs on 15-v ja itse ei olisi näitä kertonut, mutta kun sai tietää että tiedän niin selvästi näki että on vähän helpottunut että nämä tuli tietoon. Pelkään vain kun ensimmäisestä jutusta asiat on muuttuneet vain kamalammaksi että tiedänkö vieläkään kaikkea? Mikä tytön tilanne on oikeasti, onko tässäkään vielä kaikki?

Päivystystä mietin itsekkin vaan en tiedä jaksaako tyttö lähteä montaa tuntia sinne istumaan ja taas kertoman eri ihmisille.

päivystävälle vaan,suosittelen!juttelemaan ammattillaisille :wave:
ei ne nuoret kaikkea vanhemmille kerro..eikä kavereille

Alkuperäinen kirjoittaja timantit:
veisin päivystykseen

päivystävälle vaan,suosittelen!juttelemaan ammattillaisille :wave:

Mulla vaan huonot kokemukset päivystyksestä tälläisissä asioissa (tosin ennen en ole ollut lapsen/nuoren kanssa asialla).
Mitä ne osaa siellä tehdä?

Eli tyttäresi on valtavan ahdistunut ja peloissaan? Sen sijaan, että menisistte päivystykseen istumaan, voitte hakeutua psykiatrian polille, mistä saatte paljon parempaa apua ja paljon nopeampaa. Itselläni oli myös pelottava nuoruus ja sotkeuduin asioihin, joista olisi todellakin pitänyt pysyä poissa. Jos haluat jutella tilanteestanne ja jakaa kokemuksia, laita minulle yv:tä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Eli tyttäresi on valtavan ahdistunut ja peloissaan? Sen sijaan, että menisistte päivystykseen istumaan, voitte hakeutua psykiatrian polille, mistä saatte paljon parempaa apua ja paljon nopeampaa. Itselläni oli myös pelottava nuoruus ja sotkeuduin asioihin, joista olisi todellakin pitänyt pysyä poissa. Jos haluat jutella tilanteestanne ja jakaa kokemuksia, laita minulle yv:tä :hug:

:flower:

Kamala miten mulla vääntää vatsassa, en tiedä kyllä mitä teen? Tajusin että en ole syönytkään oikeastaan mitään keskiviikon jälkeen, eilinenkin päivä meni aivan syömättä mitään, silti on "täysi" olo, ei nälätä yhtään. Jos vien tyttäreni päivystykseen voinko hakea samalla itselleni apua? Miten jaksan maanantaina mennä muuten töihin jos en saa nukuttua ja syötyä?

Kiitos teille kaikille, olette ihania! Pitää nyt jututtaa tyttöä kun herää ja katsoa ja kuulostella millä mielellä hän on. Jos hän ei halua päivystykseen niin voinko itse hakea sieltä itselleni apua ilman että otan tytön mukaan, jos hän jaksaa odottaa maanantaihin?

hei.itsellänikin on 15 vuotias tytär jota kohtasi hyvin traumaattinen kokemus.
voit soittaa paikkakuntasi sosiaalipäivystykseen.sieltä tulee kriisityöntekijä vaikka heti juttelemaan tytön tai sinun kanssa.osasto hoitoon otetaan myös heti,jos tilanne niin vaatii.

meillä asia tapahtui lauantaina.tyttö oli shokissa ja lääkäri nimenomaan kielsi jättämästä tyttöä yksin ja kirjoitti minullekkin viikon sairaslomaa.

voimia tyttärellesi ja sinulle

Alkuperäinen kirjoittaja 15v tytön äiti:
hei.itsellänikin on 15 vuotias tytär jota kohtasi hyvin traumaattinen kokemus.
voit soittaa paikkakuntasi sosiaalipäivystykseen.sieltä tulee kriisityöntekijä vaikka heti juttelemaan tytön tai sinun kanssa.osasto hoitoon otetaan myös heti,jos tilanne niin vaatii.

meillä asia tapahtui lauantaina.tyttö oli shokissa ja lääkäri nimenomaan kielsi jättämästä tyttöä yksin ja kirjoitti minullekkin viikon sairaslomaa.

voimia tyttärellesi ja sinulle

Törkeää kysyä, mutta mitä tälläiset traumaattiset kokemukset on? Ystävän itsemurha tulee mieleen vai mitä se voi olla?