Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tulipa mieleen muita ketjuja lukiessa, että oisko sillä vaikutusta tähän että oon "äidissä kiinni" kun mä nukuin 9-vuotiaaksi vanhempien makkarissa äidin puolella vieressä? Se muistaa siitäkin aina paasata, että kun nykyään äidit on niin itsekkäitä ja pimeitä kun jo puolivuotiasta laitetaan omaan huoneeseen. Mun lapsi nukkuu kyllä pinniksessä mun vieressä mutta 9-vuotiaaksi ennenkuin omaan huoneeseen... Se on muutenkin aina vartioinut mun tekemiset, katsoo jos laitan ruokaa ja toki kommentoi ja ohjeistaa ym. Ja kun muutin ekan poikakaverin kanssa eri kaupunkiin, niin hän masentui tästä niin paljon että joutui jopa mielisairaalaan psykoosin takia. Muistan kuinka se itkien soitteli ettei kestä kun mä lähdin. Olen siis kokenut aina syyllisyyttä äidin pahasta olosta ja olen jotenkin velvollinen olemaan tekemisissä, niin että siis hänen pitää joka henkäys tietää.
siis juu, siun äitis on pitäny sinua ikäänkuin jonkulaisena terapeuttina joka pyyhkäsee hänen pahan olonsa pois. aika kova vastuu pienelle lapselle...
se menee niinpäin että äitis on kiinni sinussa, ei niin että sie olet kiinni äitissäs. äitilläs on kova pelko siitä että sie pärjäät ilman häntä ja hänestä tulee tarpeeton. se, että se arvostelee nuin pahasti ja suoraan sanottuna vittuilee, on hänen tapansa (ilmeisesti) yrittää pitää ittensä tarpeellisena. varsinki jos kerta elää kulissiliitossa isäs kanssa. isälläs taitaa olla oma elämä ilman äitiäs ja äitilläs ei ketään muuta ku sinut? oonko oikeessa?